לאן נעלם שלישי בשלייקס באילת?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: אילוסטרציה ● 28/6/2024 03:06 ● ערב ערב 3178
אחרי שנים שבהן נהנו הפנסיונרים האילתים מהמיזם הארצי 'שלישי בשלייקס' שאפשר להם לרכוש בכל יום שלישי כרטיסים לסרט במחיר מסובסד של 10 ₪ בלבד, הם גילו לאחרונה שתם ונשלם, לא עוד כרטיסים מסובסדים ● "לא ברור לנו למה אנחנו מקופחים? זה שיש באילת בית קולנוע אחד לא אמור לפגוע בנו", אומרים השבוע תושבי אילת הוותיקים ● מהנהלת תיאטראות אילת הובהר: "בעקבות תחלופה בבעלות, גילינו שהמכרז להפעלת המיזם על ידינו לא הושלם בשנה הנוכחית ולכן עד היום מימנו את מחירי הכרטיסים המוזלים בעצמנו. נפעל להחזרת המיזם בשנת 2025 לאחר שניגש למכרז כמו שצריך"
לאן נעלם שלישי בשלייקס באילת?
במרכז הארץ מיזם ה'שלישי בשלייקס' נמשך כרגיל

   בשבועות האחרונים גילו פנסיונרים אילתים להפתעתם כי מיזם שלישי בשלייקס לו היו מחכים בכל יום שלישי נעלם ממפת תיאטראות אילת. מדובר במיזם ארצי שיצא לפועל כמעט לפני עשור ביוזמת מי ששימש אז כשר במשרד לאזרחים ותיקים, אורי אורבך ז"ל. על מנת לסייע לקשישים במדינה בהתמודדות מול הבדידות ולגרום לכמה שיותר קשישים לצאת מהבית, יזם אורבך ז"ל את המיזם המבורך שמציע שורה של פעילויות לקשישים בכל רחבי הארץ במחיר מסובסד. במסגרת זו יכולים הקשישים בכל הארץ ליהנות בכל יום שלישי מסרט מסובסד בעלות של 10 ₪ בלבד. "עד לאחרונה יכולנו ללכת לכל סרט שבחרנו בתנאי שהוא היה מוקרן ביום שלישי בתשלום של עשרה שקלים בלבד", מספרת לאה, פנסיונרית אילתית שהייתה מנצלת את היום המיוחד הזה בשבוע לצאת לקולנוע עם החברות. "זו הייתה עבורינו הזדמנות מצוינת לצאת מהבית למפגש חברות", היא מספרת ולא מבינה איך זה שהמיזם נעלם באילת. "פתאום אמרו לנו שאין יותר שלישי בשלייקס", היא מספרת. "לא ממש קיבלנו הסבר על מה ולמה רק התבקשנו לשלם מחיר כרטיס מלא. לצערי, את הסרטים הטובים ביותר הם מקרינים באולמות ה- וי. אי. פי, בהם מחיר הכרטיס עולה 50 ₪. מצטערת אבל לפנסיונרים זה יקר", היא אומרת ומבהירה כי בבדיקה מול חברותיה במרכז הארץ גילתה ששם ממיזם ה'שלישי בשלייקס' נמשך כרגיל. "אז מה קרה פה באילת? מדוע תיאטראות אילת לא מכבדים את הפרויקט שהוא כל כך חשוב עבור הפנסיונרים בעיר ולמה גם במקרה הזה הבידוד שלנו משאר הארץ גורם לנו להיות מקופחים? הרי אם בחולון אין את המיזם הפנסיונרים יכולים ליהנות ממנו בקולנוע בראשון לציון או בסביבה. אם באילת אין 'שלישי בשלייקס' פירוש הדבר שאין", היא מוחה בשמה ובשם חבריה.

   לאחר בדיקת הנושא מול הנהלת תיאטראות אילת, נמסר השבוע כי עד לאחרונה אכן התקיים גם באילת מיזם 'שלישי בשלייקס', אלא שלאחר ההעברת הבעלות במקום ובדיקת ההכנסות התברר כי הבעלים הקודמים לא סיימו כנדרש את הליך המכרז שיוצא בגין הפעלת המיזם המדובר, ומאחר שכך לא קיבלו תיאטראות אילת לאורך כל שנת 2024 החזרים על הסרטים המוזלים בהם צפו הפנסיונרים האילתים. מאחר וכך ומאחר ולא בתי הקולנוע אמורים לסבסד את הפרשי המחירים אלא משרדי הממשלה, הוחלט נכון להיום להפסיק את הפעלת המיזם באילת. "אנחנו לא מחוייבים לזה אבל בהחלט רוצים להחזיר את המיזם לטובת הפנסיונרים האילתים", הובהר לנו על ידי הנהלת הקולנוע, שם הבטיחו כי מיד עם יציאת המכרז החדש בתחילת שנת 2025 הם יגשו עליו על מנת להחזיר בצורה מסודרת את המיזם לאילת. "צר לנו שכך יצא אבל אנחנו לא אמורים לסבסד את עלויות הכרטיסים המוזלים", הוסבר מהנהלת הקולנוע. ■ 


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש