היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 1/3/2011 22:47 ● ערב ערב 2487
היכל התרבות

קצרים



*שיעור יוגה להמונים
מועדון 50+ ממתנ"ס 'יעלים' מארגן את האירוע.
גן פרדקין, יום רביעי, 2/3/2011, השיעור יחל ב- 10:00 בבוקר.
כולם מוזמנים. הכניסה חופשית.

*תערוכת צילומים תת ימיים – תלמידי אילת משתתפי תחרות 'אפסון בים האדום'

תמונת כתבה


בתוכנית: תערוכת צילומי ילדים, מצגת זוכי התחרות, חלוקת תעודות הוקרה, וכמו כן הכרזה על התחרות שתתקיים השנה. בהנחיית יוזם התחרות – דוד פילוסוף. במעמד: ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, ראש מינהל שח"ק אילת – ד,ר דרורי גניאל, מנהלת אגף החינוך – מירי קופיטו, מנכ"ל 'אפסון' ישראל – אורן פליישר, רונית סר היימס – תוכנית מחוננים אילת אילות, אורנית גולדשטיין – מדריכה לאמנות אילת וצוות מורים לאמנות אילת.

'אשכול פייס' בביה"ס התיכון ע"ש בגין, 3/3/2011, 17:00.

*ארץ בראשית
מפגש חמישי במסגרת מפגשי 'קפה קולנוע – אמנות וסביבה'.
הרצאה בהנחיית רועי טלבי, בעל תואר מוסמך באקולוגיה מדברית, חברה, סביבה וכלכלה.
'אשכול פייס', יום שלישי, 6/3/2011, 17:30-20:00.
לפרטים: מרכז פסג"ה – 08-6335454.

*יום ההתרמה הארצי לילדים ובני נוער בסיכון
בישראל חיים למעלה מ-300,000 ילדים ובני נוער בסיכון ומצוקה החשופים להתעללות, הזנחה סמים ואלכוהול.
זהו יום ההתרמה למענם. אתם מוזמנים לפתוח את הדלת ואת הלב.
העמותות המשתתפות: 'עלם', 'אל-סם', אל"י, 'ילדים בסיכוי' ו'יד ביד'.
בכל ברחבי העיר, יום שלישי, 8/3/2011, במהלך כל היום.


לקראת פסטיבל


פסטיבל המים
מקום המפגש לאנשי המים...

מים הם נייטרלים. הם מקבלים את גופנו כפי שהוא ומעניקים לנו את היכולת לצוף ולרחף בין העולמות. בפסטיבל חווים את המים כגורם מחבר ומקשר בין אנשים. המים הם סמל להרמוניה, וגם אנו מבקשים לקבל ולהכיל את כל אחד מהמשתתפים בפסטיבל באהבה... אתם מוזמנים להירגע ולהתמסר לעולם הקסום של המים בפסטיבל שמוקדש כולו להרפיה, להתבוננות פנימית, קירוב לבבות והרמוניה עם הטבע...
אוהבים מים? זוהי הזדמנות בלתי חוזרת לחוות את עולם המים ולהיחשף אליו מזווית קצת אחרת - לא שגרתית .
מטפלים מקצועיים במים? הפסטיבל הוא הזדמנות מושלמת וחד פעמית להיפגש עם מטפלים אחרים מהארץ ומחו"ל, ליצור קשרים עם חברים למקצוע ולהתעדכן בהתפתחויות האחרונות בתחום.
בחוף הקסום של 'ריף הדולפינים' באילת מתקיים זו השנה השלישית פסטיבל המים. ארבעה ימים המוקדשים כולם לפעילות חווייתית הנוגעת באיכויות השונות של המים. הפסטיבל פותח את שעריו לכל אוהבי המים ומציע מגוון רחב של פעילויות סביב השעון: הרצאות וסדנאות שונות על ידי מיטב המורים מהארץ ומחו"ל, מסיבות והופעות חיות באווירה של חופש ללא גבולות. במהלך הפסטיבל, יתקיימו סדנאות שונות ושיעורים המקיפים את נושא המים והקשר שלנו אליהם מהיבטים שונים, ובדרך המקצועית ביותר.
בעקבות ההצלחה של שני הפסטיבלים הקודמים, אנו חוזרים עם פסטיבל נוסף, מורחב ומשופר, שהוא חגיגה של ממש לכל אוהבי המים. זקוקים לפסק זמן מהחיים? זה המקום לזרום עם החיים ולפתוח את הלב במהלכם של ארבעה ימים קסומים של מנוחה והתנתקות מקצב החיים...


פסטיבל המים השלישי יתקיים ב'ריף הדולפינים' באילת בתאריכים: 03-06 למרץ 2011. לתושבי אילת – 10% הנחה. להרשמה: 08-6300129, 08-6300119, רעות או שרון.


לקראת הצגה


משרתם של שני אדונים

תמונת כתבה


מתנ"ס 'בית רובין' מזמין להצגת תיאטרון 'הקאמרי'- 'משרתם של שני אדונים' - קומדיה של טעויות, משעשעת ומפתיעה. משתתפים: דרור קרן, איציק כהן, מיכל בלנקשטיין, זיו קלייר, אסף פריינטא, נדב אסולין, שירי גדני, יניב ביטון, קובי מוריסיאנו, צפריר אלבז.
הקומדיה המבריקה שכתב קרלו גולדוני לפני כשלוש מאות שנה – קומדיה שכבר בראשיתה יש גוויה - ממשיכה להצחיק קהלים מאז ועד עתה.
הסוחר הקמצן פנטלון מעוניין להשיא את בתו לבנו של הדוקטור המלומד, לאחר שארוסה המיועד של הבת נהרג בדו-קרב. אחותו של הארוס המת מחפשת נואשות את אהובה שנאשם, שלא בצדק, ברצח ההרוג. מחופשת לאחיה המת היא מופיעה בביתו של פנטלון וגורמת למהומה רבתי ולהסתבכות העניינים. יחד איתה מגיע המשרת שלה טרופלדינו, שבטנו הרעבה מאלצת אותו להשכיר את שירותיו לאדון נוסף, הלא הוא האהוב המבוקש. כמשרתם של שני אדונים, שאינם יודעים איש על רעהו, גורם טרופלדינו לשרשרת של מצבים מוטרפים ונפתלים, שהוא עצמו מצליח להימלט מהם רק בנס.

ב'תיאטראות אילת', ימים שני ושלישי, 7.3.11 ו- 8.3.11, 21:00.
כרטיסים: 08-6343343 שלוחה 1.

ביקורת הצגת ילדים


'אצלנו בחצר' - נכנסה עמוק ללב
מאת: מירב לוי דיאמנט

תמונת כתבה


מלכת הילדים רינת גבאי מצאה בהצגה 'אצלנו בחצר', את המתכון המנצח להגיע אל לב הילדים ולא להשאיר עוד את ההורים מקופחים. האמת, מהיום בו הפכתי למלווה הצמודה של הקטן שלי בהצגות הילדים, לא נהניתי כל כך מהצגה, ולא בכדי. נתחיל בעובדה שרינת כמו רינת יודעת להשקיע בתפאורה ובתלבושות שמושכות את עיני הילדים, תוסיפו לזה את העובדה החשובה לא פחות, שהקול הנפלא שלה כובש את הבמה, נכנס עמוק אל הלב ומשאיר את הילדים מהופנטים והנה לכם כמה סודות להצלחה. ההצגה 'אצלנו בחצר', הכוללת מגוון משירי נעמי שמר, הופכת עבור הילדים לתגלית חדשה, ואילו עבור ההורים היא הופכת לנוסטלגיה נעימה להתרפקות. לראשונה בהצגת ילדים לא ראיתי סביבי באולם הורים משועממים זוללים חטיפים בקצב כי צריך איך שהוא להעביר את הזמן, אלא ראיתי הורים מחויכים, נלהבים, שנהנו לשיר ממיטב שירי נעמי שמר המוכרים להם כל כך מימי ילדותם, היישר אל תוך אוזנם של ילדיהם, גאים בעובדה שהנה סוף סוף גם הם חזק בעניינים. הקטנים מצידם לא נשארו גם הם חייבים, וכי מה יכול להיות נעים יותר עבורם מאשר לראות את ההורה המלווה מתמוגג וכל כך נהנה. ומי שלא שמע את מחיאות הכפיים הנלהבות... של ההורים בסיום ההצגה לא יבין במה דברים אמורים.
גיבורי ההצגה 'אצלנו בחצר' הם הילדה רינת וחברה הטוב גיא (השחקן גיא פרידמן) שיוצאים בכל אחר צהריים לשחק יחד בגן ליד ביתם. יום אחד הם מוצאים על הספסל ספר ענק שמתברר כספר משיריה של נעמי שמר. אלא שכשהם פותחים את הספר הענק, הם נדהמים לגלות שממש למולם מתפוגגים להם כל השירים ונעלמים אל על. תוך כדי משחקי ילדות, יחד עם חבריהם מימי זהובת השיער ויויו הרובוט דובר האנגלית, הם שרים ממגוון שיריה של נעמי שמר וכובשים את הלבבות. אל החבורה מצטרפת גם קלרה השכנה החביבה והמצחיקה, ואגב שירה ומשחקים הם מגלים כי בהדרגה חזרו לספר כל השירים האהובים. שעה וחצי של הנאה צרופה לכל המשפחה והפעם במלוא מובן המילה. ואם פספסתם, אתם תמיד יכולים לרכוש את קלטת ה- די וי די. לא תתאכזבו.


המלצת ספר


אש לוהטת בים/ חיים כרמי
בהוצאת 'אופיר ביכורים'

"הקידוח הופסק. רעש עמום שהלך והתחזק בקע ממעבה האדמה: גז פרץ כחץ מפתח הקידוח. השעה הייתה 07:35 בדיוק, כשאותרה עוד באר גז ימית. כעבור שעה קלה, החלו במבחן ההפקה כדי לאמוד את כמויות הגז הצפויות"...

חיפושי נפט ושדות נפט מהווים כיום גורם מרכזי בכלכלת העולם המודרני. במחצית השנייה של המאה ה- 20 ובראשית המאה ה- 21, משמעות הנפט הפכה להיות לא רק כלכלית, אלא גם כוח פוליטי בינלאומי. הנפט, המשאב הכלכלי העיקרי, מיועד למכירה לכל המרבה במחיר. כמובן שהמדינות הערביות עושות בנפט שימוש כנשק פוליטי סמוי. כאשר שדה הנפט מצוי בים, בקרבת הגבול הימי הבלתי ברור, קשה מאוד לקבוע היכן הוא עובר בכלל ולמי הזכויות על הנפט שבו. המציאות המורכבת במזרח התיכון היוותה מאז ומתמיד אתגר מדיני וחברתי גם יחד לגורמים החולשים על האזור. בספר מתוארת המציאות הבעייתית האמורה על רקע חיפושי נפט וגז טבעי בים התיכון אל מול חופי אשקלון. כמו כן, שופך המחבר אור על השלטון השנוי במחלוקת שמונהג בעזה. שילוב של מעוף מחשבתי, פרי דמיון וניסיון עשיר של התחככות במציאות החיים באזור הים תיכוני, הולידו סיפור מיוחד, מרתק וסוחף, שנושא את הקורא לעבר מחוזות אחרים מלאי סוגיות בוערות, יצרים והתרחשויות מפתיעות. המחבר, חיים כרמי, תושב כפר סבא, היה בעברו מדריך ומרצה ביחידת קצין חינוך ראשי. מחבר ושופט בתחום חידונים וידיעת הארץ בצה"ל ומרצה לידיעת הארץ גם בשוק האזרחי. הוותק שצבר במשך כ- 40 שנה במערכת החינוך מקנה לו הסתכלות רבת פנים על הנעשה באזור. מנסיונו זה ומפרי דמיונו גם יחד, נולד הספר האחרון – 'אש לוהטת בים'.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש