קונסולים מקדמים יחסים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 18/4/2024 12:24 ● ערב ערב 3168
לקראת הקיץ ובצל המצב הביטחוני, כינס ראש העירייה – אלי לנקרי את קונסולי הכבוד באילת למפגש עדכונים. במפגש קיבלו הקונסולים סקירה על ההיערכות להמשך אירוח בצל המלחמה וגם עדכונים שוטפים על המצב הביטחוני ובכלל. במסגרת המפגש ברכו הקונסולים האחד את השני לקראת חג הפסח וגם נפרדו מד''ר שושנה קבוט, שהחליטה בצל המלחמה לסיים את תפקידה כקונסול הכבוד של צ'ילה, תפקיד אותו מילאה משך 26 שנים.
קונסולים מקדמים יחסים
תגיות:

במפגש שהתקיים השבוע (א') השתתפו קונסולי הכבוד ונציגי קונסוליה של המדינות הונגריה, צרפת, שבדיה, צ'כיה, שוויץ, צ'ילה וגרמניה. בפתח הדברים ברך ראש העירייה את הקונסולים ואמר שבימים אלה תפקידם מקבל משנה תוקף. ראש העירייה סקר בפניהם את ההיערכות של אילת מתחילת המלחמה כולל קליטה של עשרות אלפי מפונים בצד התמודדות עם איומים ביטחוניים והודה להם על הקשר עם המדינות בימים אלה של המלחמה.

לצד הברכות, קיבלה ברכה מיוחדת ד"ר שושנה קבוט, אשר לצד תפקידה רב השנים כמנהלת המכון להתפתחות הילד שימשה כקונסול הכבוד של צ'ילה באילת בין השנים 1998-2024 ותרמה רבות לקידום שיח וחיבור מרגש בין אנשים, אוכלוסיות ועמים ועשתה כן במקצועיות, אהבה ומאור פנים ובנועם הליכות וצניעות שמאפיינים אותה כל כך.

ד"ר קבוט שקיבלה מראש העירייה אות הערכה והוקרה על פועלה, הודתה לו ולעמיתיה הקונסולים תוך שהדגישה את המצב הרגיש בימים אלה של המלחמה עם החזרת שגריר צ'ילה בישראל. בצד זאת סיפרה ד"ר קבוט על עשייה רבה במהלך השנים לשיתוף פעולה בין המדינות בדגש על קשרים שהתבססו על תיירות, התפלת מי ים וגם שיתופי פעולה עם העיר התאומה אריקה. עוד סיפרה ד"ר קבוט על סיוע הומניטרי בתקופת הקורונה.

באילת פועלים כיום 13 קונסולי כבוד המייצגים מדינות שונות, ביניהן הונגריה, צרפת, שבדיה, צ'כיה, שוויץ, צ'ילה, אנגליה, דנמרק, בלגיה וגרמניה וממלאים תפקיד חשוב בקידום שיתוף הפעולה הבינלאומי של אילת וחיזוק מעמדה כעיר בינלאומית מובילה. את המפגש יזמה וליוותה אנה ליסון – אחראית על קשרי החוץ באגף לפיתוח כלכלי בעירייה. יחידת קשרי החוץ בעירייה עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם קונסולי הכבוד בעיר כחלק מקידום היחסים הבינלאומיים של אילת הן במסגרת ערים תאומות ובכלל, בתחומי תיירות, תרבות, אומנות, כלכלה ועוד.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש