למרות החום - ברזיות רבות ברחבי אילת אינן פועלות

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 28/6/2024 02:54 ● ערב ערב 3178
למרות הטמפרטורות המאיימות שהגיעו השבוע עד ל-50 מעלות צלזיוס, סיבוב שערכנו ברחבי העיר מעלה כי גם השנה ברזיות מים רבות הפזורות ברחבי העיר אינן פעילות ● הבשורה הטובה - במרוצת השנתיים האחרונות דאגה עיריית אילת לפזר הרבה נקודות מים ברחבי העיר ובכל גני השעשועים ● הבשורה הטובה פחות - הקיץ רק התחיל וכבר עכשיו יש לא מעט ברזיות שאינן פעילות ● עיריית אילת: "ברזיות מטופלות כדרך קבע במסגרת עבודת מינהל שירות לתושב בעירייה. הן מתוקנות במידת הצורך ונוספות חדשות בהתאם לצורך”
למרות החום - ברזיות רבות ברחבי אילת אינן פועלות
פארק שחמון - אין מים מזה 5 ימים

   אין משהו חשוב יותר בקיץ, בעיקר בעיר רותחת כמו אילת, שיימצאו ברחבי העיר מתקני מים זורמים קרירים. רגע לפני שהקיץ מגיע במלוא עוזו כשטמפרטורות החום שנמדדו השבוע באילת כבר הגיעו ל-50 מעלות צלזיוס, יצאנו לבדוק האם בעיריית אילת למדו לקח מהשנים שעברו בכל הקשור לברזיות המים הפזורות ברחבי העיר, בפארקים הקהילתיים ובמתחמי הספורט הפתוחים. 
   הבשורה הטובה שלנו - ברחבי העיר יש נוכחות גדולה יותר של מתקני מים שנוספו במרוצת השנתיים האחרונות. בפארקים הקהילתיים שהוקמו בעיר כבר הושם דגש לא רק על הצללה אלא גם על מיקום של יותר ממתקן מים אחד בפארק, כך לדוגמה תמצאו בגינה הציבורית המונגשת החדשה יחסית בשכונת השחמון לא פחות משלושה מתקני מים פזורים בשטח וזה טוב. הבשורה הפחות טובה שלנו היא שמבדיקה אקראית לחלוטין של 11 מתקני מים ברחבי העיר, עולה כי חמישה מתקנים אינם פעילים כלל. במתקן אחר יש אמנם שני ראשי מים אלא שהמים כלל אינם קרים (המתנו לא מעט זמן להתקררות המערכת אך לשווא) ובמקום אחר אמנם יש שני ראשי מים, אלא שאחד מהם נמוך מכדי להשתמש בו. 

 

ששת הימים מול מגרש הכדורגל של המתנס


   במילים אחרות - יש פוטנציאל אבל מישהו צריך לפקח, לבדוק וגם לדאוג לתיקון. "טוב יהיה אם סיירי סל"ה (סיירת למען התושב), שבלאו הכי מסתובבים ברחבי העיר והשכונות יבדקו באופן שוטף את ברזיות המים באזורים עליהם הם אחראים וידווחו בכל מקרה של תקלה. עיריית אילת לא יכולה להרשות לעצמה שקרוב ל– 50 אחוז ממתקני המים הפזורים ברחבי העיר לא יהיו פעילים", אומר השבוע תושב העיר, שמתריע בכל קיץ מחדש על מצב ברזיות המים ברחבי העיר. "הקמת ברזיית מים היא לא עניין זול. זה מצריך לא רק את רכישת המתקן אלא גם חיבורי צינורות מים ומערכת קירור. לא ברור לי למה לאחר שכבר נעשתה ההשקעה לא דואגים בעיריית אילת גם לעקוב ולבדוק את תקינות המתקנים", אומר התושב.
   מצב ברזיות המים ברחבי העיר לא מקובל גם על יעקב ברק, תושב ותיק שיוצא מידי בוקר עם כלבו לסיבוב שכונתי והופתע לגלות שדווקא עכשיו, בחום הגדול, אין מי שדואג למים לילדי השכונה. יעקב גם הוא נרתם למשימה ושלח אלינו כמה דוגמאות של מתקני מים בסביבת ביתו שאינו פועלים. "בשיא החום, ילדים משחקים בפארק השחמון ואין בקרבת מקום מים בכלל ואני כבר לא מדבר על מים קרים. זה בסך הכל מצריך מהפקחים של העירייה לעשות סיבוב, לבדוק ולהיות בתחזוקה שוטפת ולא להקטין ראש", אומר יעקב.

 

ברזיית מים אחת מתוך שלוש בפארק הנגיש בשחמון

 

מתקני המים שנבדקו ונמצאו לא תקינים:

 

 

  • מתקן מים בפארק קנדה (חלק עליון מול גן גרי) - יש ברזיית מים מהסוג החדש עם פיה למילוי בקבוקים או השקיית בעלי חיים- שני ראשי המים פועלים, המים חמים. המתנו מספר שניות כנדרש עד לקירור המים אך ללא הועיל.
  • ברזיית מים, שדרות התמרים על הטיילת מתחת לבנק לאומי - יש ברזיית מים מהסוג הישן, שני ראשי מים, ללא ראש מים למילוי בקבוקים. הברזייה מיובשת ולא פעילה.
  • ברזיית מים על המדרכה לצד הכביש העוקף (מעל אולם הספורט בגין)- יש ברזיית מים מהסוג הישן, ללא פיה למילוי בקבוקי מים. הברזייה על שני ראשי המים שלה אינה פועלת.
  • פארק האומגה בשחמון, המתחם התחתון ליד משחקיית הילדים (מתחת לפסל שעון השמש) - מתקן מים ישן וחבוי שאינו פעיל כבר הרבה זמן.
  • באותו פארק שחמון, בחלקו העליון ליד פארק הכלבים- יש מתקן מים חדש עם אפשרות למילוי בקבוקים. הברזייה אינה פעילה כבר מספר ימים.
  • רחוב ששת הימים בשחמון, מול מגרש הכדורגל של המתנ"ס- יש ברזיית מים חדשה אך זו אינה פעילה.
  • פארק ספורט מערב 7- ברזייה מהסוג הישן, אין פיה למילוי בקבוקים. שני ראשי הברזייה פעילים ואולם ראש מים אחד מספק זרם מים חלש מדי לשתייה. המים קרים.

 

ברזיית מים פארק קנדה מול בית ספר מצפה ים
העוקף מול ככר הדולפינים
העוקף מול בית ספר בגין

 

מתקני המים שנבדקו ונמצאו תקינים:

 

  • מתקן מים בפארק קנדה (מול בית ספר מצפה ים) - יש ברזייה מהסוג החדש עם פיה למילוי בקבוקים או השקיית בעלי חיים - שני ראשי מים, שניהם עובדים מצוין המים קרים.
  • ברזיית מים הממוקמת לאורך הכביש העוקף, מול כיכר הדולפינים - ברזייה מהסוג הישן, עם אפשרות למילוי בקבוקים. שני ראשי הברזייה תקינים, המים קרים.
  • ברזיית מים בגן השעשועים הממוקם בסוף השחמון (נושק לוואדי) - ברזיית מים מהסוג החדש עם אפשרות למילוי בקבוקים. שני ראשי הברזייה פועלים. המים קרים.
  • פארק המדע בשחמון (מעל אולם הספורט של בית הספר ים סוף) - יש מתקן מים אחד חדש עם אפשרות למילוי בקבוקים. שני ראשי המים תקינים. המים קרים.
  • גן השעשועים הנגיש בשחמון (מתחת לבית הספר ים סוף) - המקום היחיד בעיר בו מצאנו בפארק אחד שלושה מתקני מים חדשים עם אפשרות למילוי בקבוקים. כל המתקנים תקינים והמים קרים.

בתגובה לממצאי הבדיקה שערך ערב ערב ברחבי העיר מסרה דוברת עיריית אילת: "ברזיות מטופלות כדרך קבע במסגרת עבודת מינהל שירות לתושב בעירייה. הן מתוקנות במידת הצורך ונוספות חדשות בהתאם לצורך".  ■
 


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש