רפואה הוליסטית

מאת: או-מד מדיקל ● 1/2/2011 21:44 ● ערב ערב 2483
איטה מלכיאלי
רפואה הוליסטית

פרחי באך


התכשירים של פרחי באך הם תערובות פשוטות של מים, פרחים וברנדי, הפועלים לריפוי בעיות רגשיות ובכך משקמים את ההרמוניה הנפשית ומונעים מחלות פיזיות.
לשיטתו של ד"ר באך- כל המחלות, ובעיקר הכרוניות משתנות על פי מצבי הרוח שלנו. המחלה הפיזית היא רק סימפטום לחוסר איזון נפשי או רוחני, כלומר, הגוף מגיב בכאב פיזי למצוקה נפשית, תגובה השונה מאדם לאדם. פרחי הבאך אינם תוקפים את המחלה, אלא משפרים את מצב הרוח ושולפים את ה'אני' האמיתי והטבעי במאורעות החיים השונים.
מחקריו הרפואיים של ד"ר באך הובילו אותו להבנה שחלק גדול מריפוי המחלה מקורו במצב המנטלי והרגשי, יותר מאשר טיפול בגוף עצמו. הוא מצא ושייך צמחים המביאים תקווה למוזנחים, כוח למותשים ונחמה למצויים במתח מתמיד. הוא אמר: "אם נסלק את הגורם הנפשי למחלה, יאזן הגוף את עצמו. תמצית הפרח היא שתיתן לגופו של האדם את האנרגיה הדרושה לו כדי להילחם במחלה ולסלק אותה מגופו. הוא עצמו, בכוחות נפשו, ירפא את גופו".
פרחי באך מלמדים את האדם להכיר תכונות מסוימות בתוכו. תכונות שרואים לשלילה וצריך להסתדר אתם ולהפוך לפן החיובי, מעודדות את האדם להכיר את עצמו ולהפוך את חייו להרמוניים יותר.
זיהוי, טיפול ואיזון במישור הנפשי- מקל על הסימפטומים הגופניים ומאפשר מניעת מחלות או הבראה ביתר קלות. בשיטה זו מתאימים לכל מטופל את הרכב התמציות המתאים לו. סדרת פרחי באך כוללת 38 תמציות המופקות מפרחי בר, עצים או שיחים, חוץ מתמצית אחת המופקת ממי מעיין שנעשו בשיטת השמש או בשיטת ההרתחה ומסייעות במצבים רגשיים לא רצויים כמו: לחץ, מתח, בדידות, חוסר בטחון, חוסר עניין בנעשה, דאגה מופרזת לאחרים, רגישות יתר, ייאוש או דיכאון ועייפות נפשית. במשך השנים התגלה שפרחי הבאך טובים לחרדת מבחנים, הפרעות קשב וריכוז, השמנת יתר, למחלות חורף וכו'.
כולם מכירים את ה'רסקיו' הנמכר בבתי המרקחת- 'רסקיו' הינו שילוב של חמש תמציות פרחי באך למצבי חרדה.
למי מיועדים פרחי באך?
תמציות פרחי הבאך מתאימות לכל הגילאים. מתינוקות ועד מבוגרים. הן מתאימות גם לנשים בתהליך ההריון ובמהלך הלידה ומתאימות גם לטיפול בבעלי חיים. יתרונות הטיפול: התמציות טבעיות, פעולת התמציות עדינה, נוח לשימוש, ללא תופעות לוואי, אינו ממכר, אינו מרדים, ניתן לקחת עם כל תרופה, אין סכנה במינון יתר, אין נזק בלקיחת תמצית לא מתאימה, ניתן לקחת תמצית בודדת או שילוב תמציות, אפשר ולעיתים רצוי לשלבו בכל שיטת טיפול אחרת לרבות במסגרת הרפואה הקונבנציונלית.





תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש