מקדמים בטיחות בדרכים באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● 19/8/2023 15:34 ● ערב ערב 3133
מתחם הנוער בטיילת המושך אליו מאות בני נוער הנהנים מהופעות, סדנאות ומגוון פעילויות הפך אתמול (ג') למתחם פעילות המקדמת בטיחות בדרכים. בשיתוף הרלב"ד - הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ויחד עם המטה העירוני לבטיחות בדרכים בעירייה הוצב במתחם, סימולטור המדמה נהיגה על אופניים חשמליים וקורקינט לצד הדרכה המחדדת את החוקים ברכיבה כמו בנהיגה על הכביש. 
 מקדמים בטיחות בדרכים באילת

המטה העירוני לבטיחות בדרכים המקיים פעילות הסברה במהלך כל השנה, ממקד כמידי שנה פעילות גם במתחם הנוער הפועל מידי קיץ בטיילת כחלק מתכנית "קיץ בטוח". הפעילות כמו פעילות צה"ל שהתקיימה בשבוע שעבר, מזמינה אליה בני נוער מכל הארץ הנופשים באילת. גם השנה בשיתוף הרלב"ד הוצב סימולטור המדמה נהיגה על אופניים חשמליים וקורקינט. מירב אזרזר – מנהלת המטה העירוני לבטיחות בדרכים בעירייה ציינה, כי הסימולטור המשלב משקפי VR (מציאות מדומה) ממוחשבים, מסייע בהמחשה של כ - 15 מצבים שונים בהם הם עשויים להיפגש בעת רכיבה, ביניהם: רכיבה נכונה ובטוחה, זמן תגובה, אלכוהול ונהיגה, התפרצות הולכי רגל, הישרדות בכביש, רכיבה במרחב הכפרי, רכיבה במצבים מסוכנים, רכיבה בתוואי דרך שונים, ועוד. ההדרכה באמצעות כלי הדרכה חדשני המשלב הדרכה תיאורטית והתנסות מעשית, מאפשר ניתוח מקרים ותגובות וממחיש לבני הנוער את חשיבות השמירה על החוקים בזמן שרוכבים בכביש.

 

 

עוד במהלך הקיץ ביצע המטה העירוני לבטיחות בדרכים, מסע הסברה דו גלגלי בשיתוף משטרת התנועה אילת ועמותת ידידים. פעילות נוספת התקיימה במעונות היום יחד עם מועצת נוער עירונית ועסקה במסר: "כשיוצאים מהרכב מוודאים שלא שכחנו אף אחד". גם בבית ספר של החופש הגדול שפעל בתחילת הקיץ, התקיימו הדרכות לכל תלמידי כיתות א' – ג' בבתי הספר, לקראת היציאה לחופשה על חציה ורכיבה בטוחה.

לקראת החזרה ללימודים נערך המטה העירוני לבטיחות בדרכים לריענון משמרות הזה"ב והיערכות עם רכזי/ות בטיחות בדרכים בבתי הספר, תליית באנרים  בחזית בית הספר, חלוקת שי לתלמידים עם מסר לבטיחות בדרכים וגיוס מתנדבים שיסייעו לתלמידי אילת כמידי שנה לחצות את מעברי החציה בבטחה. לצד זאת נערכת העירייה באמצעות אגף החינוך ומחלקות העירייה לצבוע כמידי שנה את מעברי החציה הסמוכים למוסדות החינוך, לחדש מעקות של מתחמי "נשק וסע" ועוד. 


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש