הדרך לאליפות העולם בניס עוברת בניס

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 28/6/2024 03:04 ● ערב ערב 3178
שלושה חודשים לפני אליפות העולם בתחרות איש הברזל שתתקיים בניס שבצרפת, ניצחה השבוע אשת הברזל הבלתי מנוצחת מאילת - אנטונינה רזניקוב, את קבוצת הגיל שלה 40-44 בתחרות האיירונמן שהתקיימה באותו לוקשיין בניס ● ניצחונה הבינלאומי החשוב הקנה לה את כרטיס הכניסה לאליפות העולם וקרב אותה צעד נוסף ליעד הברור שהציבה לעצמה השנה - לעמוד על הפודיום באליפות העולם במרחק איש הברזל המלא בקטגוריית הגיל שלה ● כעת רק נותר לה למצוא ספונסר
הדרך לאליפות העולם בניס עוברת בניס
''מה צריך לקרות כדי שמישהו יבין שההישגים של אנטונינה שמים את ישראל ואת אילת על המפה''?

   מה לא נכתב וסופר על אשת הברזל מאילת, אנטונינה רזניקוב בת ה – 42, שלא זו בלבד לא עוצרת בגבולות ישראל אלא גם חוצה את גבולות העולם ומציגה הישגים מרשימים כשהיא מאותתת על הכוונות הברורות שלה לעמוד בעוד שלושה חודשים על הפודיום באליפות העולם היוקרתית של איש הברזל בקטגוריית הגיל שלה.
   השבוע עשתה רזניקוב צעד חשוב בדרך להשגת היעד שלה, כשניצחה בקטגוריית הגיל שלה 40-44 את תחרות האיירונמן בניס והציגה לאורך כל הדרך עליונות מובהקת. את מקצה השחייה למרחק 4 ק"מ היא סיימה בזמן של 1:05:37ש', את 180 ק"מ ברכיבה על אופניים היא גמעה בזמן של 5:48:51 ש' וקינחה בריצת מרתון למרחק 42 ק"מ בזמן של 3:11:25 ש'. בסך הכל עצרה אנטונינה את השעון בזמן של 10:18:33 ש' שהקנה לה את המקום הראשון בקטגוריית הגיל שלה ואת כרטיס הכניסה המיוחל לאליפות העולם שתתקיים ב – 22 בספטמבר הקרוב. תוצאה זו של אנטונינה היתה השנייה בטיבה מכל המתחרות בקטגוריות הגיל והתוצאה העשירית בטיבה יחד עם ספורטאיות העלית.
   את התחרות הכללית במקצה העלית ניצחה אלופת העולם הבריטית לוסי צ'ארלס ברקלי שעצרה את השעון על תוצאה של 9:03:22 ש'.
   בתחרות בניס בחרה אנטונינה שלא להתחרות במקצה העלית כשהיא מבינה שמשם אולי לא תוכל להגיע לאליפות העולם. אחרי שנים בהן התחרתה במקצה המקצועי, בחרה הפעם אנטונינה להתחרות בקטגוריית הגיל, צעד שהוכח כנכון. אז נכון שקניוני עופר העניקו חסות למתחרה מאילת, אלא שכספי החסות הספיקו לתחרות הזו בלבד ולא ברור אם למרות כרטיס הכניסה שאנטונינה השיגה לאליפות העולם היא באמת תוכל להשתתף באליפות. "יש גבול ליכולת הכספית שלנו", אומר השבוע מאמנה של אנטונינה, אבי חיים, שכבר שנים מייחל לכך שמישהו ישים את היד על הספורטאית שלו ויאפשר לה אם לא לחיות באושר ועושר, לפחות יאפשר לה להשתתף בתחרויות החשובות להן היא מתכוננת באימונים יום יומיים מפרכים.
   אחרי אליפות הישראמן האחרונה ראש העירייה אלי לנקרי אמנם הבטיח למאמנה של אנטונינה, אבי חיים, לסייע, ובעקבות פנייתו של מנכ"ל תאגיד התיירות יוסי חן לאנטונינה, מקווים השניים כי הבשורה תגיע מעיריית אילת ותאגיד התיירות בעיר שיבינו כי אנטונינה היא שגרירה לכל דבר של העיר אילת. "כשעוקבים אחרי לוח התוצאות מופיע השם אנטונינה רזניקוב מאילת ולצד השם מופיע דגל ישראל", אומר חיים, שמדגיש את הנקודה שאנטונינה מייצגת את העיר אילת. "שיהיה ברור, עם כל העצב שבדבר ולמרות שזו המטרה הברורה של אנטונינה, אם לא תהייה לנו חסות לאליפות העולם, אנטונינה תישאר בבית. הרבה גבות הורמו כשאנטונינה החליטה בתחרות בניס להתחרות בקטגוריית הגיל ולא בקטגוריית העלית של המקצועניות. את יודעת איזה תקציב יש למי שסיימה את התחרות במקום הראשון בעלית? תקציב של מיליונים. מתחרה אחרת הגיעה עם המטוס הפרטי שלה. ורק אנטונינה ואני צריכים לפני כל תחרות לגרד קצת כסף כדי שנוכל לנסוע. אז די. זה לא יכול לעבוד ככה יותר. ולא, אנטונינה לא מאוכזבת מזה. היא יודעת בדיוק את המקום שלה. בשנת 2018 אנטונינה שברה את שיא העולם באולטראמן, זה היה מטורף. ואת חושבת שאחרי ההישג הזה הספונסרים עמדו בתור כדי לתת לה חסות? אז אני שואל מה צריך לקרות כדי שמישהו יבין איך ההישגים של אנטונינה בחו"ל שמים את ישראל ואת אילת חזק על המפה", אומר חיים. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש