אסתטיקה

מאת: או-מד מדיקל ● 7/12/2010 18:15 ● ערב ערב 2475
ורד
אסתטיקה

הסרת שיער - חלק ב'


אחרי שעסקנו בשבוע שעבר באנטומיית השערה ומחזור גידולה, השבוע נעסוק בפירוט השיטות השונות להסרת השיער.

הסרת שיער באפילציה (מחט חשמלית)
באפילציה מוחדרת מחט חשמלית אל תוך זקיק השערה אותו אנו רוצים להסיר. המחט מחממת את הזקיק למשך שבריר שנייה וכתוצאה מכך נהרסים כלי הדם אשר הזינו את זקיק השערה. פעולה זו עלולה לגרום לדימום קל במקום חדירת המחט. אין להקל ראש בטיפול זה, מדובר בפעולה חודרנית וכשהיא לא מבוצעת בצורה נאותה, יש בה סכנה של זיהום, צלקות וכוויות, לכן יש להקפיד לבחור קוסמטיקאית מנוסה שעברה הכשרה בתחום זה. אפילציה מוגבלת לאזור טיפול מצומצם. אורך הטיפול נקבע על פי הסיבולת והסובלנות האישית של כל לקוחה מכיוון שטיפול זה כרוך בכאב.

הבהרה/ חמצון
הבהרה היא אינה שיטה להסרת שיער, אלא דרך להפוך את השערה לפחות נראית לעין. שיטה זו יעילה באזורים בהם השיער דק אך כהה, כגון: פנים וצוואר, ידיים ופאות. ההבהרה מתבצעת על ידי מריחת קרם כימי על האזור המבוקש.

הסרת שיער בגילוח
גילוח הינו שיטה זמנית להסרת שיער, כיוון שחותכים את השיער בקו העור. שימו לב - גילוח לא הופך את שורש השיערה לעבה יותר או כהה יותר או גורם לשיער לצמוח מהר או לאט יותר. הסרת שיער בגילוח, הינה הסרת שיער באופן שטחי, ואין בדרך זו השפעה על זקיק השערה או הפרעה פנימית לכלי הדם אשר מזינים את השערה. כאשר מתגלחים, השערה נחתכת לאורך קו העור החיצוני, אך לאחר שהשערה תצמח מעל גובה העור היא תראה יותר לעין מכיוון שהיא תהיה קצרה יותר והחוד של השערה יהיה שטוח במקום חוד של שפיץ, לכן כאשר ניגע בשיערה לאחר הגילוח נרגיש שערה עבה יותר.

הסרת שיער בלייזר
אור בתדר מסוים נספג בשערה ומחמם אותה, החום מועבר דרך השערה לזקיק והורס אותו.
כדי שאור הלייזר יחמם את השערה ולא יגרום לכוויה, חשוב שפיגמנט (צבע) השערה יהיה כהה, והעור סביבו יהיה בהיר יותר, אין אפשרות לתת מענה לבעלי גוון שיער לבן או בלונדיני בהיר מאוד, כיוון שקרן הלייזר היא קרן מדויקת ועוצמתית. כדי שטיפול זה יהיה מוצלח ועם כמה שפחות תופעות לוואי (כוויות) חייב להיות ניגוד, בין גוון העור לפיגמנט השערה. שיטת הסרת שיער זו היא ידועה כהסרת שיער לטווח ארוך. מכיוון שקרן האור במכשיר הלייזר מאוד עוצמתי, יש צורך במעקב רפואי מלא

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש