מחול הבתרנים השחומים בשמורת האלמוגים באילת

מאת: ● 30/6/2024 10:07 ● ערב ערב 3178
כבכל שנה בחודשי הקיץ סביב היום הארוך בשנה, מתקבצים מאות דגי הבתרן השחום למחול רביה שמגיע לשיאו בסופו של כל יום ממש לקראת החשיכה ● הבתרן השחום הינו דג שונית הנפוץ באזור ההינדו פסיפי ● במהלך הקיץ כאשר טמפרטורת המים עולה במפרץ אילת, ניתן לחזות בתהליך הרבייה שנמשך במשך כשלושה שבועות ולעתים יותר בשעות הדמדומים
קרדיט: עמרי עומסי רשות הטבע והגנים
תגיות:

עמרי עומסי פקח היחידה הימית ברשות הטבע והגנים: "בכל שנה בזמן הזה אני נהנה לחזות בתהליך הרביה המיוחד של המין הזה, הפעם זה קרה בשמורת האלמוגים לקראת שקיעה ראיתי תורים ארוכים של בתרנים שעשו דרכם לנקודות קבועות לאורך שוניות השמורה . לקראת הרגע המיוחל שנמשך לרוב כחמש עד עשר דקות, ניתן לחזות במאות פרטים שהתקבצו ללהקה צפופה שלבסוף נעים במהירות. קבוצות קטנות של נקבות עולות במהירות ומשחררות לגוף המים את תוצרי הרבייה שלהן ובעקבותן הזכרים. מדובר במחזה מרהיב. במידה וצוללנים זוכים לראות אותו חשוב לשמור מרחק ולאפשר תהליך רבייה ללא הפרעות. 

עוד אומר עמרי, שכמו בכל מערכת אקולוגית יש מי שמנצל את ההזדמנות וניתן לפעמים ניתן לראות מינים שונים כמו דגי חניתנים וברקודות התופסים בתרנים מהלהקה תוך כדי תהליך הרבייה.