הסדר טיעון מקל עם רוצח מרגריטה לוי באילת

מאת: מערכת יום יום באילת ● 27/6/2024 10:36 ● ערב ערב 3177
הסדר טיעון מקל במיוחד נחתם השבוע עם סאמי אבו עסל, עבריין המין ורוצח החיילת המשוחררת מרגריטה לוי באילת ● לאור כשלים ראייתיים שעלו מחומר החקירה, נמחקו כל עבירות המין מכתב האישום ובנוסף, הופחת סעיף הרצח בנסיבות מחמירות לסעיף רצח בלבד ● לפיכך, יירצה אבו עסל 23 שנות מאסר בלבד במקום מאסר עולם ● הסדר הטיעון נחתם איתו למרות התנגדות מוחלטת מצד משפחתה של מרגריטה
תגיות:

בתאריך 19.6.2003 התקבל דיווח אודות מציאת גופת אישה, בגינה ציבורית בלב שכונת מגורים בעיר אילת. השוטרים שהוזעקו למקום הבחינו בגופת אישה צעירה, עטופה בשמיכות ומגבת לראשה, כשעל גופה סימני אלימות קשים. זהותה התבררה כמרגריטה לוי, בת 21, תושבת אשדוד, חיילת משוחררת שהגיעה לאילת ימים ספורים קודם לכן.

לפני כשנה הודיעה משטרת אילת כי פתחה את תיק החקירה שהעלה אבק שני עשורים לאחר שחלה בו התפתחות דרמטית. בהמשך ומסרה כי ״על אף מרוצת השנים, תיק הרצח לא נסגר, והחוקרים לא חדלו להמשיך בניסיונות חוזרים ונשנים, להפיק פרופיל DNA מהממצאים שנמצאו בסביבת גופת המנוחה...לפני מספר חודשים, בחינה מחודשת של ממצאי תיק החקירה, אפשרו הפקת פרופיל DNA, אשר חשף קצה חוט שהוביל לחשוד ברצח, שהיה בן 31 ובאותה העת התגורר באילת״

לאור הגילוי וההתפתחות הדרמטית, נעצר עבריין המין סאמי אבו עסל ב-14.5.2023. בהמשך  הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום חמור נגדו בגין הרצח שאירע לפני 20 שנים. אבו עסל, תושב יפו, בן 52, ריצה 11 שנות מאסר על עבירות מין חמורות באישה אחרת. 

***

לוי, שהתייתמה מאביה שנהרג בתאונת דרכים כשהיתה בת שמונה, עלתה לישראל בגיל עשר מאוקראינה עם אמה ואחיה. היא שרתה בצה"ל בתפקיד טכנאית בחיל האוויר ולאילת הגיעה ימים ספורים טרם שחרורה, מתוך כוונה לעבוד כמלצרית באחד מבתי המלון בעיר. משפחתה סיפרה אז כי היה בכוונתה להתחיל בלימודי סיעוד בירושלים.

אמה אולגה סיפרה בזמנו לידיעות אחרונות כי ביום בו הייתה אמורה להתחיל את עבודתה החדשה, עברה מרגריטה לגור בדירתה של צעירה אותה הכירה באילת. "דיברתי איתה כל יום כמה פעמים, היא נשמעה מאושרת וסיפרה שהיא נהנית מהים ומשתזפת", אמרה אז האם. יום לפני שגופתה התגלתה, דיווחה אמה על היעדרותה, לאחר שלא הצליחה לתפוס אותה בטלפון. שבועיים לאחר הרצח נעצר צעיר ממגדל העמק, שהכיר את לוי. אלא שהוא שוחרר כעבור שלושה שבועות לאחר מכן.

"הבת שלי הלכה למקום שאמור להיות בטוח, בלי פיגועים", אמרה אז האם. "היא נסעה לאילת להרוויח קצת כסף לפני הלימודים, כמו שעושים רוב הסטודנטים. היא אהבה את הים האדום, ושתינו היינו מאושרות. עד שמישהו רצח לי אותה באכזריות. אני מקווה שהמשטרה תעצור אותו". 

***

בהודעה שפרסמה הבוקר הפרקליטות בעקבות פסק הדין נכתב: "במסגרת הסדר אליו הגיעו הצדדים, הגיש עו"ד אביב דמרי מפרקליטות מחוז דרום כתב אישום מתוקן בו הודה אבו על עסל. על פי כתב האישום, במהלך יוני 2003, עת שהתה המנוחה באילת, חנק אותה אבו על עסל, הכה אותה בראשה, בפניה ובגפיה העליונים ודקר אותה בחזה. כתוצאה ממעשיו נפטרה המנוחה.

שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גילת שלו, איתי ברסלר גונן ופאני גילת, הרשיעו את אבו על עסל ברצח וגזרו עליו 23 שנות מאסר, מאסר על תנאי ו 100,000 ₪ פיצויים."

בתום הדיון מסר עו"ד אביב דמרי, מפרקליטות מחוז דרום, שניהל את התיק:  "הרשעתו של סאמי אבו על עסל ברצח מרגריטה לוי ז"ל לפני כעשרים שנה באילת היא תוצאה של עבודה מאומצת ונחושה של צוותי החקירה ופרקליטות מחוז דרום פלילי. למרות הזמן הרב שחלף מאז המעשה, הצלחנו להביא את האחראי לדין. מקרה זה מדגיש את המחויבות הבלתי מתפשרת של מערכת המשפט להעמיד לדין את אלו שפוגעים בחייהם של אחרים ולדאוג שהצדק ייעשה, גם אם הדבר לוקח זמן רב. אנו מקווים שהרשעה זו תספק מידה של סגירת מעגל למשפחתה של מרגריטה לוי ז"ל."


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש