השרה עידית סילמן לא מסוגלת להזיז אפילו גרוטאה

מאת: רותם נועם ● 20/6/2024 20:16 ● ערב ערב 3177
אין דרך אחרת לתאר את חדלונו של המשרד להגנת הסביבה בראשותה של השרה עידית סילמן, להוציא את הרפסודה הלבנה ממי מפרץ אילת, אלא כעוד דוגמה לאימפוטנטיות המסוכנת של הממשלה הנוכחית ● רגע אחרי שעוררה חשש כי תתגמש מול דרישת משרד ראש הממשלה המבקשת לבטל את מדיניות אפס תוספת סיכון במפרץ אילת, מדגימה סילמן כי בינה ובין איכות סביבה אין כל קשר או זיקה ● את המחיר משלמים כולנו
השרה עידית סילמן לא מסוגלת להזיז  אפילו גרוטאה
השרה נגד הסביבה. עידית סילמן על רקע הרפסודה הלבנה ● צילום השרה: ברוך גרינברג לויקיפדיה

   הרפסודה הלבנה שאמורה היתה להתפנות ממפרץ אילת כבר בחודש אוגוסט שנה שעברה עדיין עוגנת במפרץ אילת ונכון לכתיבת שורות אלה אין כל תאריך יעד לפינויה וזאת למרות שביהמ"ש פסק בפסק דין חלוט (לאחר ערעור) כי המדובר במפגע סביבתי חמור שחייב לצאת ממפרץ אילת לאלתר. אלא שכאשר מדובר במשרד להגנת הסביבה בראשותה של השרה עידית סילמן, הציפייה כי המשרד יוודא ביצוע של פסק דין שהוא עצמו דרש ואף ניהל הליך ארוך שנים על מנת לקבלו, היא צפייה מ וגזמת כנראה. עובדה – כמעט שנה חלפה ואין אפילו תאריך יעד לתחילת ביצוע הפינוי. ביזיון בית משפט? מה אתם רוצים מהיזם יואב איגרא, אם המדינה שמה קצוץ על פסיקת ביהמ"ש ואינה נוקטת נגדו בהליכים, או אפילו מציבה מולו תאריך יעד לפינוי.
   
   כזכור, ניתן באוגוסט 2023 פסק דין בערעור של חברת הרפסודה הלבנה, על פסק הדין בביהמ"ש השלום שפסק כי על החברה להוציא לאלתר את הרפסודה ממי המפרץ, זאת לאחר שקבע כי המדובר במפגע סביבתי קשה, שהוצאתו ממי המפרץ נגררת כבר למעלה מארבעה עשורים. אלא שהיתה זו תקופה של "לפני החגים" ובעלי הרפסודה ביקשו הארכה מהמשרד להתחיל את הפינוי באוקטובר וזה העניקה בשמחה. אלא שאז הגיע ה-7.10 ופרוץ המלחמה הוביל להארכה נוספת במועד הפינוי. למתי? אין איש יודע. כבר בחודש נובמבר פנינו בנושא למשרד להגנת הסביבה וביקשנו לדעת עד מתי נמתין לפינוי הגרוטאה, אך במשרד הבהירו כי המצב הביטחוני אינו מאפשר בעת הזו את ביצוע הפינוי מבחינה ביטחונית וזה נדחה ללא מועד.

   בשבוע שעבר פנינו שוב למשרד להגנת הסביבה וביקשנו לברר, האם נקבע תאריך יעד לפינוי, זאת במיוחד לאור סיום המלחמה במתכונתה העצימה. אלא שלהפתעתנו הבהירו במשרד כי גם כיום, כמעט תשעה חודשים לאר פרוץ המלחמה, עדיין אין תאריך יעד לפינוי הרפסודה.

   בתגובתו כותב המשרד כי:  "בעלי הרפסודה מבצעים מספר פעולות לקראת סילוקה הסופי, על פי הנחיות המשרד ובליווי עקבי וצמוד שלו בהתאם לצו ולהוראת בית המשפט. היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית פועלת באופן שוטף לוודא שפעולות אלו יתנו את הפתרון הנדרש כבר בחודשים הקרובים ובוחנת בעצמה במקביל חלופות לסילוק המפגע באמצעות המדינה אם לא יבצעו בעלי הרפסודה הלבנה את הסילוק כנדרש, תוך גביית כפל עלויות. לבעלי הרפסודה הלבנה ניתנו הארכות לפינוי המפגע מסיבות שונות, בהן לאור המלחמה, ובשלב זה אין מדובר על אי ביצוע פסקי הדין או התפשרות כלשהי המשרד. המשרד פועל בנושא באופן מתמשך ומתמיד ולא יסתפק על פחות מסילוק סופי של המפגע מן המקום". 'ערב ערב' ימשיך ויעקוב. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת