בית משפט השלום באילת פסק פיצויים לתובע שנפצע בפעילות ספורט ימי באילת

מאת: רותם נועם ● צילום: אילוסטרציה ● 20/6/2024 20:09 ● ערב ערב 3177
גבר שבעת נופש באילת נפל מאבוב ונפצע, תבע את חברת הספורט הימי מאילת ויקבל ממנה פיצוי כספי בגין כאב סבל והוצאות רפואיות בגובה של 16,740 שקל
בית משפט השלום באילת פסק פיצויים  לתובע שנפצע בפעילות ספורט ימי באילת
נסיעה מהירה מידי על אבוב מסוכנת

   התובע, בשנות ה-40 לחייו, נפצע במהלך פעילות ספורט ימי מסוג אבוב באילת ביוני 2018, אז הוא הועף מהאבוב ונחבל בראשו, בצלעות ובפלג גופו הימני. הוא פונה לבית החולים "יוספטל" באמבולנס, שם אובחן שבר בצלעות וכן פגיעה בריאה.
   התובע טען כי הנתבעים, מפעילת האטרקציה, אחראים לנזקיו וכי היה עליהם לספק לו חליפת מגן מתאימה שהייתה מונעת את פגיעתו ולהזהירו מהסכנה הגלומה בפעילות זו.
   הנתבעים טענו כי התובע הסתכן מרצון, בחר ביודעין בספורט אתגרי אשר מטבעו כרוך בסיכונים וכי לא הייתה רשלנות מצד נהג הסירה.
   בית המשפט קיבל את התביעה באופן חלקי וקבע כי הנתבעים אחראים לנזקי התובע בשל שני מחדלים: אי האטת השיט על אף שהאבוב לא היה מאוזן ואי וודאות לגבי מהירות השיט וכתוצאה מכך הגעה למהירות גבוהה שאינה תואמת את המצב.

   השופטת ליאורה אדלשטיין, מביהמ"ש השלום באילת פסקה כי: "מעדותו של הנתבע 3 עולה כי במקרה שאדם נופל למים עליו לעצור, להאט ולחזור אל האדם שנפל. בפועל, לא כך נהג הנתבע 3. לאחר שהמשתתף - השכוב בצד הימני של האבוב...נפל למים, המשיך הנתבע 3 לשוט במהירות שיא, על אף שהיה מודע לנפילתו", קבע השופט בהסתמך על סרטון וידאו שתיעד את האירוע... כפי שהסביר הנתבע 3 - בתנאים אלה של רוח ובהעדר שיווי משקל, עשוי האבוב להתרומם בצד שבו אין משקל ולהתהפך וכך קרה, אולם הדבר יכול היה להימנע לו היה האבוב שט במהירות במהירות מופחתת...מדובר איפוא בשני מחדלים בגינם יש לקבל את התביעה, הראשונה שדי בה – אי האטת השיט על אף שהאבוב לא היה מאוזן. השנייה – אי וודאות לגבי מהירות השיט וכתוצאה מכך הגעה למהירות גבוהה שאינה תואמת את המצב". 

   עם זאת, בית המשפט פסק לתובע אשם תורם בשיעור של 20% בשל העובדה שהתובע לקח על עצמו סיכון שבאופן טבעי כרוך בספורט מסוג זה.
   בית המשפט פסק לתובע פיצויים בסך כולל של 16,740 שקל וכן את סכום האגרה ששילם. מנגד, יידרש התובע לשלם את שכר טרחתם של שני נתבעים אחרים שהתביעה כנגד אחד מהם נמחקה וכנגד האחר נדחתה, בסך כולל של 3,000 שקל. ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש