חברות התעופה ממשיכות להתעלל בתושבי אילת

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 28/6/2024 03:00 ● ערב ערב 3178
עשרות רבות של לקוחות חברת ארקיע שטיסותיהם מנתב''ג לאילת נדחו ביום חמישי שוב ושוב, מצאו את עצמם בסופו של יום מועלים על אוטובוסים ומגיעים לאילת רק אחרי חצות, ביניהם לא מעט חולים אונקולוגים לאחר טיפולים במרכז ● ביום ראשון השבוע גילו תושבי אילת, לקוחות חברת ישראייר, כי טיסת הבוקר שלהם שהיתה אמורה לצאת לתל אביב בשעה 10:45 הוקדמה לשעה 8:15, אלא שאת הודעת שינוי מועד הטיסה, שלחה להם חברת ישראייר בשעה 24:24 ● ''כל עוד לא יקום גורם משמעותי שיעשה משהו עם הנושא הזה, תושבי אילת ימשיכו להיות שבויים בידי חברות התעופה'', מחו השבוע תושבי אילת זועמים
חברות התעופה ממשיכות להתעלל בתושבי אילת
ואז הגיעו החולים האונקולוגים שסיימו טיפולים במרכז ורק ביקשו לחזור הביתה

   מסכת ההתעללות של חברות התעופה בלקוחותיהם ובכלל זה בלקוחות האילתים 'השבויים' לא נפסקת. לאחר שהתברר כי לא מעט עיכובים בטיסות לאילת ומאילת נגרמות כתוצאה מהשימוש שעושות חברות התעופה במטוסים לטובת יעדים בחו"ל, השבוע נאלצו עשרות רבות מתושבי אילת שטיסותיהם נדחו שוב ושוב לעלות על אוטובוסים שהובילו אותם לאילת, לא לפני שנאלצו להמתין שעות ארוכות בשדה התעופה בנתב"ג, כשרק לאחר חצות הם הגיעו סוף סוף לאילת.

 

החולים חשים חסרי אונים


   רוני (השם שמור במערכת) בסך הכל ביקש לעלות ביום חמישי לחד יומי במרכז לטובת אזכרה לאימו. הוא רכש בזמן כרטיסי טיסה הלוך ושוב בחברת ארקיע והאמין שבשעות הלא רבות שיהיו לו במרכז הוא גם יספיק לאכול עם חברים ארוחת צוהריים. כבר ביום שלפני יום הטיסה, עודכן רוני כי הטיסה שלו שהיתה אמורה לצאת מאילת בשעה 11:20 הוקדמה לשעה 10:30. "אז התקשרתי למוקד ארקיע וטענתי שסורי אבל השעה הזו לא מתאימה אלא שבאותו רגע ממש עדכנה הדוברת מעברו השני של הקו כי את המקום האחרון על הטיסה של השעה 12:00 בדיוק נתפס". רוני מיהר לנצל קשרים מול חברת ישראייר ומצא מקום בטיסה במועד מתאים. "אז הגעתי למרכז אלא שכבר בשעה 14:00 קיבלתי הודעה שטיסת ארקיע שהיתה לי לשעה 19:20 הוקדמה לשעה 17:20, במילים אחרות בקושי היה לי זמן להיות במרכז ועזבי את ארוחת הצהריים המתוכננת עליה נאלצתי לוותר". כשרוני מיהר להגיע לשדה התעופה כדי לעמוד בזמנים הוא גילה להפתעתו שהמקום הומה בלקוחות חברת ארקיע מטיסות קודמות שאיחרו וטרם יצאו. "פעם עוד היו באזור נציגים של חברת ארקיע שאפשר היה לשאול אותם שאלות ולקבל תשובות, היום הם כבר לא נמצאים ואין לך עם מי לדבר כשפתאום מופיע לך על הצג ששוב הטיסה שהייתה צריכה לצאת בשעה 16:00 מאחרת וברור שזה כמו מגדל קלפים, גם הטיסה הבאה מאחרת וזה נמשך ככה כשבמקום כולם מיואשים, לא יודעים מה לעשות אל מי לפנות ואז התחילו להגיע למקום החולים האונקולוגים שסיימו טיפולים ובסך הכל ביקשו לחזור הביתה וכמה שיותר מהר. אנשים חלשים ומותשים אחרי כימו, בקושי יושבים על הכיסאות צריכים להבין שהם תקועים ואף אחד לא יודע עד מתי". רק בשעה 19:00 הגיעה למקום נציגת חברת ארקיע והודיעה לנוסעים הממורמרים כי הטיסות מבוטלות והם עולים על אוטובוסים בדרך לאילת. "ככה הם העמיסו שלושה אוטובוסים, ביניהם חולים אונקולוגים אומללים, כשרק בשעה 24:30 הגענו לאילת ואני לא צריך לספר לך באיזה מצב היו החולים האונקולוגים. אתם נורמלים? מה אלו הדברים האלו ואיך יכול להיות שציבור שלם באילת סובל רק כי חברת ארקיע מספיק חזירה כדי לנסות לתפוס כמה שיותר טיסות גם אם זה אומר שהיא פוגעת בחלק מלקוחותיה. ניחא לקוחות בריאים, אבל למה חולים אונקולוגים צריכים לסבול את זה? כמה פעמים עוד אפשר למחות, להתלונן ואף אחד לא עושה עם זה בפועל כלום. בחיים לא הרגשתי כזה חוסר אונים. עכשיו תביני, ארקיע כיסתה את עצמה בתקנון שאומר שהם לא מחויבים להטיס אותך אלא מחויבים להביא אותך ליעד. מבחינתם, אם הביאו אותך ליעד הנדרש באוטובוס ולא בטיסה, הם את שלהם עשו והם מכוסים. כסף הם לא יחזירו לאף אחד כי שוב, הם הביאו אותך ליעד אז מה הבעיה. זו אשכרה בדיחה והעצוב בסיפור הזו שהבדיחה היא על חשבוננו, תושבי אילת שמוחזקים כמו שבויים בידי שתי חברות תעופה ולאף אחד בעיר ובממשלה לא אכפת".

 

כעבור שעות הופיעה נציגת ארקיע והודיעה לנוסעים כי הם עולים על אוטובוסים לאילת

 

איפה ראש העיר וחברי המועצה?


   נועה לוי, שאימה המבוגרת הייתה אמורה לחזור ביום חמישי בטיסת ארקיע לאילת מספרת על הסבל שעבר אימה: "מלכתחילה אמא חששה להזמין טיסות כי הסיפורים על איחורים וביטולי טיסות כבר מוכרים לכולם. אבל כשאת בת 80 ואת חייבת לעלות לבדיקה חד יומית במרכז, אין לך שום ברירה אחרת. ואיך שאמא שלי סבלה. שעות של המתנה בשדה התעופה, חוסר התייחסות ומענה ואז הנסיעה חזרה הביתה באוטובוס. מי בנוי לדבר כזה בכלל?". לטענת נועה בשלב מסוים עלתה האפשרות שאימה תישאר לילה במרכז ותחזור רק למחרת בבוקר בטיסה, אלא שמקופת החולים הובהר כי במקרה כזה הטיסה לא תוכר לאם הקשישה כי הטיסות המוכרות על ידי חברות הביטוח של קופות החולים חייבות להיות הלוך וחזור באותו יום של הבדיקה. בקיצור אנחנו תושבי אילת הפכנו לשבויים של ממש בידי שתי חברות תעופה שלא אכפת להן משום דבר למעט ההכנסות שלהן. לא ייתכן שתושבי אילת זועקים לעזרה ואף אחד לא עונה. איפה ראש העירייה שיצא למאבק על זכויות התושבים? איפה חברי המועצה שיעמדו לצד התושבים? איך זה שאנחנו לבדנו במערכה כשבפועל כולם סובלים".

 

מי רואה הודעת דחייה אחרי חצות?


   לקוחות חברת ישראייר שהיו אמורים לעלות ביום ראשון בשעה 10:45 על טיסה מאילת לנתב"ג, הופתעו להתעורר ביום ראשון בבוקר להודעה על הקדמה משמעותית בשעת הטיסה. לא עוד 10:45 אלא 8:15. אלא שחמורה עוד יותר מעצם הדחייה היתה העובדה שהודעת הדחייה נשלחה ללקוחות רק בשעה 24:24, כך קרה שלקוחות רבים של החברה התעוררו והבינו כי פספסו את מועד הטיסה החדש. "איפה נשמע כדבר הזה?", זעמה השבוע תושבת העיר שגילתה כי פספסה את ההודעה שנשלחה אחרי חצות. "האם מהיום כשמזמינים טיסה צריכים להיות צמודים 24 שעות ביממה להודעות שמא נפספס משהו?  מי ער בשעות האלו? איך חברה מרשה לעצמה בכלל להודיע בשעה כזו על הקדמת טיסה לשעה מוקדמת בבוקר כשיש סיכויים גבוהים שהלקוחות יגלו את הקדמת הטיסה רק לאחר שכבר פספסו אותה". התושבת הזועמת שניסתה למצוא מועד טיסה חדש גילתה כי טיסת הבוקר הבאה כבר מלאה. "ומה בדיוק אני אמורה לעשות עם זה עכשיו?", היא תהתה.
   בדיוק בגלל הדחיות הלא מתוכננות של הטיסות והעיכובים היום נאלצים מוסדות בעיר שמתבססים על אנשי מקצוע מחוץ לאילת להתמודד עם קושי חדש וצפוי - מרצים ורופאים שמסרבים להגיע לאילת. "אחרי כמה וכמה פעמים שהמרצים שלנו הגיעו לסיוט ולהמתנה ממושכת בשדות התעופה, רבים מהם כבר לא מוכנים עוד להגיע לאילת. במילים אחרות תודה ולא תודה", אומר השבוע גורם באחד ממוסדות החינוך המרכזיים בעיר. "כאילו שלא די לנו עם קשיי המרחק האובייקטיבים מהמרכז והשגת מרצים ואנשי מקצוע שיסכימו להגיע לאילת, עכשיו העובדה שחברות התעופה מקשות על הטיסות, גורמת את הגעתם של אנשי מקצוע לעיר לבלתי אפשרית. תגידי לי את, למה מרצה צריך לעבור עשרת מדורי גהינום רק כדי להגיע לאילת?". לשאלה הזו מצטרפים השבוע גם גורמי רפואה בעיר שמבהירים כי אם עד היום הצליחו לשכנע ולא בקלות אנשי רפואה בכירים מהמרכז לרדת לעבודה באילת ליום או יומיים מרוכזים, הרי שהיום בגלל חברות התעופה והעיכובים הבלתי נסבלים בטיסות, אנשי מקצוע מפחדים לרדת לאילת. אנשי מקצוע שיש להם סדר יום ברור ולו"ז מוגדר, לא צריכים לגלות שסדר היום שלהם השתנה ומחויבויות אחרות שיש להם מתבטלות רק כי הם תקועים באילת או תקועים בדרך לאילת", אומר הגורם כעס ומבהיר: "עיריית אילת חייבת להתערב במצב הזה לפני שאילת תישאר בלי אנשי מקצוע חשובים. לא יתכן שעיר שסובלת מבעיית ריחוק תהייה מוחזקת כבת ערובה בידי שתי חברות תעופה שעושות כטוב בעיניהן ולאף אחד לא אכפת".

   מחברת ישראייר נמסר בקשר להקדמת הטיסה ביום ראשון: "אכן הייתה תקלה טכנית במטוס. המטרה היתה למצוא פתרון לנוסעים. מרביתם הגיעו לטיסה המוקדמת. היו מקומות על הטיסות הבאות".

מחברת ארקיע לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגליון. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש