כבוד: הקבלן סמי נופי מאילת ישקם את קיבוצי העוטף

מאת: רותם נועם ● 25/7/2024 21:45 ● ערב ערב 3182
הקבלן סמי נופי מאילת יפעל במסגרת שלושה מכרזים לשיקום יישובי העוטף שנפגעו במלחמה - בארי ורעים, ולהקמת תשתיות בשכונה זמנית בקיבוץ רביבים
כבוד: הקבלן סמי נופי מאילת ישקם את קיבוצי העוטף
שיקום קיבוץ בארי מוערך ב-300 מיליון שקלים. עבודות של סמי נופי בבארי

המכרז הראשון הוא להריסה ופינוי של  מבנים שניזוקו במלחמה בקיבוץ בארי והוא נחשב למכרז גדול שצפוי להסתכם בהיקף של מיליוני שקלים, שיחולק למספר מקטעי עבודה נפרדים. העבודה שהוזמנה מנופי על ידי חברת עמיגור, צפויה להסתיים בחודש אוקטובר.

   המכרז השני בו ישתתף סמי נופי הוא המכרז להריסת שמונה מבנים בקיבוץ רעים, העבודה שהיא הזמנה של משרד הביטחון צפויה לארוך חודש. 

   מיזם שלישי בו ייטול נופי חלק, הוא הקמה של תשתיות "שכונת היענים", שהיא הרחבה של קיבוץ רביבים המיועדת לשמש כשכונת קראווילות זמנית עבור מפוני חולית עד לשיקום הישוב. המדובר בעבודות לשיטוח השטח הכנת התשתיות חשמל, מים וביוב. העבודות במיזם זה יעשו תחת מכרז מסגרת של משרד הבינוי והשיכון באמצעות עדי הדר ייזום וייעוץ כלכלי. כל אחד מהמכרזים הינו בהיקף של מיליוני שקלים.

 

הריסת שמונה מבנים בקיבוץ רעים

 

   ממסמך שפרסמה מינהלת תקומה ב20.4.24, המפרט לראשונה את הכללים לחלוקת התקציב לשיקום יישובי עוטף עזה, עולה, כי הסכום שהוקצה לכך מהמדינה הוא כ-1.5 מיליארד שקל שיחולקו על פי קריטריונים שמבחינים בין ישובים שאליהם חדרו מחבלים לאלה שלא, ועל פי מידת הנזק שספג היישוב.
מהמבחנים לחישוב גובה התקציב עולה כי ישובים ככפר עזה, ניר עוז ובארי שאליהם חדרו מאות מחבלים ומאות בתים ספגו פגיעות קשות, יגיעו למאות מיליוני שקלים לכל ישוב. ישובים שאליהם לא היתה חדירה יקבלו מענק נוסף לפיצוי של קרן מס רכוש על פי מספר בתי האב, עד סכום של 1.8 מיליון שקל לכל ישוב. אז כמה בתים נפגעו מאז המלחמה? תלוי מי סופר, המספרים נעים בין 50 ל-200 כאשר המציאות הולידה סיטואציות שהחוק צפה כמו חלקים מבתי רכבת שנפגעו, או שכונות שלמות שמבקשות כעת להעתיק את מיקומן.

   התקציב ליישובים שאליהם חדרו מחבלים מחושב על ידי חיבור של שלושה סעיפים: הסעיף הראשון הוא עבור סכום הנזק ליישובים, המבוסס לרוב על סקרים שביצעה יחידת האכיפה במקרקעין. הסעיף השני ממנו נגזר תקציב השיקום הוא אומדן הנזק לתשתיות ציבוריות כפי שנקבע בסקר שביצעה חברת עמיגור. הסעיף השלישי מבוסס על ציון שנקבע על ידי שקלול של מידת הנזק שנגרם ליישוב עם חישוב הנזק ביחס לגודל היישוב. היישובים יקבלו את התקציב המצטבר מחישוב שלושת הסעיפים הללו ויוכלו לנהל את השיקום בתנאי ש-60%-70% מהתקציב ישמשו לשיקום מבני המגורים. תקציב השיקום הוא חלק אחד בתוכנית חמש שנתית של מינהלת תקומה, שתקציבה הכולל עומד על 19 מיליארד שקל. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש