בנות בכדורגל - כבר לא מילה גסה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 28/6/2024 03:16 ● ערב ערב 3178
אחרי שקבוצת הילדות של בני אילת הוכיחה שיש בעיר ביקוש לכדורגל בנות, השנה לקחו באגודת הכדורגל המקומית צעד אחד קדימה ולראשונה בתולדות אילת הקימו קבוצת נערות שסיימה את ליגת דרום במקום השישי, למרות ממוצע הגילאים הצעיר של הקבוצה ● רגע אחרי שבנות מכבי בני אילת סיימו את העונה, מסכם מאמן הבנות, יוני שלייך, עונה מעניינת, מסביר על ההבדלים בין אימון בנים לאימון בנות בכדורגל ומבהיר כי למרות הפתיחות היחסית, עדיין יש לא מעט הורים שלא מוכנים שהבת שלהם תבעט בכדור
בנות בכדורגל - כבר לא מילה גסה
״יש בנות שנוסעות מעל לשעה רק כדי להגיע להתאמן בכדורגל באילת״

   את שנת הפעילות הנוכחית סימנו באגודת הכדורגל של בני אילת כשנת הפריצה בכל האמור לכדורגל הבנות. אמנם דווקא השנה נסגרה אחרי שנים קבוצת הנשים של בני אילת, כי לא באמת הייתה הצדקה להביא לעיר יותר שחקניות כדורגל מבחוץ ביחס למה שיש לעיר להציע, אבל אולי דווקא בגלל המסקנה הזו, הבינו בבני אילת שהגיע הזמן להצעיר את השורות ולעבות את הפירמידה שמתחילה כבר מגיל הילדות, עוברת דרך גיל הנערות ולבסוף תגיע גם לקבוצת נשים אילתית בה ישחקו בנות אילתיות ולא שחקניות רכש בעיקר תחת הטייטל המקומי.
   לאחר שנתיים בהן הוכיחה קבוצת הילדות שיש באילת ביקוש ממשי לכדורגל בנות, נפתחה בתחילת העונה, לראשונה באילת, קבוצת נערות א' בה שיחקו לא פחות ולא יותר מ- 16 נערות בגילאי 14-  15 בניצוחו של המאמן יוני שלייך שצבר לאורך השנים לא מעט שעות כדורגל בנות. מרביתן שיחקו בקבוצת הילדות, גדלו, ועלו לגיל הנערות. אליהן הצטרפו כמה נערות מישובי הערבה שלא ויתרו על הגעה לכל האימונים ולכל המשחקים למרות הנסיעה שזה הצריך מהן. ככה בדיוק נולדה קבוצת הנערות של בני אילת ששיחקה העונה בליגה דרום. ולמרות שממוצע גילאי הנערות בקבוצה האילתית היה הצעיר ביותר מכל הקבוצות בליגה, עדיין הצליחו הבנות להפגין יכולת משכנעת, בעיקר במחצית הראשונה של המשחקים, לפני שהבדלי הגילאים, הכושר והניסיון עשו את שלהם במחצית השנייה. אבל היי, ככה מתחילים.
   לצד קבוצת הנערות, המשיכה גם העונה לפעול באגודה קבוצת הילדות, שמהווה את בסיס הפירמידה. עם קרוב ל -30 שחקניות מכיתות ה'- ז', מרביתן הצטרפו כחדשות באגודה, ממשיכה קבוצת הילדות להוכיח שיש ביקוש לכדורגל בנות באילת."זה לגמרי דור העתיד שלנו ממנו תיבנה בעתיד שוב, בעתיד הלא רחוק קבוצת הנשים של אילת, שתהיה מורכבת הפעם מבנות אילת", אומר שלייך. "הבנו שאין שום הצדקה להחזיק קבוצת בוגרות בעיר אם מרבית השחקניות הן לא אילתיות. הפעם נבנה את קבוצת הבוגרות לאט אבל נכון, עם יסודות אילתים חזקים".

 

מי אמר בנות בכדורגל?


   באגודת בני אילת מכוונים כבר היום לשלוש קבוצות של בנות שאמורות להיפתח כבר בעונת המשחקים הבאה. "כדורגל הפך עם השנים למשחק פופולרי גם לבנות", מבהיר שלייך, שמאמן בשנים האחרונות את המין היפה באגודת הכדורגל המקומית. "את רואה היום יותר ויותר בנות משחקות כדורגל. אם זה בשכונה, בבית הספר ובעצם למה לא?". תוסיפו לזה את העובדה שכיום אין מענה ממשי עדיין לבנות שרוצות לשחק כדורסל בעיר, והנה לכם עוד סיבה לכך שאם אין כדורסל בנות, הן מגיעות לכדורגל וכאן מקבלים אותן בזרועות פתוחות. "תתארי לעצמך שיש לנו בקבוצת הנערות בנות שמגיעות מנאות סמדר ומנווה חריף, בנות שנוסעות מעל לשעה רק כדי להגיע להתאמן בכדורגל באילת. זה אומר משהו. יש לנו בת אחת מיטבתה, אחת מלוטן ובאר אורה זה כבר נחשב לקרוב לבית", הוא צוחק ומביע את הערכתו על הרצון וההשקעה".

 

״יכלו להיות בקבוצה לפחות עוד 50 אחוז בנות אם ההורים היו משנים את התפיסה״ 

 

במה שונה לאמן בנות לעומת בנים?
   "זה שונה מאוד. בראש ובראשונה אצל בנות אין את האלימות המילולית שיש אצל הבנים ואין את החיכוך הפיזי, אבל יש את הפטפטת והעניינים הרגשיים", הוא צוחק. "אבל לומדים להתמודד עם זה ואני מאוד נהנה. חשוב לציין שהקליטה של הבנות היא מאוד מהירה. בנות מגיעות בלי רקע ובלי יסודות בכלל ותוך 3-4 אימונים משחקות כדורגל. מניעות כדור ועושות הכל. מה שמאתגר בקבוצות שלנו זה שבנות מתחילות מגיעות להתאמן עם הבנות שכבר מתקדמות, אבל בסוף זה מסתדר והחדשות נמשכות אחרי הוותיקות ולומדות מהן. אני מאוד נהנה לקדם את ענף כדורגל הבנות באילת ועושה עוד ועוד מאמצים לשבור את הסטיגמות אצל ההורים. לא פעם הייתי צריך להילחם מול הורים שלא אהבו, בלשון המעטה את הרעיון שהבת שלהם תשחק כדורגל. ברוב המקרים אני מצליח לשנות את התפיסה הזו אבל לצערי זה עדיין קיים והורים אומרים לי שיש גבול לכל דבר ומבחינתם זה עד הכדורגל. למרות הפתיחות, גם היום יש לא מעט הורים שלא רוצים לראות את הבת שלהם בועטת בכדור וחבל. בתחילת השנה עשינו בבית הספר טורניר קטרגל לבנות ופניתי להורים, אז נכון שרובם לא אמרו לי במפורש את מה שאני כבר יודע, אבל הם גם לא הביעו התלהבות. אני מאמין שיכלו להיות בקבוצה לפחות עוד 50 אחוז בנות אם ההורים היו משנים את התפיסה הזו שלהם. ועדיין כדורגל הבנות בארץ ובכלל זה גם באילת, בעלייה מתמדת".

ועד כמה הבנות שלך השתפרו?
"המון. הן עשו קפיצת דרך משמעותית. גם הצעירות וגם הנערות. אני בטוח שאם באגודת בני אילת ימשיכו לתמוך בתחום כמו שזה קורה בשנים האחרונות, לא ירחק היום שהבנות שמשחקות עכשיו בקבוצת הנערות יגדלו עוד קצת, יבשילו ויהיו מקור הגאווה של העיר אילת על מגרשי הכדורגל בארץ". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש