במחלקת הרווחה של עיריית אילת טוענים כי לא היו סימנים לסכנה לשלומו של התינוק שמת

מאת: רותם נועם ● צילום: דוברות מד"א ● 28/6/2024 02:50 ● ערב ערב 3178
ביהמ''ש השלום באילת האריך את מעצרם של ההורים הנחקרים בחשד לגרימת מותו של תינוק בן עשרה חודשים השבוע באילת עד ליום א' ● סנגורם מבקש: ''אל תמהרו לשפוט'' ● אך כעת מתברר כי המטפלת הזהירה את הרווחה באילת שבועות לפני האירוע ● עיריית אילת: ''ההורים הוזמנו לאגף יחד עם בנם וגם שם נראה התינוק חיוני ומטופל''
במחלקת הרווחה של עיריית אילת טוענים כי  לא היו סימנים לסכנה לשלומו של התינוק שמת
''האם היא שהזמינה את מד''א ברגע שראתה הידרדרות במצבו של בנה'’

הכתבת ורד פלדמן מערוץ כאן חשפה השבוע כי אישה שטיפלה בתינוקת מאילת שנפטרה השבוע (ג'), הזהירה את גורמי הרווחה בעיר, לאחר שהבחינה בסימנים מטרידים. על פי הפרסום, ג' נתקלה בפוסט חריג שפרסמה אימו של התינוק, ובו חיפשה שמרטפית ללא תשלום. האישה שנעתרה לבקשה, טיפלה בתינוק במשך יומיים "זה היה נראה לי מאוד מוזר. שלחתי לה הודעה כי רציתי לראות שהיא בסדר", סיפרה. אלא שמה שהיה אמור להישאר בגדר לילה הפך ליומיים. ג' סיפרה כי התינוק הגיע אליה בלי בגדים מתאימים, כשאימו לא מתעניינת בו כלל. לטענתה, היא פנתה לרווחה בעיריית אילת והעלתה בפניהם את חששותיה: "עירבתי את הרווחה לפני כמה שבועות. הם לא ראו את כל הדגלים האדומים שהצבתי. אני פשוט מרוסקת ומאוכזבת שהם היו שם ולא ראו", אמרה ל'כאן'. 

   עוד עולה מתחקיר כאן כי האב נשא בעבר מאסר של כמה שנים בכלא, ולאחר שחרורו ועד למעצרו בתחילת השבוע היה נתון בפיקוח של יחידת צור המפקחת על עברייני מין במסוכנות ברף הגבוה. זהו מעצרו החמישי של האב, בן ה-34. בעבר נעצר גם על עבירות רכוש.

   מעיריית אילת נמסר בתגובה לדברים: "ראשית אנו מביעים צער עמוק על מותו של התינוק ומשתתפים בצער המשפחה. נדגיש כי אין מדובר בהורים שהיו מוכרים לאגף הרווחה עד ליום 14.5 שהתבצעה פניה ראשונה בעניינם. ביום זה התקשרה תושבת העיר לעובדת סוציאלית על סמך היכרות אישית על מנת להתייעץ איתה בעניין אישה שהשאירה את ילדה אצל בתה וחתנה משך 48 שעות וטרם חזרה. התושבת סיפרה לעובדת הסוציאלית, שבתה ובעלה נענו לפנייה שפרסמה האישה בפייסבוק בה ביקשה מישהו/י שיכול לשמור על בנה למשך יומיים. העו״ס ביקשה את פרטי ההורים אך התושבת ביקשה לחכות עד שהם יחזרו. העו״ס עדכנה את התושבת, כי במידה וההורים לא יחזרו יש לדווח מיידית למשטרה על נטישה. 
   למחרת בבוקר יצרה העובדת הסוציאלית קשר עם הפונה וביקשה שוב את הפרטים של ההורים. במקביל התקיימה התייעצות עם הפיקוח במשרד הרווחה. לאחר שהתקבלו פרטי ההורים, יצא אליהם צוות של האגף. במפגש הזה נראה התינוק מטופל וחיוני. העובדות הסוציאליות הסבירו להורים, כי הם פעלו שלא כשורה וביקשו מהם להגיע לאגף כדי לפתוח תיק ולהעניק להם את הסיוע הנדרש שיקל עליהם בקליטה בעיר (הגיעו לאילת לפני כשנה וחצי) וגם סיוע במסגרת לתינוק. 
   לאחר מספר ימים הגיעו ההורים לאגף יחד עם בנם וגם שם נראה התינוק חיוני ומטופל. לאחר המפגש סוכם על מעטפת סיוע שכוללת הדרכה הורית ושיבוץ התינוק בשנת הלימודים תשפ״ה (1.9) במעון רב תכליתי. ההורים קיבלו טפסים אך ביקשו לקחת אותם ולהחזיר אותם חתומים במייל. 
   ראוי לציין, כי במקרה שמתעוררת דאגה כלפי תינוק או פעוט, כמו בבית חולים או בטיפת חלב, מועבר דיווח מיידי לאגף שירותים חברתיים בעירייה. אולם כאמור זה לא היה המצב. הליך השילוב של ההורים במסגרת שירותי האגף נועד כאמור לסייע להם ולתינוק לא על רקע סכנה חלילה לשלום התינוק אלא במסגרת מעטפת שירותי רווחה רבים ומגוונים שמעניק האגף למטופליו.

   עורך דין קובי קיסוס, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את האם החשודה, מסר: "מדובר באם צעירה שמעולם לא היו כלפיה תלונות על הזנחה אלימות. היא נמצאת במצב נפשי קשה נוכח הטרגדיה הקשה. האם היא שהזמינה את מד"א ברגע שראתה הידרדרות במצבו של בנה. היא משתפת פעולה באופן מלא ומכחישה את החשדות באופן גורף", הוסיף קיסוס, "אנו מצפים שהמשטרה תחקור את המקרה במהירות כדי שהאם תוכל להשתחרר ולהתחיל את תהליך שיקומי”.
   הוריו של א' חשודים (בני 25 ו-34), כאמור, בהזנחה ומעצרם הוארך עד ליום א' הקרוב. גופתו של התינוק נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת