העונה- לא תהיה יורדת אוטומטית מליגת העל

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 25/4/2024 22:45 ● ערב ערב 3169
עכשיו זה סופי- העונה לא תהיה יורדת אוטומטית מליגת העל ● דירקטוריון ליגת העל בכדורסל קבע כי הקבוצה שתסיים העונה אחרונה בליגת העל, תיפגש למשחק מכריע מול השנייה בליגה הלאומית ● ניצחונה הראשון של קבוצת גליל עליון מאז פברואר על בני הרצליה, לא איפשר גם השבוע לאילת, שהפסידה למכבי רמת גן 69:75, לברוח מהתחתית
העונה- לא תהיה יורדת אוטומטית מליגת העל
עדיין נאבקים בתחתית. תוצאת המשחק מול רמת גן ● צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הקבוצה

   למרות הסברה שרווחה מאז תחילת מלחמת השבעה באוקטובר והעובדה שלפחות הקבוצות הדרומיות- יוסי אברהמי אילת ובאר שבע וגם הקבוצה הצפונית גליל עליון, סבלו בעונה כזו מנחיתות בולטת, בדירקטוריון ליגת העל בכדורסל פסקו כי אמנם בעונה הנוכחית לא תהיה יורדת אוטומטית מליגת העל ועדיין הקבוצה שתסיים אחרונה את הליגה הסדירה, תפגוש למשחק מכריע את הקבוצה שתסיים שנייה בליגה הלאומית למשחק שיקבע מי תעלה או תישאר בליגת העל. במילים אחרות- אם מישהו חשב שיוסי אברהמי אילת תוכל לנשום לרווחה, כדאי לו לחשוב פעם נוספת, בעיקר לנוכח העובדה שבמשחק השבוע אילת חתמה על הפסד מול מכבי רמת גן החזקה ואילו גליל עליון שנושקת לה בתחתית הליגה, רשמה ניצחון ראשון מאז פברואר על מכבי בני הרצליה. מה שאומר שאילת ממשיכה להיות מסובכת בתחתית.

 

לא השכילה לנצל את ההעדרויות של רמת גן


   על הנייר מכבי רמת גן עדיפה בהרבה על שחקניו של יוריצה גולמץ, אלא שמכבי רמת גן הגיעה למשחק הבית שלה מול אילת עם ארבעה שחקני מפתח חסרים. באילת אמנם בלטה העדרותו של אלייזה סטוארט המצטיין בשורות הקבוצה, אלא שדיישון בוקר חזר לסגל ועשה כהרגלו את שלו. ברמת גן לא ציפו לכך שהמשחק יהפוך למותחן. בפעם המי יודע כמה אילת הוכיחה שהיא לוקה בחסר ברבע האחרון וחייבת למצוא את הפיתרון לירידת המתח דווקא בסיום המשחק. גם הפעם, לו היו שחקני אילת לוחצים על הגז ברבע האחרון הם היו חותמים על הפתעה וחוזרים הביתה עם ניצחון חשוב מאוד, אלא שבאילת לא השכילו לנצל את העובדה שברבע האחרון המארחת מרמת גן לא קלעה ולו סל שדה אחד כדי לברוח. היתה זו דווקא מכבי רמת גן שחזרה לעצמה וברחה לניצחון שלא היה מחוייב המציאות.
   את הרבע הראשון אילת סיימה בשיוון 17:17. במחצית אילת הצליחה לברוח ליתרון קל וחתמה על 38:42. גם ברבע השלישי אילת אותתה שהיא עדיין לא הולכת לשום מקום כשחתמה על הובלה קלה 60:62, אלא שאז הגיע הרבע האחרון. רמת גן נתקעה ובאילת לא השכילו לנצל את התקיעות הזו כדי לברוח ולחתום על הפתעה. רמת גן התעוררה בשלוש הדקות האחרונות והראתה לאילת מקרוב מה קורה כשמאפשרים לאריה להתעורר. בסיום החצמה גדולה לאילת שכבר הריחה את ההפתעה 75:69.

   קלעו לאילת: סנגלין- 21 נק', ג'ונסון- 17 נק', ז'ורנו- 9, אנום ובוקר- 7 נק' כל אחד, זיס- 5 נק', זאבלין- 3 נק'. כן שותפו: אשכנזי ולוי.


   במשחק מקביל לאילת הצליחה גליל עליון שנושקת לאילת בתחתית, לחתום על ניצחון ראשון מאז חודש פברואר מול מכבי הרצליה והשאירה את מאבקי התחתית בין מכבי באר שבע שנכון להיום נמצאת מתחת לקו האדום, לבין גליל עליון והפועל יוסי אברהמי אילת. במחזור הבא שהתקיים לאחר סגירת הגיליון תפגוש אילת את הפועל ירושלים החזקה, הממוקמת נכון להיום רביעית בטבלה ואילו גליל עליון תפגוש מחר, יום שישי את הפועל חיפה (מקום 9 בטבלה). ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש