אחרי 27 שנים סגר מעגל עם מי שהעזיב אותו את בית הספר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 12/4/2024 10:07 ● ערב ערב 3167
כשהיה בכתה י'א ביקש שירן פסו, אז צעיר אילתי שובב, להמשיך את לימודיו בבית הספר גולדווטר ● למרות שמרבית מוריו היו בעד, היה זה ד''ר דרורי גניאל שהתנגד למהלך בתוקף ● השבוע סגר פסו מעגל עם מי שהתנגד להשאירו בבית הספר ועם המורה ציונה גטה שהאמינה בו לאורך כל הדרך ● ''אני לא כועס, עברו הרבה מים בנהר מאז, תודה לאל הצלחתי בחיים למרות הפרישה המוקדמת מבית הספר'', מסכם שירן
אחרי 27 שנים סגר מעגל  עם מי שהעזיב אותו את בית הספר
סגרו מעגל (מימין) ד''ר דרורי גניאל, שירן פסו והמורה לחיים ציונה גטה

   כיום, שירן פסו הוא הבעלים של מפעל נירוסטה הממוקם באזור התעשיה שחורת. בן אילת שגדל והתחנך בעיר לפחות עד כתה י'א, אז, למרות שביקש להמשיך את לימודיו בבית הספר גולדווטר, היה זה דרורי גניאל שהתנגד לכך בתוקף.
   השבוע, "נזרק" שירן פסו 27 שנים אחורנית כשאותו דרורי גניאל הגיע אל המפעל שלו וביקש לרכוש בו משהו. "הייתי צעיר שובב", מודה פסו, "אבל לא רציתי לעזוב את בית הספר. אלו היו הימים בהם צפי רותם ז"ל שימשה כמנהלת בית הספר ודרורי גניאל היה מנהל אגף החינוך ולא משנה כמה ביקשתי שלא יעזיבו אותי, היה זה דרורי גניאל שהתנגד בתוקף להשארתי בבית הספר", נזכר שירן, כשאותו גניאל נכנס אליו למפעל. "אני לא כועס, עברו כבר הרבה שנים, אבל כשראיתי אותו הייתי חייב להזכיר לו", מספר שירן שהחזיר את הקליינט שלו 27 שנים אחורנית וסיפר לו כי המורה היחידה שהאמינה בו ובאחרים לאורך כל הדרך היתה המורה ציונה גטה.
   זמן קצר לאחר ביקורו המפתיע של ד"ר גניאל במפעל, הוזמן שירן ללשכתו של גניאל שהחליט לסגור עבור אקס התלמיד מעגל. כששירן הגיע ללשכתו של דרורי הוא הופתע לגלות בחדר את המורה ציונה גטה שיותר משמחה לראות את תלמידה לשעבר. הם העבירו חוויות, חייכו, נזכרו בימים ההם ועל הדרך הודה שירן למורה שהאמינה בו וחיזקה אותו גם כשהיה 'צעיר שובב' כהגדרתו. "זו היתה עבורי סגירת מעגל מאוד מרגשת ולא מצופה", מודה השבוע שירן שמודה שלמרות שהועזב מבית הספר כבר בכתה י'א הצליח בחיים.

   מה היה המסר שלך לד"ר גניאל? אני שואלת, ושירן משיב: "ביקשתי ממנו בכל לשון של בקשה שיפתחו באילת שוב את המגמות המקצועיות. לא כל ילד יכול ומתאים ללמוד מקצועות עיוניים. מצד שני, יש ילדים שקשה להם בלימודים אבל הם חייבים את המסגרת החברתית של בית הספר, ממש כמו שהיה במקרה שלי", הוא אומר. "חשוב שלא משנה באיזה תלמיד מדובר ועד כמה הוא 'שובב' שבית הספר יתן לו את המסגרת החשובה כל כך עד הצבא. גם אחרי שהועזבתי המשכתי להגיע לבית הספר בהפסקות כדי להיפגש עם חברים. הקו הוא דק בין לעזוב את בית הספר לבין לפנות למקומות לא נכונים ולי היה המזל שזה לא היה הכיוון, לא מעט בזכות המורה ציונה גטה שנטעה בי אמונה שאני יכול".

מה המסר שלך לתלמידים שהיום הם במקום בו היית? 
  "לא לוותר ולהחזיק מעמד במסגרת בית הספר למרות שזה לא הקלף להצלחה בחיים". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת