פירוש חלומות

מאת: ● 22/2/2011 22:03 ● ערב ערב 2486
פירוש חלומות

מעברים למימדים אחרים. המסתורין הולך וגובר... ההיה או חלמנו חלום?
ראשית בואו ונניח את שאלת המציאות או העובדות בצד. זוהי אינה שאלה רלוונטית כי ממילא בעולם הרגש והחלום עסקינן.

ומה לגבי המעברים בחלום? ובכן, חולמים וחולמות שספרו עשרות חלומות עם הזמן מתארים מספר מעברים שהתקבעו בתודעה כסמלים קבועים.

גשר - כל העולם כולו גשר צר מאוד, שר אחד מגדולי הרואים והחוזים, הרב נחמן מברסלב, וצדק! גשר בחלום משמעו מעבר. אולי מדובר בהעמקה למצב תודעה תת הכרתי, אולי למימד אחר. בכל מקרה, כדאי לחולם לזכור בפירוט את כל מה שראה, שמע או חווה ברגע שעבר את הגשר אל הצד האחר. וכן, כדאי לשמר בזיכרון את הגשר המיוחד הזה. הוא ישמש את החלום בחלומות הבאים.

חומה - גם היא מציינת הפרדה בין שני עולמות. בשלושה מקרים שונים הסתבר שהחולם פגש נשמות של נפטרים ברגע שעבר חומה.

נהר - מעבר של נהר מגדה לגדה הוא כמובן סמלי למעבר אנרגטי. במיתולוגיה מוכרת המעבורת על הנהר סטיקס בה חוצים הנפטרים את הנהר שמפריד בין עולם החיים לעולם המתים. בתרבות הקלטית נהגו להניח מטבע על עיני הנפטרים כסמל לתשלום עבור חציית הנהר. גם במיתולוגיה המצרית נהגו לדבר על מסע הנשמה שמקביל למסע השמש מדי לילה ובהיות נהר הנילוס עורק החיים המרכזי במצריים אין פלא שהתרבות המצרית השתמשה בדימוי של הנהר כאות למעברים.

ערפל - כניסה לתוך הערפל ויציאה למקום מואר בו הצבעים חזקים חדים וברורים במיוחד. מציינת מעבר למימד שמכונה ה'מימד האסטרלי'. מידת הבהירות ועוצמת הצבעים או הצלילים היא האות המובהק למימד זה. עד כה בנושא סמלי מעבר בחלום. לכל חולם סמל מעבר משלו. לא חובה שיופיעו גשר, חומה, נהר או ערפל ולא תמיד משמעם מעבר. אולם כדאי לדעת שבהיסטוריה האנושית של החלומות - הסמלים הללו הופיעו בצמוד למעברים בין עולמות. והעיקר: לא לפחד כלל!



תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש