אמנית הציפורניים

מאת: או-מד מדיקל ● 22/2/2011 21:41 ● ערב ערב 2486
/ אביבה דקל / אילו היו היצירות אותן מעלה רחל מ'מרכז הטיפוח' על גבי ציפורניים מצוירות על בד ומוצגות בגלריה, הן היו מהוות תערוכה מקסימה. אלא שרחל אוהבת דווקא לפנק ואם זה כרוך בעיצוב הציפורניים, הרי שמבחינתה היא תופסת שתי ציפורים במכה אחת
אמנית הציפורניים

בגיל 14 הגיעה רחל לאילת עם משפחתה מנורמנדי שבצרפת. אחרי 12 שנה באילת חזרה המשפחה לצרפת ורחל, שהייתה אז נערה צעירה, עזבה את אילת עם משפחתה.
בשנת 1983 שבו הוריה לאילת כעולים חדשים, הפעם כדי להישאר ומאז רחל באילת. כאן בנתה את ביתה, הקימה משפחה וכמקצוע בחרה במניקור, פדיקור ובניית ציפורניים עליהן היא מציירת ומפסלת.
את הכשרתה המקצועית הראשונית רכשה רחל באילת ומספר שנים עבדה וטיפלה בעשרות נשים במניקור ובפדיקור. הלקוחות היו מרוצים ונלהבים, אבל משהו באמנית שברחל לא הסתפק בידע שרכשה כאן. היא נסעה להשלים את לימודיה בתל אביב, שם התמחתה בבניית ציפורניים ובציור ופיסול עליהן וקבלה הסמכה ותואר 'מאסטר' בציור ופיסול על ציפורניים מ'גורן ניילס' בתל אביב.
משסיימה את לימודיה היא פתחה את 'מרכז הטיפוח' בשחמון. המרכז היה להצלחה. רחל העסיקה ארבע עובדות במשרה מלאה והלקוחות נהרו אליה מכל הארץ. בין לקוחותיה נמנתה גם האסטרולוגית שעבדה עם אודטה בתכנית הטלוויזיה שלה, והציפורניים המצוירות שציירה לה רחל הצטלמו היטב ובלטו על המרקע.
היום עובדת רחל בבית, כאן האווירה שקטה ונינוחה והתוצאות מקצועיות ומקסימות כמו תמיד.

תהליך לא פשוט


תהליך בניית הציפורניים הוא לא פשוט ולעתים אורך זמן, אבל בהחלט כדאי להתמסר אליו כי התוצאה מצדיקה כל מאמץ.
בבניית הציפורן משתמשת רחל בשתי שיטות:
השיטה המשולבת - שבה מוסיפים טיפ לציפורן ואחר כך מורחים על הציפורן הטבעית והטיפ שהוצמד אליה שתי שכבות דבק ועליהן שכבת אקריל אותה מורחים במכחול. כתוצאה מבניה משולבת מתקבלות צפרניים חזקות במיוחד.
שיטת התבניות - בה האקריל נמרח ישירות על הציפורן הטבעית ללא טיפס. גם בשיטה זו הציפורן היא חזקה מאד.

יצירות אמנות על ציפורניים


הציפורניים של רחל הן יצירות אמנות לכל דבר. התאמת הצבעים, הציורים, הפיסול העדין – הכל הרמוני ונפלא. רחל מבקשת לדעת מהלקוחה באיזה גוון היא רוצה את ציפורניה ואת היתר היא מבצעת כיד הדמיון והמקצועיות הטובה עליה.
גם בציור ופיסול ציפורניים עובדת רחל בשתי שיטות:
השיטה האחת היא שיטת האקוואריום – היא מציירת ומפסלת ואחר כך בונה על הציור את שכבת האקריל המלאכותי כך שנראה כאילו הציור משתקף בעד לזכוכית - כמו דג באקוואריום.
השיטה השנייה היא מריחת ובניית הציפורן באקריל ורק אחר כך ציור ופיסול על השכבה החיצונית. גם בשיטה זו הציפורן חזקה מאוד והציור או הפיסול לא נשחקים ומחזיקים מעמד עד שהם מסולקים על ידי רחל במכשיר מיוחד.

ה'מיוחדים' של רחל


ואם לא די באלו הרי שרחל היא בין הבודדות אם לא היחידה שמציירת חלקי ציור על כל ציפורן בנפרד, כך שכשכולן ניצבות זו לצד זו, מתקבלת תמונה אחת מרהיבה.
רשימת ה'מיוחדים' של רחל כוללת גם ציור על גבי טבעות (בתשלום נפרד). לקוחה שרוצה בכך, מקבלת טבעת עם ציור תואם לציור שעל ציפורניה. את הטבעת הזו עונדים על האגודל והתוצאה מושלמת.
ביום הגדול בחייה מציעה רחל לכלה פיסולים וציורים עדינים ויפהפיים על ציפורני הידיים וגם על ציפורני בהונות הרגליים, בלבן, כמובן.
אפשר להוסיף לצבע הלבן תוספת של אבנים נוצצות, או תוספת ציורים עדינים בצבע נוסף, אבל המוטו הוא לבן והתוצאה נפלאה. (תדמית)

רחל, 'מרכז הטיפוח'
כתובת: 2024/3 כניסה א'
טלפון: 077-5507587
נייד: 054-3494030




תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש