שלישי בשלייקס חזר? תלוי את מי שואלים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 30/8/2024 00:14 ● ערב ערב 3187
חודשיים אחרי שפרסמנו ב׳ערב ערב׳ את דבר היעלמותו מבית הקולנוע בעיר של פרויקט שלישי בשלייקס, התבשרה לאחרונה תושבת העיר נילי בילו שהפרויקט חזר, אלא שכשהגיעה ביום שלישי השבוע שמחה ומאושרת לרכוש כרטיס מוזל לסרט בעשרה ש''ח בלבד, היא גילתה שאף אחד במקום לא ממש יודע על מה היא מדברת ● רק אחרי שלא ויתרה והגיעה לאחראית, התברר שהעובדים בקולנוע אילת לא עודכנו בחדשות ● ''אנחנו יותר משמחים להחזיר את הפרויקט המבורך למבוגרים לקולנוע אילת. נפעל להביא את הסרטים המתאימים להם'', מבטיחים בקולנוע
שלישי בשלייקס חזר? תלוי את מי שואלים
אף פעם לא מוותרת. בילו

   אחרי שנים בהם נהנו הפנסיונרים באילת, ממש כמו במקומות אחרים ברחבי הארץ, מהפרויקט המבורך שלישי בשלייקס, שמאפשר לאזרחים ותיקים לרכוש כרטיס לסרט במחיר מסובסד של עשרה ש"ח בלבד, גילו לפני מספר חודשים ותיקי אילת, שמשום מה הפרויקט כבר לא פועל באילת. התושבים הוותיקים בעיר מחו על כך ששוב תושבי אילת מקופחים ביחס למקומות אחרים בארץ והזכירו כי מדובר בפרויקט ארצי ייחודי שנולד ביוזמת מי ששימש לפני כמעט עשור כשר במשרד לאזרחים ותיקים - אורי אורבך ז"ל, על מנת לסייע לקשישים במדינה בהתמודדות מול הבדידות ולגרום לכמה שיותר קשישים לצאת מהבית.

   גם באילת גילו האזרחים הוותיקים עניין בפרויקט ואם תשאלו את נילי בילו, פנסיונרית אילתית חובבת תרבות מושבעת, היא תדע לספר לכם כי קהילת יום שלישי של השלישי בשלייקס באילת כבר הגיעה לכמות של 40-50 אזרחים ותיקים, שהיו מגיעים דרך קבע לצפות בסרטים שהוצעו לוותיקים במחיר מוזל של 10 ש"ח בלבד. אלא שאז, להפתעתם הרבה של וותיקי העיר, הופסק משום מה הפרויקט לפני מספר חודשים. בבדיקה שערך ׳ערב ערב׳ לפני כחודשיים מול הנהלת קולנוע אילת לאחר שזה החליף בעלות, הוסבר על ידי הנהלת הקולנוע כי לאחר תהליך העברת הבעלות ובדיקת ההכנסות, התברר כי הבעלים הקודמים לא סיימו כנדרש את הליך המכרז הארצי שיוצא להפעלת פרויקט שלישי בשלייקס. לטענת הנהלת הקולנוע, כפועל יוצא מכך, יצא כי התיאטראות לא קיבלו לאורך כל שנת 2024 את ההחזרים בגין הסבסוד של משרדי הממשלה בפרויקט המדובר. מאחר ולא בתי הקולנוע הם אלו שאמורים לסבסד את הפרשי המחירים, הוחלט להפסיק את הפעלת המיזם שלישי בשלייקס באילת. "אנחנו לא מחוייבים לזה אבל רוצים בהחלט להחזיר את המיזם לטובת הפנסיונרים האילתים", נמסר לנו על ידי הנהלת הקולנוע שהבטיחה כי מיד עם יציאת המכרז החדש בתחילת שנת 2025 הם יגשו אליו בצורה מסודרת על מנת להחזיר את הפרויקט לאילת.

 

שובו של המיזם שלישי בשלייקס


   כך או כך, כבר לפני שבועיים קיבלה נילי בילו, פנסיונרית אילתית את הידיעה המשמחת מאחראית תיאטראות אילת כי השלישי בשלייקס עושה קאמבק לעיר. "זה לא שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להגיע לראות סרט במחיר מלא", מסבירה בילו, "אבל אם מגיעה לאזרחים ותיקים הטבה, אין סיבה שגם באילת זה לא יקרה". מאושרת וטובת לב התייצבה בילו ביום שלישי השבוע בקופת הקולנוע וביקשה לרכוש לעצמה שני כרטיסים לשני סרטים, אלא שלהפתעתה, גילתה כי הקופאית כלל אינה מודעת לשובו של המיזם לעיר. גם אחראית הקופאיות אליה היא דרשה לפנות, טענה בתוקף כי לא מוכר לה הנושא. רק לאחר שנילי לא ויתרה, ומי שמכיר את נילי יודע שנילי אף פעם לא מוותרת ורק לאחר שנעשתה פנייה אל קרין ביטאן, האחראית על הקולנוע, שגם הייתה זו שבישרה לבילו על שובו של שלישי בשלייקס לאילת, תוקנה הטעות. "רק אז התברר לקופאית ולאחראית עליה שאני לא ממציאה דברים", אומרת בילו, ספק נפגעת ומבהירה שאם כך הם פני הדברים, אין פלא שהיא ישבה לגמרי לבדה באולם וצפתה בסרטים. "זה ממש כמו הביצה והתרנגולת. מצד אחד, אומרים לך שאין סיבה להחזיר את שלישי בשלייקס לאילת כי אין לזה ביקוש בקרב האזרחים הוותיקים בעיר. מצד שני, מחזירים את זה אבל לא מפרסמים וגם אם אתה כבר מגיע לקופה אומרים לך שאין את המבצע, אז מה עשינו בזה? איך קהילת הצופים של שלישי בשלייקס תגדל? בעבר כבר היו בעיר קרוב ל 40-50 תושבים ותיקים שצרכו דרך קבע את הכרטיסים המוזלים בימי שלישי ויצאו מהבית בהנאה. כדי שזה יחזור, אנשים בעיר חייבים לדעת שהשלישי בשלייקס חזר ועל אחת כמה וכמה הקופאיות בקולנוע חייבות לדעת את זה". עוד מציינת בילו כי אם הכוונה לגרום לוותיקים לצאת מהבית, על הנהלת הקולנוע להתאים עבורם את הסרטים הנכונים וגם את שעות ההקרנה. "לא ייתכן שבקולנוע הקרינו סרטים במסגרת שלישי בשלייקס בשעה 15:00 בצהריים, כי המבוגרים נחים בשעה הזו וגם לא בשעה 20:30 כי איזה אזרח ותיק יוצא מהבית בשעה הזו?", מלינה בילו שמוכנה לסייע לאנשי תיאטראות אילת להרים את הפרויקט בעיר בדרך המתאימה והנכונה כי כמו שהיא אומרת - "אם כבר עושים, אז שיעשו את זה כמו שצריך".

   בתגובה לטענות מסרה השבוע קרין ביטאן בשם קולנוע אילת: "החזרנו את שלישי בשלייקס ממש עכשיו וחבל שהעובדים שלנו לא עוברים על החדשות בקבוצה הפנימית שלנו. האזרחים הוותיקים בעיר יכולים ליהנות בכל יום שלישי מכל סרט בו יחפצו בעלות של עשרה ש"ח בלבד. לרוב אנחנו משתדלים להביא ליום הזה את הסרטים שהוותיקים אוהבים יותר וכך נמשיך לעשות". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש