מעודדים לימוד טכנולוגי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 9/11/2016 12:47 ● מה נשמע 469
100 תלמידי כיתות י' - י"ב משלושת בתי הספר התיכוניים הלומדים במגמות פיזיקה, כימיה, הנדסת תוכנה ו"פלדה כחולה", זכו להצגה מעניינת של חברת SCD כחלק מעידוד לימוד תחום המדעים
מעודדים לימוד טכנולוגי
החזירו את ההטבה

השבת הפטור הושגה על רקע מאבק עיקש שניהל ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, מול רשות מקרקעי ישראל. הישג זה של ראש העירייה מצטרף לשורת הישגים בהשבת פטורים, ביניהם שמירה על הפטור ממע"מ, למרות האיום המתמיד להסירו, השבת הטבת המס לתושבי אילת, הטבת מס גם לגמלאים והרחבת הטבות אזור עדיפות לאומית א'. השבת הפטור הושגה בעזרתו של שר האוצר- משה כחלון, הממונה על רשות מקרקעי ישראל, אשר הוביל לביטול החלטה 1370 ששינתה את ההחלטה הקודמת לה (1185) ואשר גרמה לשיתוק מיזמי ספורט, נופש, פנאי ותיירות, שעתידים לקום באזור התיירות והוקפאו בהיעדר כדאיות כלכלית וחוסר נכונות של הבנקים להעמיד ליווי פיננסי. ביטול ההחלטה האמורה, למעשה השיב על כנו את הפטור מתשלום להקניית בעלות על פי הרפורמה של רשות מקרקעי ישראל- הטבה בעלת שווי כספי עצום של 31% מרווחי הנכס.
ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, התייחס להחלטה וציין: "לא אשקוט ולא אתן שיפגעו בפיתוח העיר. ההחלטה להחזיר את ההטבות לאילת כולה היא נכונה, הכרחית ובלתי נמנעת לפיתוחה ועידודה של העיר. רשות מקרקעי ישראל, שר האוצר - משה כחלון, ראש מטה הדיור - אביגדור יצחקי ומנכ"ל רמ"י - עדיאל שמרון, ראויים להערכה על תיקון משמעותי".
יזמי העיר אילת שיגרו מכתב תודה לראש העירייה בו הם מביעים את תודתם על פועלו ומאבקו להחזרת מעמדה של העיר אילת לאזור עדיפות לאומית א'. "ביטול ההחלטה הפוגעת- "החלטת קילומטר מהים", מהווה תעודת כבוד לרמ"י ולשר האוצר, אולם בראש ובראשונה, תודתם הכנה של יזמי העיר אילת מסורה לך, כבוד ראש העיר על הירתמותך חסרת הפשרות, על המאמצים ועל השעות הרבות שהשקעת ב"מלחמה על הבית", אשר הובילו להשבת המצב לקדמותו. כך נכתב במכתבו של עו"ד חגי אדורם בשם ועד היזמים.  
לאור החלטה זו, יצאו לדרך בקרוב פרויקטים רבים וביניהם: שדרוג מתחם החמאם הטורקי, בית מלון חדש שייבנה מעל קניון פארק הקרח, פרויקט האיימקס, מלון חדש שיוקם במקום 'עיר המלכים' ופארק מים ענק. לוועדה המקומית כבר הוגשה הבקשה להקמת פארק המים, זאת לצד פתיחתו המחודשת של מלון 'דורטל סול'  במתכונת של מגורים ונופש. בחודשים הקרובים יוצגו תכניות לפיתוח אטרקציות חשובות נוספות.
 ארז קצב, הסטודנט האחראי למחקר, התמקד ב-12 ערי החוף הגדולות של ישראל: תל אביב, חיפה, אשדוד, נהריה, נתניה, אשקלון, אילת, הרצליה, ראשון לציון, בת ים, עכו וחדרה, והשווה בין מאמצי הרשויות להטמיע את עקרונות הקיימות בניהול החופים שלהן. כלי ההערכה שפיתח לצורך כך, מורכב משילוב של מדדים, ביניהם אחוז החופים שזכו בתו "הדגל הכחול" - תו איכות בין-לאומי לחופי רחצה, דירוג החופים לפי תכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, מספר הימים שבהם נסגרו חופים בגלל הזרמות ביוב לא מתוכננות, מידת פיתוח הטיילות בחופים, מספר המבקרים בחופים, זמינות תחבורה ציבורית לחופים, שבילי אופניים סמוכים, תקציבים המוקצים לחופים מטעם הרשות, ועוד. הנתונים שעליהם התבסס נמדדו בשנים 2014-2015. בקטגוריית הרשויות המובילות נמצאות כאמור הערים תל אביב, נתניה, אילת, אשדוד והרצליה. את הממצאים הציג קצב במסגרת לימודיו לתואר שני בבית הספר פורטר ללימודי סביבה באוניברסיטת תל אביב. אלה התפרסמו בכתב העת "אקולוגיה וסביבה" ובאתר.YNET   
כמידי שנה גם השנה, יצאו ביום שני לפנות בוקר 250 תלמידי כיתות י"ב למסע לפולין, במסגרתו יכירו את העושר הרוחני- תרבותי של החיים היהודים בפולין טרם מלחמת העולם השנייה, ויעמדו מול גודל השואה שירדה על העם היהודי בדור האחרון. 
בסוף השבוע, יצטרף אליהם ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, וילווה אותם במהלך כל הסוף השבוע, כאשר גם השנה יקדש ביחד עמם את השבת על אדמת פולין. זו תהיה הפעם השישית בה מצטרף ראש העירייה למסע בפולין. 
אל התלמידים מתלווים כ - 30 מורים והורים. במהלך המסע, שיימשך כשבוע ימים, יפקדו התלמידים את שרידי קהילות ישראל בפולין ואת אתרי מחנות ההשמדה שהקימו הנאצים, ויבקרו בגטו קראקוב, אושוויץ, מחנה ההשמדה מיידנק, טיקוצ'ניק, נוז'אק, גטו לובלין, וארשה - בית הקברות היהודי, בית היתומים של קורצ'אק, אנדרטת רפפורט, מחנה ההשמדה טרבלינקה ועוד. 
מסע המשלחת מסכם למעשה את לימוד נושא השואה, במסגרתו נחשפו התלמידים לנושא בדרכים שונות, כולל סדנאות, ימי עיון, סמינרים, מפגשים עם ניצולים, ימי גיבוש, צפייה בסרטים ועוד. 
התהליך הלימודי חווייתי שעברו התלמידים מסייע בידם להיות מוכנים להתמודדות עם המצפה להם בהגיעם למחנות ההשמדה והליכתם בשבילים שהובילו למשרפות. 
גם השנה קיבלו התלמידים את יומן המסע האישי שמפיק זו השנה הרביעית, מועדון 'רוטרי' אילת בשיתוף משפחת מלר. היומן כולל את לוח הזמנים של המסע, פרטים על המקומות בהם יבקרו בני הנוער וכן מקום לכתוב זיכרונות ורשמים מהמסע.  
 שלושה מהנדסי מחקר ופיתוח, בליווי מנהל ההדרכה של החברה, עברו בין בתי הספר והציגו לתלמידים את סיפור הקמתה של החברה, חשיבות ראיית הלילה לשמירה על ביטחון המדינה והפעילו גלאי תרמי בכיתה כחלק מחשיפה לטכנולוגיה מתקדמת. התלמידים לקחו חלק פעיל בהצגה, ראו את השפעת שינויי הטמפרטורה על החתימה התרמית שלהם. 
ההצגה הינה חלק מפרויקט בן 3 שנים של חברת SCD שמטרתו לקדם את החינוך הטכנולוגי בארץ ולעודד תלמידים ללימודי פיזיקה, כימיה, תוכנה, אלקטרואופטיקה וכדומה. במסגרת זו, מגיעים נציגי החברה לבתי ספר בפריפריה ובמרכז על מנת לחשוף את התלמידים לחשיבות המקצועות הללו, ולאפשרויות התעסוקה בהם בעתיד. עיריית אילת באמצעות מינהל שח"ק הרימה את הכפפה ועזרה בתיאום וארגון ההצגות בבתי הספר.
SCD היא מפתח ויצרן מוביל בעולם בתחום ראיית לילה, בבעלות משותפת של אלביט מערכות ורפאל ופועלת למען ביטחון המדינה כבר כמעט 40 שנה. לדברי מנהל ההדרכה של החברה - איתן שושן: "פעם למדינת ישראל לא היו אמצעי ראיית לילה. במלחמת יום הכיפורים ספגנו אבדות ברמת הגולן והחלטנו כמדינה שיכולת זו היא הכרחית לביטחוננו. בחלוף 40 שנה עומד גאה מפעל של 500 אנשים, מוביל בתחומו בעולם, מפתח וממציא, מייצר ומטמיע ותומך בכל חילות צה"ל ומערכות הביטחון של ישראל. אנחנו אפילו מצליחים להתחרות עם החברות הכי גדולות ומוכרות בשוק העולמי. המוצרים שלנו מופיעים בטלוויזיה, כאשר רואים בשחור לבן, את משטרת ישראל, חיל האוויר או את כוחות הביטחון צופים על התרחשות זו או אחרת, אך מעבר לכך, אנחנו לא מוכרים וידועים כמו חברות אחרות. כבר מספר שנים שעוברים נציגי החברה בין בתי ספר בכל הארץ ומראים לתלמידים את היכולות שלנו (ושל מדינת ישראל) ומעודדים אותם להצליח בלימודים כדי שגם הם יוכלו ביום מן הימים לקחת חלק בעשייה המיוחדת שלנו".  


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש