מוזיאון רמברנדט באילת

מאת: או-מד מדיקל ● 10/1/2011 21:31 ● ערב ערב 2064
כ-300 תלמידי בתי הספר התיכוניים בעיר ממגמות אומנות שונות כבר ביקרו בביתו של נתן סבן, שפתח מוזיאון פרטי בביתו, בו מוצגות עשרות יצירות של מיטב הציירים מתקופת הרנסנס, מרמברנדט ועד רובנס
מוזיאון רמברנדט באילת

כ-300 תלמידי בתי הספר התיכוניים בעיר ממגמות אומנות שונות כבר ביקרו בביתו של נתן סבן, שפתח מוזיאון פרטי בביתו, בו מוצגות עשרות יצירות של מיטב הציירים מתקופת הרנסנס, מרמברנדט ועד רובנס. התלמידים המבקרים בביתו זוכים לקבל מהאיש היקר סקירה על האומנות והסבר על הציורים הרבים המעטרים את קירות ביתו. הוא מצדו מבקש להחדיר בהם את האהבה לאומנות וכל שאיפתו היא שמקרב בני הנוער המבקרים יהיו כאלה שיבקשו כמוהו לעסוק בחקר האומנות.

תמונת כתבה


ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, ביקר בשבוע שעבר בביתו של סבן ונפעם נוכח נתינתו של סבן שפותח את ביתו בפני כל ומקווה שיוכל יום אחד להקים מוזיאון גדול, ולהציב בו תמונות מקוריות של ציירים מפורסמים מכל העולם הנמצאות ברשותו ואשר יהיו העוגן של המוזיאון.

סבן, אספן וחוקר אומנות המתגורר רוב הזמן בפלורידה מכניס אורחים למופת ומזמין לביתו את כל מי שחפץ לבו להיחשף לעושר תרבותי. 47 ציורי רפרודוקציה בגודל מקורי, רובם ככולם של רמברנדט מעטרות את כל קירות ביתו של סבן שמבחוץ נראה כבית לכל דבר ומבפנים מקבל צביון טהור של מוזיאון.

סבן סיפר לראש העירייה על חלום ילדות שהיה לו לרכוש בית באילת ולהפכו למעון קיץ, חלום אותו מימש לפני 18 שנים "אילת היא עיר מיוחדת במינה ואחת הערים היפות ביותר שאני מכיר. הנוף המדברי, המפרץ הכחול,והרי אדום הופכים אותה למקום נדיר" ציין סבן. לפני כשנתיים רכש סבן את ביתו השני, אותו כאמור הפך למוזיאון פרטי שעבורו הוא מהווה השקעה בתרבות וחינוך.

החיבור של סבן לאומנות התחיל לפני למעלה מארבעים שנה, כאשר רכש ציור מאדם פרטי. הציור עורר את סקרנותו והוא והחל לחקור אותו, במסגרת זו גילה סבן כי מדובר בציור מקורי מתקופת הרנסנס. חקר האומנות העתיקה ריתק את סבן ומאז הוא עוסק בתחום ומשקיע באספנות.

את סקרנותו הרבה המלווה אותו שנים ארוכות הוא מבקש עתה להנחיל לבני הנוער. "אם אצליח לרתק תלמיד אחד שיידבק כמוני בחיידק אהיה מאושר" ציין סבן. שיתוף הפעולה של סבן עם בתי הספר החל עם המורה לאומנות בבית הספר התיכון ע"ש רבין – אנה פונדיק שפוקדת את ביתו של סבן עם תלמידיה ושם הם זוכים לקבל מסבן סקירה על האומנות העתיקה בכלל ועל ציורי רמברנדט בפרט. בהמשך המטרה היא להוביל את התלמידים לצייר סקיצות.

מאז פתח סבן את ביתו ביקרו אצלו, כאמור כ - 300 תלמידים והיד עוד נטויה.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש