עיצובים טבעיים מסביב לעולם

מאת: או-מד מדיקל ● 7/12/2010 18:41 ● ערב ערב 2064
אדר' יסמין לוגסי
עיצובים טבעיים מסביב לעולם

תמונת כתבה

אי שם מעבר לאופק

בעקבות הררי הידיעות והחדשות של השבוע החולף, כרישי הנדל"ן ונגיד בנק ישראל, קוריאה הצפונית והדרומית, א' מ' ושאר ירקות, החלטתי לנקות את השולחן מהצרות היומיומיות ולפנק במדור שכולו גן עדן עלי אדמות, רחוק מכל מה שקורה בארצנו הקטנטונת... חנוכה בפתח, כך שאין דבר היכול להניח את דעתנו טוב יותר מאשר תכנון, אמיתי או דמיוני, של החופשה הבאה לאתר נופש אקזוטי באקלים טרופי, המעוצב בעדינות מחומרים טבעיים, וכולו מזמין שקט ובריאות. חגרו את חגורות המושב, אנו תיכף ממריאים.
תמונת כתבה
כדי להגיע ל'סונבה קירי' (soneva kiri) יש צורך לנחות בבנגקוק תחילה, משם יפנו אתכם הדיילות אל עבר המטוס הפרטי של אתר הנופש אשר ייקח אתכם ישירות לאי קו-קוד (koh-kood) בחופיה המזרח-דרומיים של הממלכה. באתר הנופש הקסום בתאילנד החליטו ללכת על כל הקופה והשתמשו בטבע כבשלהם. שלא כמו בבית מלון רגיל, את ארוחות הערב תוכלו להעביר בנעימים במסעדת המלון השוכנת על צמרות העצים, והמלצרים ישרתו אתכם כשהם מעופפים להם מתא אחד למשנהו הנמצאים על עצים שונים, וכל זאת בעזרת אומגה, ממש כמו בצופים. טוב כמעט. כמובן שהתאים המיועדים לשולחן סועדים אחד בלבד על כל עץ, בנויים מחומרים טבעיים לגמרי- ענפים וחבלים שנקטפו מעצי יער הגשם 'לוש' (lush) בו נבנה האתר, והפכו לקונסטרוקציות מופלאות. חדרי האירוח גם הם לא ממש שיגרתים, האתר מונה 42 וילות משפחתיות ו-21 בתי אירוח פרטיים מרהיבים בתוך ג'ונגל יער הגשם ועל חוף הים. מלבד היותו מהמם ביופיו, האתר מתגאה בתואר 'מלון בר קיימא', כך שרובו ככולו בנוי בצורה ידידותית לסביבה. חלק מהוילות בעלות גג ירוק, כלומר הגג שלהן מתפקד כגינה טרופית לכל דבר והוא שופע צמחייה פראית וטבעית. פינות ה'זולה' הרבות המפוזרות על פני השטח הנרחב נבנו מחומרים אותם סיפק בנדיבותו היער ונבנה על ידי תושבי האזור החיים בכפר סמוך. לידע כללי, חלק מעקרונותיה של בנייה אקולוגית הוא גם שימוש בכוח אדם מקומי. בתמונות אפשר לראות את עיצוב הפנים המיוחד של הוילות, זה מה שנקרא פשטות מינימליסטית, המעצבים השתמשו בגזעי עץ חשופים בצורתם המקורית כקונסטרוקציה, וכרהיטים שונים כמו מיטה וספה, עליהם הונחו מזרונים. צבעי האדמה שנבחרו לקשט את הקירות והחלונות העגולים מגבירים את התחושה האורגנית והטבעית של המקום כולו. אוסף מצומצם מאוד של חומרים מתקיימים בכל מבנה כזה, ממש כמו אפשר למנות אותם על יד אחת – עץ, זכוכית, בדים פשוטים לוילונות ומצעים, ואדמה (בוץ מהודק) כחיפוי קיר וריצוף.
תמונת כתבה
'גרין פסיפיק'(Green pacific), היא חברה לייצור רהיטים ברי קיימא, השוכנת בפיג'י, אי טרופי הנמצא בדרום האוקיאנוס השקט. חברת ייצור זו יוצרת באופן ספציפי המיוחד רק לה, ריהוט מודרני אקסקלוסיבי ברמת גימור גבוהה מאוד וכל זאת מעצי קוקוס. את גזעי עצי הקוקוס הם מעבדים ומעצבים בצורה ידנית כל פריט ופריט והופכים אותם לכיסאות, שולחנות, ספות, גופי תאורה, ריצוף ועוד, ולכולם מראה נועז ומעניין, ההופך כל כיסא לפריט אומנות לאספנים. צבעו העמוק של עץ הקוקוס נותן לפרטי הריהוט מראה קלאסי חדש-ישן, והצורות המעוגלות הטבעיות כל כך לעץ זה משלימות את התמונה. את העץ לעבודה קונים 'גרין פסיפיק' ממשתלות בכפרי חקלאות ותיקים הנמצאים ברחבי האי ומגדלים את העצים במיוחד עבור בניית הרהיטים, ובנוסף כשמתאפשר הם משתמשים בעצים שאינם מניבים יותר פירות ומיועדים לכריתה בין כה וכו. הרעיון העומד מאחורי השימוש בעצי קוקוס נמצא בראשית ימי האי, הילידים אז קראו לקוקוס 'עץ החיים'. אגוז הקוקוס היה מקור מזון ומהקליפה יצרו מיטות וחבלים, כפות העלים שמשו כקורת גג, ומהגזע בנו סירות ובתים. את חדוות יצירת הרהיטים הם שואבים מסגנון חייהם של הילידים שהיה מלא בצחוק, שירה וריקודים, והעיצוב מושפע מסיפורי המיתולוגיה המקומית המלאה בדמויות של גיבורים כמו זורו. הטיפ השבועי

איך בונים מלון אקולוגי:

לכל אלו המתכננים ביום מין הימים להקים מלון אקולוגי על חופיה הצמאים של עירנו האהובה, להלן מספר נקודות חשובות (רשתות 'פתאל' ו'ישרוטל' - לתשומת ליבכם). מלון אקולוגי הוא מלון אשר נבנה בצורה המתייחסת לסביבה ולטבע שבה. מלון אשר המבנה שלו משלב את הסביבה בתוכו ומשתלב בתוכה. מבנה אקולוגי יצמצם את הפגיעה בסביבה כמה שניתן בשעת בנייתו, ובשגרת תפקודו. מעבר לכך המבנה יכול להעשיר את הסביבה תוך יצירת מקומות מחייה לבעלי החיים ולצמחייה הנמצאים בסביבה באופן טבעי. שימוש בחומרים הנמצאים בסביבה כחומרי בנייה, העסקה של תושבי המקום, שימוש בתאורה חסכונית כמו פלואורסנטים ו-LED, ניצול אנרגיית השמש והתקנה של פאנלים סולאריים לייצור חשמל, חיסכון במים ועוד. מלון כזה יכול לעודד חופשה אקולוגית אם ישכיר אופניים במקום שירותי לימוזינה, גלשני רוח וקיט במקום אופנועי ים וסירות מנוע וכו'. הדרכים לבנות מלון אקולוגי רבות ומגוונות מלאות בדמיון ויצירה, יוזמה כזו תהיה מבורכת בעיר שלנו ותזכה להד תקשורתי עולמי, ללא ספק!!! שלכם, יסמין.

הפינה הירוקה:

אם שאלתם את עצמכם מאיפה מגיעים העצים בהם אנו משתמשים לנגרות ולבנייה, תשמחו לדעת כי בשנים האחרונות, יחד עם עליית המודעות הסביבתית, החלו לגדל עצים במיוחד עבור מטרה זו במקומות שונים באירופה. כיום כל נגר יכול לדעת בדיוק מהיכן מגיעים העצים בהם הוא משתמש, והאם הם נגזמו באופן חוקי או לא.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת