הסיבה להצתת המועדון באילת: ''מחלת נפש'’

מאת: רותם נועם ● 16/5/2024 15:47 ● ערב ערב 3172
תושב אילת הסובל ממחלת נפש נשלח למאסר של שנה וחצי, לאחר שהרשע בהצתת מועדון הדיפסי במרכז התיירות באילת ● למועדון אמנם לא נגרם נזק, אך ההצתה סיכנה את העובדים שעדיין שהו במקום והשתלטו על השריפה
הסיבה להצתת המועדון באילת: ''מחלת נפש'’
זירת האירוע במועדון הדיפסי ● צילום: ממצלמות האבטחה

   בית המשפט המחוזי בבאר שבע, קיבל (1.5) את הסדר הטעון אליו הגיעו הפרקליטות ובא כוחו של נאשם (49), תושב נתיבות, שהצית את מועדון "הדיפסי" במרכז התיירות באילת. ההצתה אמנם לא גרמה לנזק גדול, ובסך הכל נשרף שלט, אך עובדי המקום שהו במקום בעת ההצתה, מה שהעמידם בסכנה אפשרית. הימצאותם במקום היא שגם סייעה לכיבוי מהיר של השריפה ולמינימום נזק. 
   החשוד נעצר רק לאחר שלושה חודשים, ובעקבות הצלבת איכוני סלולר שהציבו אותו בקרבת האירוע בעת התרחשותו.. עם זאת, בפני הפרקליטות עמד קושי ראייתי שעה שהדמות בסרטון האבטחה לא היתה חד משמעית מבחינת הזיהוי. 
   מהסדר הטעון שאושר בגזר הדין, עולה כי: "בתאריך 17.08.23, עובר לשעה 05:45, הצטייד הנאשם בשקית ובה בקבוקים שהכילו חומר דליק וכן בגדים להחלפה. הנאשם הגיע למועדון "הדיפסי" השוכן ברחוב יותם 3 ב"מרכז תיירות" באילת, נעמד בפתח, חבש כובע ועטה צעיף שכיסה את פניו באופן חלקי. הנאשם נעמד בסמוך למרפסת המועדון, שפך את תכולת הבקבוקים ושילח בהם אש. במקום פרצה דליקה. הנאשם השליך את הבקבוקים לתוך המועדון וברח מהמקום בריצה. אותה עת, שהו במקום עובדי המועדון והתכוננו לסגירת המועדון. עובדי המועדון כיבו את הדליקה שפרצה". 
   באשר לנסיבות שהובילו את הנאשם לבצע את העבירה, נשללה הערכה מוקדמת של המשטרה שבחנה אפשרות לסכסוך בין בעלי המקום. ביהמ"ש קיבל את טענת סנגורו של הנאשם, לפיה הוא סובל ממחלת נפש פעילה של סכיזופרניה וכי בעת האירוע היה שרוי באפיזודה פעילה של המחלה, שכתוצאה ממנה ביצע את המעשה. ביהמ"ש הדגיש, כי בדיקה פסיכיאטרית שנערה לנאשם העלתה כי הוא כשיר לעמוד לדין ועדיין, השופט אלון גביזון ציין כי הוא לוקח בחשבון את מצבו הרפואי של הנאשם בקבלו את הסדר הטעון אליו הגיעו הצדדים.
   הנאשם מצדו, אמר כי הוא מצטער על מה שקרה. "לדבריו אינו מכיר את המקום ובעליו וההצתה נעשתה ללא כל מניע. לדבריו באותה עת לקה בהתפרצות של מחלת הנפש ולא ידע מה הוא עושה, אך כיום מבין את משמעות מעשיו ומבקש סליחה". באשרו את ההסדר פסק השופט ציין השופט גם את הקושי הראייתי הקיים בפני התביעה, ובסיכומו של דבר גזר על הנאשם 18 חודשי מאסר בניכוי חודשי מעצרו, מאסר על תנאי וקנס סמלי של 1,000 שקל לאור מצבו הכלכלי. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש