פארק הטרמינל מתניע - כשהיעד: פסח הקרוב

מאת: רותם נועם ● 30/8/2024 00:32 ● ערב ערב 3187
עם פתיחתה הרשמית הערב של אטרקציית מכוניות מתנגשות הראשונה בפארק הטרמינל, ובסיוע תפילה חרישית שהמציאות לא תטפח על פנינו שוב - בחכ''א ובעיריית אילת מאמינים שעד סוף השנה הנוכחית יפעלו בשטח הפארק 7-8 אטרקציות ועד פסח יתוספו מתחמי האוכל והאירועים שישלימו את את מהפכת האטרקציות והתיירות של אילת
פארק הטרמינל מתניע - כשהיעד: פסח הקרוב

   פארק הטרמינל ידע עיכובים לא מעטים מאז שלבי התכנון ואין כמעט מהמורה בירוקרטית או כזו של "כוח עליון" שלא נתקל בה בדרך לתחילת העבודות, כשקורונה והמלחמה הן רק שתיים מהאחראיות לעיכובים הנמשכים בפתיחתו. למרות זאת, בחכ"א נחושים לקדם פתיחה הדרגתית של פארק האטרקציות עד לסוף השנה, ובהמשך יתווספו אליו שוק האוכל ומתחמי האירועים, שבהעדר בלת"מים אמורות לפעול כבר בפסח הבא.
   היום ( שלישי) בשעה 18:00, תחנך רשמית האטרקציה הראשונה במתחם הדרומי של פארק הטרמניל – הבמפר קארס. יש דברים שלא נס לחם ואחד מהם הוא מכוניות מתנגשות. המתחם אמנם פועל כבר מתחילת אוגוסט במתכונת השקה רכה, רק שעכשיו מצטרף אליו הקרנבל גיימס פרייז – דוכני משחקים נושאי פרסים כבמטב הלונה פארקים.  

   בשיחה עם 'ערב ערב' מספר איציק פרץ הבעלים של האטרקציה החדשה: "יש לנו 30 מכוניות חדשות, מדובר במתקן חדיש שהגיע מאיטליה".

 

הדמיית המשכן לאומנויות הבמה | צילום: דרמן ורבקל אדריכלות
דוכני פרסים ומכוניות מתנגשות, מי צריך יותר? | צילום: גל א. שטיינבאום

 

איך ההיענות עד כה?


   "מי שהגיע נהנה מאוד וגם חזר, אבל התנועה כרגע לאזור דלילה כי אנחנו לבד כאן כרגע, כעת משנפתח דוכן המשחקים אני מאמין שיבואו יותר, ובהמשך כשיפתחו עוד אטרקציות כמו הגלגל הגדול, וברגע ששוק האוכל ייפתח בעוד כשמונה חודשים, אני אמין שנהיה כבר במקום אחר. אנחנו עובדים כאן כמו בטיילת, משעה שש בערב, אחרי שהחום הכבד נשבר". 
   אלי לוי, מנהל פארק הטרמינל, מבקש לשדר אופטימיות זהירה כשאני מבקש ממנו לשפוך אור על הלו"ז הצפוי לפתיחת הפארק. אחרי הכל הוא כבר שבע עיכובים. "אם לא יהיו עיכובים שאינם תלויים בנו, אז אני צופה שעד סוף השנה ייפתחו 7-8 אטרקציות נוספות בחלק הדרומי של הפארק. בסך הכל מדובר על 13 אטרקציות, שני אוהלי אירועים וכדור פורח, אז את האטרקציות ה"פשוטות" יותר נוכל להפעיל עד סוף השנה, אבל את המורכבות יותר להתנעה נדרשים 6-8 חודשי התנעה כדי להביא אותם לישראל ולהקים ולהשמיש. ישנו שוק האוכל שגם ההפעלה שלו תארך זמן דומה והוא צפוי להיפתח ברבעון הראשון של 2025, כאשר פסח הוא תאריך היעד להפעלה מלאה של הפארק. 
   אין מה לעשות, המלחמה הקפיאה הכל, עלויות ההובלה השתנו, הבנקים מקשים כיום יותר על היזמים ורק לאחרונה התחלנו לחזור למסלול התנעה. כשמדובר במשלוחים מחו"ל זה דבר שלוקח זמן". לגבי אוהלי האירועים, אומר לוי, אלה מיועדים להפוך למתחם האירועים והפסטיבלים של אילת ולארח כנסים, אירועי תרבות ומוסיקה. לגבי העברת פסטיבל הג'אז למקום עדיין קיימת אי הסכמה בין הגורמים השונים המעורבים בהפקתו, האם הדבר אפשרי וכדאי, בחכ"א ובעיריית אילת היו רוצים כמובן לראות את הדבר מתכנס, מה שבטוח, ההפקה הקרובה של הפסטיבל השנה תערך כרגיל בנמל אילת שכן בכל מקרה המועד קרוב מכדי להפעיל את המתחמים החדשים.

 


   גולת הכותרת של מתחים האירועים, צפויה להיות הפארק הפתוח שייבנה במתכונת של פארק הירקון בעבור אירועים פתוחים, "דמיין פארק עם מדרונות שמזמינים לשבת, עם במה קבועה וגידור שמוכן למופעי מוסיקה. זו תשתית שתוזיל עלויות הפקה ורישוי עסקים של אירועים כאלו בצורה משמעותית", לוי מציין גם את משכן האומנויות שצפוי להבנות בסמוך למתחם האירועים, שגם אותו הוא מקווה שיסיים בזמן מהיר עד אפריל 2025. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש