דרושה: קבוצה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 25/1/2024 11:39 ● ערב ערב 3156
הפסד הבית של הפועל יוסי אברהמי אילת השבוע על הפועל באר שבע / דימונה שהיתה ממוקמת מתחתיה בטבלה, סגר לאילת הפסד חמישי ברציפות והוריד אותה אל מתחת לקו האדום - המקום ממנו יורדים ליגה ● באיגוד הכדורסל אמנם דיברו עם החזרה למשחקים, לאחר פרוץ מלחמת ''חרבות ברזל'', על כך, שבעקבות המצב שנכפה על הליגה, השנה לא יהיו יורדות או עולות, אלא שבפועל, היום כבר ברור שלאף אחד באיגוד לא יהיה ממש איכפת אם אילת תהיה זו שתשלם את מחיר המלחמה ● אחרי הכל, אילת היא הקבוצה היחידה בליגה שנאלצה להרכיב את עצמה מחדש ולא בקלות ● לאחר המשחק הודיעה הנהלת הקבוצה על עזיבתו של המאמן מסימיליאנו מנטי ● עכשיו מחפשים באילת בנרות אופציה לשחקן חיזוק ישראלי דומיננטי ושחקן שיתפוס את מקומו של המתאזרח טי ג'יי ק'ליין, שלא חזר עדיין לקבוצה ולא עונה לטלפונים
דרושה: קבוצה
לא עונה לטלפונים. טי ג'יי ק'ליין

   באילת קיוו לנצח במפגש התחתית השבוע את היריבה הדרומית משכבר הימים הפועל באר שבע/דימונה. ההתחלה המבטיחה של אילת גם העירה את התקווה אצל הצוות המקצועי. בוקר שלא התבלט במשחקים האחרונים היה המצטיין של המחצית הראשונה עם 18 נקודות שנתנו לאילת דחיפה קדימה וסיום המחצית על 45:41 היה קרן אור לשחקניו של מסימיליאנו מנטי, אלא שאז חזרה באר שבע אחרת מחדר ההלבשה. רון ציפר שעלה אצל היריבה מהספסל שינה את המומנט לטובת האורחת שלחצה על הגז ודהרה קדימה. גם במחצית השנייה היה זה בוקר ששמר את אילת בתמונת המשחק, אלא שגם הפעם השחקן הדליל מדי של אילת היה בעוכריה ולמאמן מנטי לא היו פתרונות וגם לא שפנים לשלוף מהספסל. באר שבע חתמה על ריצה של 7:0 וחתמה עניין 87:96 כשהיא חותמת לאילת על הפסד חמישי ברציפות ושולחת אותה אל מתחת לקו האדום.

קלעו לאילת: בוקר- 36 נק', סטוארט- 21 נק', זיס- 11 נק', אשכנזי- 8 נק', סמית- 6 נק', זורנו- 3 נק', אנום- 2 נק'. כן שותפו- הראל ופנחס.

 

אילת משלמת את מחיר המלחמה


דקות אחדות לאחר ההפסד לבאר שבע נפרד המאמן מסימילאינו מנטי מהנהלת אילת ומהשחקנים. הנהלת אילת פרסמה זמן קצר לאחר המשחק הודעה בו עדכנה כי נענתה בחיוב לבקשתו של המאמן לעזוב את המועדון ולהצטרף לצוות האימון של ז'לגיריס קובנה הליטאית שמשחקת ביורולויג. עוד נמסר מהנהלת הקבוצה: "הנהלת המועדון מודה למאמן על עבודתו ועל שיתוף הפעולה. אנו מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך".
   נכון להיום עולה מפרסומים בעיתונות הארצית כי הנהלת אילת מנהלת מגעים מול מספר מאמנים מחליפים פוטנציאליים- ביניהם, אריק שיבק ששמו כבר עלה באילת כמה וכמה פעמים בשנים האחרונות אך הדבר לא בשל להגעתו לעיר ומול מי שאימן את הקבוצה בעבר הלא ממש רחוק- אריאל בית הלחמי. שמות נוספים שעלו הם מאוריציו בוסקאליה ונדב זילברשטיין. נכון להיום, ככל הנראה, מי שיובילו את הקבוצה במשחק החוץ הקרוב מול הפועל חולון יהיו שני עוזרי המאמן ואלרי גנדלין ואוריה מזרחי.
   במקביל, מנסה אילת לחזק ולעבות את הספסל בשלב הראשון על חשבונו של המתזארח טי ג'יי קליין שלא חזר לקבוצה מאז עזב לאחר פרוץ מלחמת חרבות הברזל. בקבוצה יודעים לספר כי שמרו על קשר עם קליין שגם המשיך להבטיח שהוא אוטוטו חוזר ארצה ואולם לאחרונה נעלמו עקבותיו של הפורוורד המתנשא לגובה 2.06 מ' וחסר מתחת לסל והוא אינו לטלפונים. אי לכך, הוחלט בקבוצה לסיים את הרומן הלא מוצלח עם קליין ולהמשיך הלאה.
   מי ששמו הוזכר כמצוי במגעים מתקדמים מול הנהלת אילת הוא השחקן ארטיום זבלין, הסנטר בן ה– 36 המתנשא לגובה 2.17 מ'. זבלין שיחק בעבר בקבוצת המופת צאסק"א מוסקבה, בקזאן, קובאן ובשורה של קבוצות בולטות בליגה הרוסית. למרות גילו הלא צעיר יכול זבלין לתרום מניסיונו הרב לקבוצה האילתית. מעבר לכך שהוא מחזיק באזרחות ישראלית לאחר שעשה עלייה ארצה בחודש יוני האחרון.
   מקורבים לקבוצה ידעו לספר כי באילת עושים מאמצים עילאיים לנסות ולחזק את שורת השחקנים הישראלים ואולם בשלב זה של העונה לא ניתן למצוא שחקנים פנויים למרות כל הניסיונות והמאמצים.

 

"מתכון לכישלון שלא היה תלוי בנו”


   נכון להיום הפועל יוסי אברהמי אילת היא הקבוצה העיקרית בליגת העל שמשלמת את מחיר המלחמה ונאלצת להתמודד ולא בהצלחה עם מחיר עזיבתם של מרבית סגל השחקנים שהרכיבו את הקבוצה בתחילת העונה. השבוע היה מי שהזכיר ל'ערב ערב', כי רגע לאחר חזרת הליגה אף על פי ולמרות מלחמת "חרבות הברזל", דובר על כך שבשל המצב המורכב לא יהיו העונה עולות ויורדות אל ומליגת העל, ואולם משום מה, הדברים האלו נשכחו, הקבוצות הצליחו להשלים את החסרים ורק אילת מצאה את עצמה נאלצת, בלית ברירה, ובלי כל אשמה מצדה, להתמודד מול מציאות לפיה היא נאלצה לבנות תוך פרק זמן כל כך קצר קבוצה חדשה לגמרי. "זה עצוב מאוד שמנהלת הליגה לא מתחשבת במצב הקשה שנחת על אילת מבלי שהיתה לקבוצה כל יכולת למנוע את זה", אמר השבוע מקורב להנהלת אילת. "לבנות מחדש קבוצה תוך פרק זמן כל כך קצר ולהתחיל את המשחקים מבלי שהקבוצה הספיקה להתאמן ביחד אלא אך ורק תוך כדי תנועה זה מתכון לכישלון שלא היה תלוי בנו. אני בטוח שהנהלת אילת תעשה כל מאמץ לנסות לשכנע את המנהלת כי במצב הקיים היא אינה אשמה ואולי תצליח לשנו תמשהו. חשוב לזכור שבתקופה בה אילת נאלצה לבנות את עצמה מחדש, ממש כמו היום, כבר לא ניתן למצוא שחקנים חופשיים בשוק השחקנים. אילת במלוא מובן המילה היא הקבוצה הישראלית היחידה בליגה שמשלמת את מחיר המלחמה וחבל שכך".

תגובת מנהלת ליגת העל בכדורסל: "קודם כל לא נאמרה מצד המנהלת שום אמירה על שינוי בעולות יורדות. יש שיח ודיונים על כך כל הזמן אבל מעולם לא הייתה החלטה ששונתה כפי שאת כותבת. בעקבות המלחמה במדינה כל קבוצות הליגה איבדו שחקנים, זה ברמה גורפת ולא ספציפית לקבוצה כזו או אחרת. כמו שאמרתי, יש דיונים ושיחות בנושא העולות יורדות זה גם תלוי בהחלטת האיגוד. 

אבל בשאר הקבוצות איבדו שחקנים, אילת נאלצה להרכיב עצמה מחדש
"שוב, כל הקבוצות ובכל הענפים ספגו מחיר בעקבות המלחמה. למעשה כל המדינה ספגה זעזוע בכל התחומים.” ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש