חכ׳׳א ואילת אנימלס בדרך לפשרה בסוגיית קבורת בעלי חיים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 30/8/2024 00:20 ● ערב ערב 3187
שבועיים לאחר שעמותת אילת אנימלס בניצוחה של דניאלה שולדברג הגישה עתירה מנהלית נגד חכ''א והפסיקה את העבודות בפרויקט שיפולי ההר, בתחום בו נמצאים קברי בעלי חיים, מתקרבים הצדדים לפשרה ● למרות המאמצים, עיריית אילת לא תקצה שטח מסודר לקבורת הפסדים שיוצאו מהקרקע ● על פי ההסכם הצפוי יוארך בחודש משך הזמן שניתן לתושבים להוציא מהקברים את שרידי יקיריהם בעלי החיים ולהביאם לקבורה מסודרת או שריפה ולא בשטחי העיר אילת ● פסדים שלא יוצאו לבקשת בעליהם יועברו על ידי חכ''א לקבורה מרוכזת באתר מוסדר ● דניאלה שולדברג: ''לצערי לא הצלחתי לשכנע את העירייה לתת מקום מסודר לקבורת בעלי החיים, אבל אני עדיין פועלת מול המועצה האזורית חבל אילות ואולי אצליח לקבל מהם שטח לטובת המטרה החשובה כל כך''
חכ׳׳א ואילת אנימלס בדרך לפשרה  בסוגיית קבורת בעלי חיים
העירייה לא השתכנעה והתושבים יאלצו למצוא מקום קבורה מסודר אחר לבעלי החיים, שאינו בתחומי העיר

   שבועיים עברו מאז הגישה יו"ר אילת אנימלס באילת, דניאלה שולדברג, עתירה מנהלית נגד חכ"א וביקשה לעכב את עבודות הפיתוח בפרויקט שיפולי ההר. העבודות שהיו אמורות להתבצע על שטח בו מצוי אתר קבורה שאינו מוסדר של בעלי חיים מאילת, עורר סערה רבתית בעיר כשבעליהם של בעלי החיים הקבורים במקום זעמו על הכוונה לפגוע בקברים מבלי שעיריית אילת תקצה מקום קבורה מסודר לחבריהם ההולכים על ארבע.
   בימים אלו קרובים הצדדים להסכם פשרה שיאפשר לחכ"א להמשיך את עבודותיה גם בשטח בו מצויים הקברים. על פי הסכם הפשרה, יוארך בכחודש ימים משך הזמן שניתן לתושבי אילת להוציא את פסדי בעלי החיים מהקרקע ויהיה עליהם למצוא להם מקום קבורה מסודר אחר, שאינו בתחומי העיר אילת, שכן באילת אין אתר קבורה מסודר, או יאפשר להם לקחת אותם לשריפה בקרמטוריום. על פי ההסכם המסתמן יוכלו בעלי הפסדים לפעול להוצאת יקיריהם מהקרקע אך ורק באמצעות פנייה לעמותת אילת אנימלס ובפיקוח הגורמים המקצועיים, ביניהם הווטרינר העירוני, שיפקחו על אופן הוצאת הפסדים מהקרקע בצורה הסטרילית והתברואתית הנדרשת. עוד מסתמן כי במשך חודש ימים מיום קבלת הסכם הפשרה תוקף של בית משפט, יהיה על חכ"א לפרסם ברבים הן בשפה העברית והן בשפה הרוסית מודעות הקוראות לבעלי הבית של בעלי החיים הקבורים במקום לפעול לפנויים מהשטח.
   הפסדים שלא יהיה להם דורש יפונו על ידי חכ"א לאתר קבורה מסודר המיועד לקבורת פסדים.

 

פסדים שלא יהיה להם דורש יפונו על ידי חכ"א לאתר קבורה  

 

   תושבי אילת ששמעו על ההסדר המסתמן מחו השבוע והבהירו: "שום דבר לא יצא מהעתירה הזו. עיריית אילת עדיין לא לוקחת אחריות על מקום קבורה להמוני בעלי החיים שכבר קבורים בשטח ועוד חיים באילת. מנגד בעלי הבית של בעלי החיים הקבורים בהרים, יאלצו עכשיו למצוא בעצמם 'סידור' לקבורת בעלי החיים האהובים עליהם וזה מן הסתם לא יהיה בתחומי אילת". גם השבוע היו מי שהבהירו כי הם מתכוונים להוציא את הפסדים ללא שום היתר מהקרקע ולהעביר אותם לקבורה באזור אחר בהרי אילת. "עיריית אילת גורמת לנו להיות עבריינים ולפעול שלא על פי הנהלים", מחו התושבים.

   יו"ר אילת אנימלס, דניאלה אורטנר הבהירה השבוע: "עבדנו קשה לקידום הפשרה שכן חכ"א לא רצתה לתת כלום. לצערי לא הצלחתי לשכנע את העירייה לתת מקום מסודר לקבורת בעלי חיים בתחומי אילת וגם לא הצלחנו לגרום לקברים להישאר במקומם. נכון להיום אני ממשיכה לפעול מול המועצה האזורית חבל אילות בניסיון לקבל מהם שטח לטובת הנושא. 12 שנים אני כבר דורשת לקבל מקום מכובד לקבורה בקרבת העיר, בסוף זה עוד יקרה".

   מחכ"א נמסר בתגובה: "הפשרה טרם קיבלה חותמת מחייבת של בית המשפט. רק לאחר קבלת האישור הסופי נוכל לפרסם ברבים את הדברים". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת