עושה מוסיקה באהבה

מאת: או-מד מדיקל ● 1/2/2011 20:55 ● ערב ערב 2483
/ בטי בלום / נתי ניב, די ג'יי, מתופפת, ומוזיקאית, מופיעה בפני קהלי ענק בעולם, אך תשקיע בדיוק את אותם המרץ והכישרון גם בחתונה משפחתית צנועה אם תשאלו אותה, היא מתרגשת יותר מהופעה בפני זוג שעומד להינשא. בגלל האהבה שבאוויר. נתי, אמנית בחסד ומתופפת בלהט, משלבת בין תקלוט לתיפוף והתוצאה כה ייחודית, עד שהחוויה הופכת לבלתי נשכח. תשאלו את אינסוף הזוגות, חתני בר מצווה, החברות העסקיות, ובעצם..מי לא. ככה זה כשאת 'באה מאהבה'
עושה מוסיקה באהבה

נתי ניב, בת 30, נולדה בקיבוץ גבעת חיים מאוחד שבעמק חפר. אולי בשל כך היא מפזרת סביבה אנרגיות של טבע ושחרור שכובשות אותך כבר במפגש ראשון. העיניים הבורקות, רעמת התלתלים השובבה, החיוך הבלתי נגמר והאנרגיות, האנרגיות הבלתי נתפסות, שפשוט מדביקות אותך וגוררות את כולם אל רחבת הריקודים לעוד טרק של שחרור חושים.

תמונת כתבה


משפחתית ובינלאומית


עוד בילדותה, היתה היא זו שמצאה עצמה נמשכת אל התיפוף. "מנהל הקונסרבטוריון בקיבוץ, מיקי קורן, אמר שלג'ינג'ית היפר אקטיבית כמוני הכי יתאים ללמוד תופים", מספרת ניב. משהו בעוצמתה של מערכת התופים, הדומיננטיות שבה, הקצב השולט במוסיקה, והאפשרות לפרוק עליה את כל האנרגיות ולהפוך להיות חלק ממנה, הפכו את התופים לכלי המוסיקלי המושלם עבור הילדה עם ערימת התלתלים, שחיה כל חייה בקצב אדיר ושוטף משלה. הילדה שבגרה, והפכה לאישה מרשימה, מתופפת בסגנון נשי, ייחודי, שיש בו עוצמה ורכות כאחד. לא היתה זו הפתעה לאיש, כאשר בחרה נתי במוסיקה כדרך חיים וכפרנסה, והפכה כבר לפני שנים לדי ג'יי מוכשרת ולמתופפת בהרכבים מוסיקליים רבים ומוכרים. כך גם התוודעה אל עולם האירועים והחתונות, ממנו היא מתפרנסת, לצד מסיבות המוניות ברחבי העולם. אכן - נתי מצאה את השילוב שבין קריירה בינלאומית למקומית. בין לבין, עוד נותר לה זמן לאהבה גדולה נוספת שלה - התנדבות למען ארגונים רבים, עבורם היא מנגנת ללא תמורה. "אני מתנדבת פעם בחודש לפחות ומופיעה בפני אקי"ם, או על"ם, 'קו לחיים', בבית החולים איכילוב, או 'דרך האתגר' - מרכזים להעצמת בני נוער במרכז הארץ, וכן בפני ילדים חולי סרטן. "מוסיקה וקצב הם שפה שמצליחה לגשר על פערים, לרפא ולשמח, ובאמת להזרים אנרגיות חדשות שיכולות להביא לשינוי של ממש", היא מסבירה, "אחרי שאני מסיימת הפעלת תופים או תקלוט במסיבה, הם יוצאים שיכורים מרוב אושר. וגם אני".

מסביב לעולם


כשניב החליטה להפוך את המוסיקה לכל עולמה, היא עשתה כן באופן המקצועי ביותר שאפשר. את תחילת הדרך עשתה בלהקה צבאית, ומשם נסללה הדרך ללימודים גבוהים באקדמיה למוסיקה שבלוס אנג'לס. בהמשך למדה לימודי ג'אז בשוויץ, ומאז היא מופיעה בארץ וברחבי העולם, הן כמלווה מתופפת של די ג'יי בינלאומיים, והן לצד זמרים ישראלים מפורסמים כמו עופר לוי, מיקה קרני, רוחמה רז, אהרון פררה ועוד (מגוון סגנונות? אכן....). במשרד הפנים כבר לא מתרגשים כשניב מבקשת להנפיק עוד דרכון. היא כבר סיימה שלושה כאלו והיד עוד נטויה. "ישנה חשיבות מאוד גדולה בעיני", אומרת ניב, "לזה שתקליטן הוא מוסיקאי מקצועי, בעל השכלה מוזיקלית רחבה. בהיכרות עם סגנונות, הבנת מקצבים שונים, סולמות של שירים.... אלה לא דקויות - זהו לב העניין, כמי שנותן שירותי מוסיקה ללקוחות".
אישה ומוסיקאית, תקליטנית ומתופפת- בלאגן?
"ממש לא. הרבה פעמים יש לנו דימוי למוסיקאים, בעיקר למתופפים - של גברים קשוחים. מי שראה ומי ששמע אותי נתי מתופפת יודע שאני ההיפך הגמור". ואכן, אם יש דבר כזה "תיפוף נשי" - נתי היא נציגתו הטבעית - תיפופה רך, מכבד, זורם. ויחד עם זאת יציב ומדויק.
את לא מפחדת לתופף ולתקלט בעולם של גברים?
"ממש לא. דווקא משום שאני אישה, מקצוענית, בעלת ניסיון על הבמות וידע מוסיקלי נרחב, יש הרבה כבוד מצד הקהל והאמנים. לפעמים, בסוף הופעות שלי עם עופר לוי, יש שני טורי כבוד שמוחאים כפיים, ואומרים "תנו לתופים לעבור". בקיצור, עושים כבוד.
ובין תיפוף ותקלוט, מה את מעדיפה?
"האמת, את שניהם". חייבים לראות את נתי מתקלטת במסיבה או באירוע כדי להבין למה היא מתכוונת. כשהיא לבדה על הבמה, תדמו כאילו יש איתה כמה אנשים. מתקלטת, קולטת את הקהל, בונה כבר את המהלך הבא, ופתאום קופצת לרחבת הריקודים עם עגלת תופים ניידת, מלהיבה את הקהל בטירוף, מקפיצה את האורחים ו... רצה חזרה לעמדת הדי ג'יי- כדי להמשיך לטרק הבא.

ההופעה כולה שלכם


כשנתי מגיעה למפגש עם לקוחות, היא לא רק מוסיקאית ותקליטנית, אלא פסיכולוגית, במאית, חברה ותסריטאית של האירוע. נתי זורמת לגמרי עם הלקוחות וטעמם. "יש כאלו שרוצים רק מוסיקה עכשווית, או או רק סבנטיז-אייטיז, או רק ישראלי, ואני יושבת איתם ובונה פלייליסט (רשימת שירים) מיוחד עבורם ועבור טעמם האישי, אחרי הכל זהו הערב שלהם ורק שלהם. חשוב שעולמם וטעמם האישי ישלוט באירוע". גם באירועים עסקיים של ארגונים וחברות נתי מתקלטת בהתאם לאופי האירוע (השקת מוצר, פתיחת מקום וכו). גם לשם נתי מתאימה את האווירה, ואת פס הקול של האירוע. תמיד בקשר עם מזמיני האירוע ועם הקהל. לא לחינם הסלוגן העסקי שלה הוא 'באה מאהבה', כשמו של השיר הידוע שכתב יענקל'ה רוטבליט ליהודית רביץ. וכן, נתי ביקשה וקיבלה מהיוצר רשות להשתמש בשם, שפשוט יושב עליה בול. ניב גם מכינה אייטמים מוסיקליים מדליקים ביחד עם בעלי השמחה. "אנחנו עושים כמה חזרות לפני האירוע, ובאירוע עצמו מופיעים ביחד בקטע בסגנון להקת 'מיומנה'. עבור בעלי השמחה וגם עבור האורחים, מדובר בשוס מפתיע ובלתי נשכח. האירוע מקבל פן אמנותי/שיתופי. מהקטעים בוידיאו של האירוע שרוצים לראות שוב ושוב... ואכן, באתר של ניב (www.natiniv.com)
לראות קטעי וידאו מאירועים רבים בהם הכלה אוחזת במרץ בתופים ו'נותנת בראש', או כשחתן בר המצווה נעמד ליד עמדת הדי ג'יי ומתקלט בעצמו בהתלהבות מרובה. בקטע מדהים אחר, חוברים 30 חברי משפחה להפתעה: קטע סמבה מטורף בניצוחה של ניב. ושלא תחשבו שאם חשקתם בצ'לן או בכנרים או אפילו בחצוצרה, ניב לא תדאג לכם. לרשותה עומד צוות של נגנים מוכשרים, אותם היא מזמינה לפי בקשת בעל האירוע. "אפשר להזמין דרכי לאירוע תזמורת ובה מגוון כלים ומגוון סגנונות, הרכב כלי קשת, חצוצרנים, גיטריסטים, ואפילו חמת חלילים. הטרנד העכשווי שרץ במסיבות ובאירועים במרכז הארץ הוא מופע תופים אקטיבי. מופע ראווה אנרגטי שמשלב מערכת תופים מקורית בתוך רחבת הריקודים. שני מתופפים וירטואוזים שיקפיצו את האורחים שלכם לאורך כל האירוע. לפתיחות ולהשקות תארגן עבורכם ניב את 'מוביקה' – מופע להקת מתופפים מהמם, ובקיצור, מגוון האפשרויות מתחיל בנתי ומסתכם ברף הדמיון והתקציב שלכם, או כמו שמסכמת זאת ניב בעצמה: "זה בכלל לא משנה לי אם אני מופיעה במסיבת טראנס מטורפת בברזיל, מול 30 אלף איש, בשעה שמונה בבוקר כשכולם ממשיכים את מסיבת הלילה, או אם אני בשעה שתיים בלילה, מול שלושה ארבעה אורחים אחרונים שעוד רוצים ליהנות מכמה ריקודים על רחבת החתונה המתרוקנת. בשני המקרים אני מרגישה על גג העולם, ואני לא מנמיכה את המוסיקה את עד שאחרון האנשים לא עוזב".
ולנו לא נותר, אלא לסכם את ניב כתופעה כובשת וכאחת הבחורות שהכי הייתם רוצים שתהיה חברה טובה שלכם. ואם לא חברה, אז לפחות שתהיה אחראית על המוסיקה באירוע הבא שלכם.

נתי ניב, נייד: 0502056652 מייל:natiniv@gmail.com אתר: www.natiniv.com

"מלכה, פשוט מלכה"


באתר האינטרנט של ניב (www.natiniv.com ) תמצאו משובים מדהימים שקיבלה מאנשים שנכחו בהופעותיה. כך למשל כותבת לה נטע ארז, שחגגה יום הולדת חמישים בבית פרטי בצפון תל אביב: "נתי המהממת, עשית לי את יום ההולדת. המוסיקה היתה מעולה הרגשת את האנשים ועשית עבודה נפלאה. אין עלייך". משפחת שמאי שחגגה בר מצווה בהרצלייה הודתה לה במילים אלו: "נתי, בזכותך היתה לנו אחלה של בר מצווה, לא רק אנחנו נהנינו, אלא גם האורחים שציינו את ההופעה שלך כ'שוס'. עשית לנו את המסיבה". גם לימור ורוני שנישאו ב'גן הוורדים', יצאו מוקסמים: "נתיל'ה", הם כתבו לה, "מגיע לך כל הפרגון בעולם. יש לנו זיכרונות מקסימים מהקצב שהכנסת לאירוע שלנו תודה". ולסיום, אייל וליאת פרץ שנישאו במארס 2010 הכתירו אותה כ"מלכה. פשוט מלכה. היא תקלטה בחתונתנו והיתה מדהימה".

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש