כשקניון עזריאלי מול הים ושומרי המפרץ נפגשו

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: יהודה בן יתח ● 20/6/2024 20:19 ● ערב ערב 3177
לאחר שנה של שיתופי פעולה בין קניון עזריאלי מול הים באילת וקבוצת הנוער האילתית שומרי המפרץ, בנושאי קיימות ואיכות הסביבה, יתקיים ביום חמישי הבא ה- 27.6, על קו הטיילת הנושקת לקניון, בין השעות 17:00-22:00, הפניננג סביבתי מהנה תחת הכותרת ''שומרים על הים'' ● מה יהיה שם? ניקיון חופים, צלילת ניקיון, יריד אקולוגי ודוכני הסברה, הופעות ומוסיקה טובה ובעיקר- הרבה רצון טוב לאחד כוחות ולשמור על הטבע הנפלא של אילת ● על זה נאמר כשאיכות וטבע מתחברים
כשקניון עזריאלי מול הים ושומרי המפרץ נפגשו
המטרה - לחנך את הדור הצעיר למנהיגות ואקטיביזם. ניקוי חופים באילת

זה לא סוד שרשת קניוני עזריאלי בארץ רואה את נושאי הקיימות ואיכות הסביבה כאחד מאבני הדרך שלה. זו בדיוק הסיבה שכשרשת עזריאלי הגיעה לאילת ורכשה את קניון מול הים, נוצר קשר חם בין חן לבון, מנהל השיווק של הקניון, לבין  קבוצת הנוער האילתית שומרי המפרץ, קבוצת נוער ייחודית לאילת בפועלת במסגרת רשת המתנ"סים בעיר. לאורך השנה כבר התקיימו כמה וכמה פעילויות ויוזמות משותפות בין השניים כשביום חמישי הבא ה – 27/6 יתקיים על טיילת הקניון הנושקת לחוף הים הפנינג סביבתי לכל המשפחה תחת הכותרת שומרים על הים ודי להסתכל על רשימת השותפים ונותני החסות כדי להבין שאם כל הגורמים הירוקים לוקחים בו חלק ונותנים להפנינג את חסותם, בכלל זה רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, בית ספר שדה, היחידה הסביבתית של אילת והערבה ועוד- מדובר בהפנינג שלא רואים כאן בכל יום.

 

גוף כלכלי עסקי שרואה ונושם קהילה


אז מה יהיה בהפנינג?


   בין השעות 17:00-22:00 יתפרשו במקום דוכני מכירה יד 2, דוכני מכירה של אומנים אילתים, דוכני הסברה של הגורמים הירוקים השונים, פעילויות בר קיימא, הופעות של מיטב האומנים האילתים וכמובן אי אפשר בלי ניקיון, במהלך השעות המדוברות יתקיים מבצע ניקיון חופים בין חוף קיסוסקי ועד חוף חנניה. על היבשה ובמים תתקיים צלילת ניקיון, כל אלו בליווי מוסיקה, כיף והרבה חיוכים.

 

 


   על שיתוף הפעולה הפורה שנולד בין קניון עזריאלי מול הים לקבוצת הנוער האילתית שומרי המפרץ מספר חן לבון: "השמירה על הטבע, נושאי קיימות ואיכות הסביבה הם חלק מה-DNA של קבוצת קניוני עזריאלי ובתוך כך של קניון מול הים באילת. כמי שיושבים בסמוך לקו החוף, מודעים ומעריכים את חשיבות הסביבה והקהילה בה אנו חיים, החלטנו זה מכבר לחבק את קבוצת הנוער האילתית שומרי המפרץ שעושה עבודת קודש לא רק בשטח אלא גם בתחום ההסברה, מתוך רצון משותף שלהם ושלנו לשמור על המשאב הטבעי המרכזי בעיר שכולנו צריכים לשמור עליו- הים. קניון עזריאלי מול הים מקצה לחיבוק הזה משאבים הן ברמת התקציבים והן ברמת אנשי מקצוע שמלווים את המיזם. גם ברמה האישית מדובר בתחום שמאוד קרוב לליבי ולכן ראיתי לנכון לחבר בין היוזמה של קבוצת עזריאלי לבין תנועת הנוער הייחודית לעיר אילת והפועלת במסגרת רשת המתנ"סים בעיר. בסוף שנת פעילות פורה ומוצלחת החלטנו יחד לקיים כאירוע השיא את ההפנינג הסביבתי תחת הכותרת 'שומרים על הים', שלא רק יעביר מסרים של הגנה על הטבע, שמירת הסביבה והקיימות אלא ילוו בשלל פעילויות מהנות, לילדים, נוער ולכל המשפחה".

 

חן לבון ותהילה, רכזת שומרי המפרץ

 

"עם נוער כזה, השמיים הם לא הגבול”


   על המפגש עם פעילי תנועת הנוער שומרי המפרץ מספר לבון בחום: "הקשר שנוצר עם הילדים, הרכזת והמדריכים הוא קשר הדוק לאורך כל הדרך. מתוך המפגשים המשותפים נחשפתי לנוער מדהים ואיכותי שיש לנו בעיר ואנחנו יכולים להיות גאים על כך. יש לנו דור מדהים שיכול למנף את העיר. אני נחשף לצעירים האלו ונפעם בכל פעם מחדש לגלות את האחריות והעצמאות שלהם ואותי זה מרגש. הלוואי וכשאני הייתי בגילם היתה לי את האפשרות הזו לחבור לתנועת נוער כל כך משמעותית ומפרה. השתתפתי בכמה פורומים עם בני הנוער ולא באמת ידעתי לאן אני בא. כשהבנתי את העומק של בני הנוער שיושבים מולי הבנתי שגם השמיים כאן הם לא הגבול".


   עופרה בוארון, סמנכ"לית תוכן ופרויקטים ברשת המתנ"סים מספרת על החיבור בין תנועת הנוער הייחודית לאילת, שומרי המפרץ מונה כיום כ– 80 חניכים מכתות ג'- י'ב ומהווים קבוצה צומחת. בני הנוער שמגיעים לכתה ט' עוברים קורסי הכשרה והופכים למדריכים צעירים בתנועה במרכזה עומדים משאבי הטבע של העיר אילת. במהלך השנה כחלק מתפיסת קניון עזריאלי מול הים הדוגל בשמירה על משאבי הטבע בעיקר בעיר כמו אילת שהתיירות שלה מתבססת על הים וההרים, נוצר שיתוף הפעולה בין הקניון לשומרי המפרץ ורק טבעי היה שהקניון יאמץ את הקבוצה. לאורך השנה התקיימו כמה וכמה פעילויות משותפות בהן קבוצת קניוני עזריאלי נתנו את חסותם לפעילות התנועה מפעילויות הסברה דרך ניקיון חופים, צלילות ניקיון, קורסי צלילה ועוד. מבחינתנו זו אמירה קהילתית אקטיביסטית סביבתית שמחנכת את הדור הצעיר לאהבה ושמירה על הטבע שמסביבם. ההפנינג המדובר הוא אירוע השיא של רצף אירועים שהתקיימו במהלך השנה. אנו רואים את עצמנו כשותפים הטבעיים לאמירה הברורה של הקניון- פעולה למען הסביבה. אנו שמחים מאוד על החיבור שנוצר ומברכים עליו. אין ספק שזו מהשותפויות הטובות שלנו. גוף כלכלי עסקי שרואה קהילה, נושם וחושב קהילה זה מבורך. לאורך שנת הפעילות המשותפת הראשונה שלנו קיימנו מספר פעילויות משותפות במהלכן העמדנו בין השאר בקניון דוכני הסברה בהם חולקו שקיות אשפה, ערכות פיקניק רב שימושיות ועוד וייצרנו פעילויות תוכן סביבתיות שונות שמטרתן לשמור על משאבי הטבע המרכזיים באילת. המטרה שלנו לחנך את הדור הצעיר למנהיגות, אקטיביזם ולהפוך אותם למבוגרים משמעותיים בחברה שלהם. 
העובדה שבהפנינג יקחו חלק כל הגורמים הירוקים מדהים וראוי בפני עצמו. המטרה של כולנו היא לחשוף את הנוער, את תושבי אילת ואת אלפי התיירים הישראלים שנמצאים בעיר לערכי הסביבה והשמירה עליהם".

   ניתן להירשם להפנינג מראש בלינקים המצורפים לפרסומים. רישום מוקדם יזכה בערכת פיקניק רב שימושית עד לגמר המלאי. ניתן להגיע להפנינג ביום האירוע ולהצטרף בחינם לכל הפעילויות. כולם מוזמנים. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש