משהו מהן על תרומה וזיכרון

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: ● 22/6/2023 18:40 ● ערב ערב 3125
ארבע שנים אחרי שחנה אהרון נפטרה ממחלת הסרטן וחצי שנה אחרי שחברתה הטובה טליה לוי נפטרה גם היא מאותה מחלה, החליטו בנותיה של חנה להרים את הכפפה ולהיפרד מהדברים של יקירותיהן בדרך מקורית ומרגשת ● ביום הראשון הקרוב (25.6) יתקיים בסניף ויצ''ו בעיר אירוע התרמה והנצחת זכרן של החברות ● באירוע ימכרו במחירים סימליים פרטי הלבוש והתכשיטים של השתיים, כשכל ההכנסות יתרמו לעמותת שלובות סניף אילת ● ''הן היו שתי נשים חזקות ופעילות שהלכו לעולמן בטרם עת. אין לנו ספק שאם הן היו צריכות לבחור דרך להיפרד מהחפצים שלהן, הן היו בוחרות לעשות את זה בדרך של תרומה לאחר'', אומרות הבנות יפעת ואילנית
משהו מהן על תרומה וזיכרון
''כשאתה נפרד מאדם יקר לך, אתה מקווה שכל מה שאתה עושה היה מוצא חן בעיניו''. מימין טליה ז''ל ומשמאל חנה ז''ל

אחד הקשיים הכי גדולים לאחר פטירתו של אדם אהוב ויקר הוא להיפרד מחפציו האישיים. מפרטי הלבוש, התכשיטים והדברים שהיו חלק בלתי נפרד ממי שהיה. ולראיה, עד היום, ארבע שנים לאחר מותה, לא נפרדו בני משפחתה של חנה אהרון מחפציה האישיים שנותרו מזכרת חיה להיותה. ביום ראשון הקרוב, החל מהשעה 10:00 בבוקר, יתקיים בסניף ויצ"ו באילת אירוע פרידה מרגש ויוצא דופן מחנה ומחברתה הטובה טליה לוי, שנפטרה גם היא ממחלת הסרטן לפני כחצי שנה. במהלך היום, יוצגו בויצ"ו פרטי הלבוש של השתיים ותכשיטיהן ויוצעו למכירה במחירים סימליים, כשכל ההכנסות יוקדשו ויתרמו לעמותת שלובות סניף אילת. בדרך המקורית הזו בחרו שתי האחיות יפעת ואילנית, בנותיה של חנה ואילנית, כלתה של טליה, להיפרד מהיקרות להן.
אילנית לוי: "כשבן אדם הולך לעולמו הוא משאיר אחריו ציוד רב ששימש אותו במהלך החיים. ציוד שאתה מתלבט מה לעשו תאיתו. האם לשמור או לתרום? ומה יכול להיות טוב יותר מאשר למכור ולהקדיש את ההכנסות כתרומה לגוף התנדבותי מקומי. כשחנה אהרון חלתה במחלת הסרטן לא הספיקו בנותיה לקשר אותה לעמותת שלובות, שכן תוך שלושה חודשים בלבד נפטרה חנה מהמחלה. לעומתה, חברתה הטובה טליה לוי, שחלתה בפעם הראשונה במחלת הסרטן לפני כשש שנים, ולאחר שחלתה במחלה פעם נוספת לפני כשנה, הספיקה להיות דמות דומיננטית בעמותה ולכן לא היה בכלל ספק למי יתרמו הכספים שיושגו בתום אירוע ההתרמה שינציח את זכרן של שתי החברות. במהלך האירוע יוצגו במקום פריטים של השתיים למכירה וגם תמונות ופרטים להנצחת הנשים. בשעה 18:00 תתקיים במקום התכנסות ויועלו דברים לזכרן של חנה וטליה. "הרעיון מאחורי ה אירוע היה לקחת את השותפות הזו בגורל ולמנף אותה למקום טוב", מסבירה יפעת אהרון.

 

 

עם כל הטוב שמאחורי היוזמה עד כמה זה קשה?
אילנית: "זה מאוד קשה. אמא זו אמא וזו לא רק סיסמה, אם כי יש בעשיה הזו נחמה".
יפעת: "הן לבטח מסתכלות עלינו מלמעלה ומרוצות ממה שקורה כאן. אין ספק שלהיפרד בדרך כזו מחפציו של אדם יקר זה הרבה יותר משמעותי מאשר לשים את הדברים בארגז ולקחת לאיזה שהוא מקום".
אילנית: "אני בטוחה שכל אחד שהולך לעולמו, ישמח לדעת שיעשו משהו משמעותי עם חפציו יקרי הערך הרגשי שיישארו לאחר לכתו. כשאתה נפרד מאמא, או מכל אדם יקר לך, אתה מקווה שכל מה שאתה עושה היה מוצא חן בעיניו".
לשתיים אין ספק כי אם חנה וטליה היו צריכות לבחור מהי הדרך המתאימה והנכונה להיפרד מחפציהן האישיים הן היו בוחרות בדרך הזו.
בהזדמנות הזו מבקשות השתיים להודות לבטי סימלמיץ, יו"ר ויצ"ו על הנכונות וההירתמות המלאה לרעיון ולסימה נמיר יו"ר נעמ"ת על שיתוף הפעולה.

יום ראשון 25.6 סניף ויצ"ו אילת, רחוב ירושלים השלמה 29 החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד השעה 20:00.


 

שלובות כאן עבורן


עמותת שלובות החלה את דרכה בארץ לפני כתשע שנים בסלון ביתה של שרון איתן, שחלתה בסרטן שד גרורתי. הרעיון מאחורי העמותה הוא לחבר את החולים במחלת הסרטן חיבור חדש לחיים. "לא לחשוב עוד על המחלה, להשאיר את הכל מאחור ולהגיע למפגשים של כיף והנאה", מסבירה ורד ולדמן אלבז, מי שמנהלת בהתנדבות את סניף אילת של עמותת שלובות. בשנת 2018 הגיעה עמותת שלובות לאילת על ידי מיה תהילה יוגב מקיבוץ יטבתה שהקימה את הסניף המקומי יחד עם ירדן מסאדו. לפני כשנה וחצי נפטרה מיה ממחלת הסרטן, ומאז, מחליפה אותה בתפקיד ורד ולדמן אלבז. לעמותת שלובות כבר 19 סניפים בכל רחבי הארץ שפתוחים לפעילות עבור גברים ונשים כאחד וחולים בכל סוגי מחלת הסרטן. נכון להיום פועלת העמותה באילת לנשים בלבד וחברות בה כ– 40 נשים שנפגשות אחת לשבוע במרכז צעירים שאימץ את פעילות המועדון. הנשים יוצאות יחד לאירועים, למפגשים מהנים, עוברות הרצאות ופעילויות כיף שונות, חוגגות יחד ימי הולדת, מסייעות זו לזו בכל הנדרש, ובעיקר, שוכחות מהמחלה ומהטיפולים. "זו מהות העניין", מדגישה ורד ומבקשת לציין: "גילוי מוקדם מציל חיים וזו לא קלישאה", ומנצלת את הבמה כדי לשוב ולקרוא לנשים להיבדק.



רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש