מגייסים מורים ומתמרצים עם מענקים

מאת: דוברות עיריית אילת ● 15/3/2024 12:50 ● ערב ערב 3163
העיר אילת ממשיכה לעודד מורות ומורים להעתיק את מקום מגוריהם לאילת עם סל הטבות ארוך טווח, שגורם לעשרות המורים שכבר נקלטו, להתאהב באילת ולהישאר ● אם אתם מורים מן המניין ומתלבטים אם הגיעה העת לעשות שינוי משמעותי בחייכם, כדאי שתיקחו בחשבון שגם בשנת הלימודים תשפ''ה מציעה אילת, תכנית תמריצים אטרקטיבית במיוחד עם מענק שנתי של 60 אלף ₪ עבור השנה הראשונה ומענק נוסף שיכול להגיע עד 85 אלף ₪ בשנה בהתחייבות ל - 4 שנים
מגייסים מורים ומתמרצים עם מענקים
מערכת החינוך של אילת מגיע להישגים מרשימים עם כ– 80% זכאות לבגרות. ד''ר דרורי גניאל (מימין)

   אילת ידועה כמי שהופכת את המרחק ליתרון ומציגה יצירתיות בכל תחום. כמו פיתוח חקלאות ימית ואנרגיה מתחדשת הנשענים על משאבי הטבע של אילת, כך גם מערכת החינוך מתקדמת ומציגה פתרונות למידה יצירתיים. העיר שחרתה על דגלה מעורבות קהילתית, זכתה שלוש פעמים בפרס החינוך הארצי ומצטיינת בבגרות חברתית, מציעה למורים הזדמנות יוצאת דופן; לשלב תעסוקה עם סביבת חיים חדשה כולל תנאים אטרקטיביים למורים פוטנציאליים העתידים להשתלב במערכת החינוך האילתית. אלו כוללים שכר גבוה, הטבות מס וסביבת עבודה תומכת לצד שגרת חיים רגועה, במרחק פחות משעת טיסה מהמרכז.

   כדי להמריץ מורים להגיע לאילת מציע מינהל שח"ק בעירייה גם השנה, מענק התחלתי בגובה 60 אלף ש"ח עבור שנת לימודים, ללא התחייבות. לא חוששים ממחויבות? תיהנו ממענק בגובה 72 אלף ש"ח עבור שנת לימודים, בהתחייבות לשנתיים. חושבים רחוק? הרי לכם מענק בגובה 85 אלף ש"ח עבור שנת לימודים, בהתחייבות לארבע שנים והמשך קבלת מענקים בהתחייבות עד 10 שנים. בנוסף, נהנים המורים מהטבת מס הכנסה בגובה 10%. נתונים אלו מציבים את המורים באילת בראש רשימת המרוויחים מבין כלל מדינות ה-OECD. 

   הרשאים להצטרף לתוכנית המשותפת לעירייה, משרד החינוך ומשרד האוצר, הם עובדי הוראה שמקום מגוריהם בחמש השנים האחרונות, אינו באזור אילת והערבה והם יעתיקו את מקום מגוריהם לעיר, לקראת תחילת שנת הלימודים הקרובה. עוד נדרש מהמורים, להיות בעלי תואר אקדמי והסמכה להוראה, או בעלי רישיון הוראה או רישיון לעיסוק בהוראה, וכן עובדי הוראה בשנת ההתמחות. גיוס המורים הינו לבתי ספר יסודיים ועל יסודי כולל הכנה לבגרות, י"ג-י"ד באלקטרוניקה, גננות, יועצים חינוכיים וגם גורמי מקצוע לשירות פסיכולוגי חינוכי שמפעיל אגף החינוך בעירייה (תחנה המוכרת להתמחות בפסיכולוגיה חינוכית).

   ד"ר דרורי גניאל – ראש מינהל שח"ק בעירייה מציין בסיפוק, שסל ההטבות מוכיח את עצמו כבר למעלה מ – 15 שנים והעיר זוכה לקלוט מורים טובים ואיכותיים וביחד עם המורים הוותיקים, מערכת החינוך של אילת מגיע להישגים מרשימים עם כ – 80% זכאות לבגרות, תגמול אישי דיפרנציאלי למורים בכל שנה ברציפות, זכיה 3 פעמים בפרס חינוך יישובי ועוד. לשאלה האם המורים נשארים לאורך זמן עונה ד"ר גניאל, שהרוב המוחלט נשאר אלא אם בן הזוג הוא או היא משרת כוחות הביטחון ושונתה הצבתו". 
   גיוס מורים איכותיים, יצירת קהילה חינוכית תומכת ופיתוח תכניות לימודים ייחודיות הן רק חלק מאבני הדרך המשמעותיות ששמה לנגד עיניה עיריית אילת בהובלת ראש העירייה – אלי לנקרי והמנהיגות החינוכית, ובכך יצרה מעטפת פתרונות חינוכיים מקיפים, שלימים הפכה למודל לחיקוי עבור ערים רבות בארץ. בזכות כך, נהנים התלמידים מחוויית למידה יוצאת דופן, אותנטית ומשמעותית, כמו חקר החי והצומח במדבר ובים, פעילויות שטח לצד פעילויות חברתיות ותרבותיות ועוד. אלה כמובן לצד לימוד אנגלית החל מגן הילדים, מגמות ייחודיות, כיתות עירוניות המגדילות את היצע מקצועות ההגברה, פיתוח מיומנויות למידה כבר בגיל הרך, מוסדות חדישים וחללי לימוד מעוצבים, מעורבות קהילתית ועוד. 

   לצד אלה מחזקת אילת את תחושת השייכות והסולידריות הקהילתית כל השנה וביתר שאת מאז פרוץ המלחמה, במהלכה קלטה העיר לחיקה למעלה מ – 60 אלף תושבים מפונים ומתפנים והכפילה את עצמה. העיר כולה התגייסה לתת למפונים את כל המענים. יחד איתם התגייסה גם מערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי במעורבות חמה ומחבקת של מנהלות ומנהלים, מורות ומורים, תלמידים, תנועות הנוער יחד עם המנהיגות העירונית והחינוכית. אילת כהרגלה, אירחה באהבה והעניקה מענים חינוכיים לצד מענים בכל התחומים והיא עושה כן כל השנה במענים חינוכיים וחברתיים ל – 11,500 התלמידות והתלמידים הלומדים באילת. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש