אוניברסיטת בן-גוריון באילת - שיא במספר הסטודנטים ב-15 השנים האחרונות

מאת: ● 8/1/2021 03:24 ● ערב ערב 2999
חלפו מספר חודשים מאז החלו הלימודים באוניברסיטת בן-גוריון אילת, ובפינו בשורות נהדרות. גם השנה, בדומה לשלוש השנים האחרונות, חלה עלייה משמעותית במספר הנרשמים לאוניברסיטת בן-גוריון באילת, הן לתואר הראשון והן לתואר השני.
אוניברסיטת בן-גוריון באילת - שיא במספר הסטודנטים ב-15 השנים האחרונות
תגיות:

בזמן שבשאר האוניברסיטאות בארץ חלה עלייה מתונה, בנרשמים ללימודי השכלה גבוהה, בעקבות הקורונה, בקמפוס אילת חלה עלייה דרמטית של 45% במספר הסטודנטים שהחלו את לימודיהם. במחלקות מסוימות מספר הסטודנטים אף הכפיל את עצמו. בתואר השני נרשמה עלייה של למעלה מ-200% במספר הסטודנטים.
 למרות הקורונה והלמידה בזום, סטודנטים רבים בחרו לעבור לאילת על מנת לקחת חלק בהווי הסטודנטיאלי של הקמפוס. אגודת הסטודנטים של קמפוס אילת פועלת רבות, בהתאם להנחיות, על מנת לגבש את הסטודנטים, להקים אותם מהספה ולהכיר ביניהם (זה הרי חלק מהותי מהווי האוניברסיטה). כמו כן, הוקמו קבוצות למידה רבות והאוניברסיטה ממשיכה לתת מענה באופן רציף לסטודנטים. 
בשורה משמחת נוספת היא השתלבותם העתידית של משרתי הקבע מאזור אילת והערבה שיתחילו את דרכם האקדמית כבר מסמסטר ב' הקרוב. קמפוס אילת הרכיב עבורם תוכנית ייעודית המאפשרת שילוב של לימודים אקדמיים עם קריירה צבאית. לתוכנית זו יוכלו להצטרף גם מי שאינם משרתים בקבע ומעוניינים לשלב את הלימודים עם עבודה, משפחה או כל עיסוק אחר.


לדברי הדר, מנהלת השיווק, הרישום ומוקד המידע, "האוניברסיטה באילת מציעה תואר של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הנלמד בסטנדרטים אקדמיים גבוהים, בשילוב עם לימודים בכיתות קטנות ויחס אישי – חוויית הלמידה מושכת אלינו סטודנטים ומתעניינים רבים מכל רחבי הארץ. אין ספק כי הקורונה הציבה בפנינו אתגרים חדשים, אך משיחות עם סטודנטים נראה כי למרות הקשיים הנובעים מהלימודים בזום, הם מביעים שביעות רצון מאיכות ההוראה ומיחס המרצים". 


בהתייחסותה למאמצי השיווק הרבים שהושקעו בגיוס סטודנטים חדשים ציינה הדר: "שמחנו להיווכח שהמודעות לקמפוס אילת ברחבי הארץ עלתה בצורה משמעותית. אנו נמשיך כך גם בשנה הבאה בתקווה שנמשיך לצמוח ולהתפתח". פרופ' פוריה, המנהל האקדמי של קמפוס אילת, טוען כי פריחתה של אוניברסיטת בן-גוריון באילת מהווה עדות לחוויית הלימודים הייחודית שלה זוכים הסטודנטים. הסטנדרטים האקדמיים, היחס הבין אישי, המעונות ומערך המלגות חשובים אולי עוד יותר בתקופת הקורונה. "אני מאוד מקווה שפריחתה של אוניברסיטת בן-גוריון באילת תעזור לפריחתן של העיר אילת ושל הערבה ". סגל ההוראה וכל עובדי הקמפוס מתגעגעים לימים שבהם זכינו לראות את הסטודנטים, ולא רק דרך הזום". 
בעקבות העלייה בכמות הסטודנטים, יצאנו לבדוק מה התחושות שעולות מאלו שהחלו את לימודיהם בקמפוס אילת. 
זואי אהרון, ילידת אילת בת 23, סטודנטית שנה ב' לתואר בפסיכולוגיה, עם חטיבות בניהול ויישוב סכסוכים ובתקשורת, מספרת על השנה הנוכחית לעומת השנה שעברה. איך הגעת ללמוד בקמפוס אילת? "כמו כולם, התחלתי לחפש את המקצוע שרציתי ללמוד. הלכתי לימים פתוחים של מגוון אוניברסיטאות וגם התקבלתי אליהן, אך באף אחת מהן לא הרגשתי את תחושת השייכות שחיפשתי. עד שהגעתי ליום הפתוח של קמפוס אילת. נהניתי מהאווירה וישר הרגשתי שזה המקום הנכון עבורי. הרגשתי שייכת".
מה היה ייחודי ביום הפתוח באילת? "המרצים דיברו איתנו ואף הסבירו לנו באופן פרטני וישיר על תחומי הלימוד הקיימים ועל הקמפוס עצמו. ההתלהבות בדיבור שלהם והלהט בעיניים כשדיברו על הקמפוס ועל עבודתם כמרצים, גרמו לי פשוט להתאהב. קיבלתי יחס משפחתי והבנתי שפה אזכה לקבל את כל הכלים להצלחה שלי בתואר – מענה מיידי ואישי מצד סגל האוניברסיטה, מהמזכירות ועד יניב פוריה, המנהל האקדמי. יצאתי מהיום הפתוח בהרגשה מצוינת, שקיבלתי מענה מקצועי ואדיב."


איך את מסכמת את חווית הלימודים עד כה? "אני כבר בשנה השנייה שלי לתואר. זכיתי לטעום מחוויית הלימודים הפרונטליים וגם מחוויית הלימודים בזום. בזום קצת יותר קשה לי ללמוד, אבל ראיתי את נכונות המרצים לעזור ולתמוך בפן המקצועי-לימודי ואף בפן האישי. אני נהנית ללמוד לתואר, למרות האתגרים שעולים בדרך, מכיוון שיש תמיכה מלאה וסיוע מתמיד גם מרחוק. אווירת הלימודים בקמפוס אילת נותנת לי חוויה משפחתית וחמה בדיוק כמו העיר אילת."

אביאל שומרון,  בן 25 סטודנט שנה ב' לניהול ופסיכולוגיה, ממושב כמהין. למה בחרת להירשם לקמפוס אילת? "נרשמתי לאוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע ואז גיליתי שיש גם קמפוס באילת. עוד באותו היום נסעתי לקמפוס והתאהבתי במקום מייד! קמפוס אילת שומר על הרמה האקדמית הגבוהה של אוניברסיטת בן-גוריון ולא נופל במאום. היתרון הבולט של הקמפוס הוא הכיתות הקטנות והיחס האישי בין הסטודנטים למרצים. קיימת תחושה שתמיד רואים אותך, שאתה לא נבלע בין המון סטודנטים ונותנים לך את מירב הכלים להצליח בתואר." 
איך אתה מתאר את חוויית הלימודים? "השנה הראשונה ללימודים הייתה מרגשת, הקליטה הייתה חלקה ואז נכנסה לחיינו הקורונה ועברנו ללמידה דרך הזום. בתור סטודנט כבד שמיעה, זה היה מאתגר עבורי יותר מסטודנטים אחרים, אך הרגשתי שאני מקבל תמיכה ויש למי לפנות. כמו כן, אני מאמין שכאשר מציבים מטרה ברורה ויש מוטיבציה, הכל אפשרי.  השנה חוויית הלמידה עדיין מאתגרת מאוד, אך יחד עם זאת מחכימה ומעצימה אותי מדי יום. מבחינה חברתית, פשוט תענוג באילת. רוב הסטודנטים מגיעים לקמפוס ממקומות שונים בארץ. לכן, הבחירה המשותפת של כולנו ללמוד בעיר הדרומית ביותר יוצרת תחושת ערבות והדדיות בינינו. אנחנו מבלים יחד אחרי שעות הלימודים במגוון פעילויות שאנחנו יוזמים או שאגודת הסטודנטים יוזמת עבורנו. למשל, למידה משותפת בקבוצות קטנות של עד חמישה סטודנטים, או מפגש "פק"ל קפה" של האגודה, שם אנחנו נפגשים פנים אל פנים עם סטודנטים אחרים ומשתפים בחוויות, לפי נוהלי התו הסגול כמובן. כשרוצים לפרוק אנרגיה אנחנו יוצאים לרוץ עם קבוצת הריצה של האגודה, ובימי שישי אנחנו נפגשים לארוחות שישי משותפות, שתורמות לאווירת המשפחתיות."  


קמפוס אילת הוא מרכז הלימודים הדרומי ביותר בארץ, מה דעתך על המרחק? "אני מאוד אוהב את המרחק והשקט שלי. זה מאפשר לי להתמקד בדברים החשובים לי באמת. כשכבר ממש מתגעגעים אפשר בקלות לנסוע לבקר את המשפחה באוטובוס או בטיסה.  מלבד זה, אילת מהממת – הים, ההרים, מסלולי הטיול שנמצאים פה בסביבה, מגלים לי אילת יפיפייה שלא הכרתי."


זואי ואביאל, מה הייתם אומרים למי שמתלבט אם ללמוד פה? 
"דעו שהרמה הלימודית פה גבוהה, אך יחד עם זאת, תנאי הקבלה מקלים יותר ומהווים הזדמנות משמעותית למי שזקוק לה. קיימת סביבה לימודית תומכת בקרב הסטודנטים, ישנו שקט המאפשר למידה, הוצאות המחייה זולות יחסית, יש מלגות מלאות, החל מפר"ח, מפעל הפיס, נפש יהודי ועוד, המאפשרים לממן את כל שכר הלימוד למשך שלוש שנים באמצעות מלגות בלבד"


אם נסכם מדברי הסגל והסטודנטים, בקמפוס אילת באמת פשוט להגיע רחוק. זו לא  סיסמה ריקה מתוכן. מועמדים שמעוניינים להתקבל ללימודים זוכים לתנאי קבלה נוחים יותר, זוכים לליווי ולתמיכה אישיים במהלך הלימודים, והמרחק ממרכז הארץ מהווה יתרון עבור הסטודנטים הלומדים בקמפוס אילת.  


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש