נוסעי טיסת ארקיע הוסעו באוטובוס בגלל תקלה - זה מה שקיבל מי שהשכיל לתבוע

מאת: רותם נועם ● צילום: אילוסטרציה ● 30/8/2024 00:34 ● ערב ערב 3187
טיסת החזור של משפחה אשר שהתה בחופשה באילת בוטלה עקב תקלה טכנית במטוס, ובמקומה הוסעו הנוסעים באוטובוס שהגיע למרכז לפנות בוקר ● המשפחה תבעה עשרות אלפי שקלים, אך פוצתה במתינות, אך ורק על פי מה שקובע החוק
נוסעי טיסת ארקיע הוסעו באוטובוס בגלל  תקלה - זה מה שקיבל מי שהשכיל לתבוע
על חברות התעופה להיות ערוכות לטפל בבעיות טכניות במטוסיהן

   איחורים וביטולי טיסות הן דבר שבשגרה עבור תושבי אילת. רובנו לא טורחים לבדוק מהן זכויותינו במקרים כאלו, ובמיוחד במקרים קיצוניים כמו זה שארע למשפחה שבילתה את חג הפסח האחרון באילת, וביקשה לשוב לביתה במרכז בטיסת הלילה של ה-29.4, אלא שביום הטיסה התקבלה הודעה מחברת ארקיע לפיה הטיסה בוטלה עקב תקלה טכנית במטוס, ובמקום זאת, הועמד לרשות הטסים אוטובוס שיצא ב-21:40 בלילה והגיע ב-02:00 לפנות בוקר ליעדו. המשפחה תבעה את ארקיע בהתאם לחוק שירותי תעופה, אך דרשה מלבד הפיצוי הסטטוטורי גם פיצוי נוסף בגין עוגמת נפש, זאת לאחר שהילדים סבלו בנסיעה ולא הלכו למסגרות מחרת והמשפחה אף הפסידה אירוע בתשלום אותו היתה אמורה לחגוג למחרת. 
   ארקיע הסבירה כי הטיסה בוטלה בשל תקלה טכנית בלתי צפויה במערכת הבלמים במטוס שגרמה לקרקועו בחו"ל עד ליום 1.5.2024. לכן, הציעה החזר כספי של עלות הכרטיסים וחלופת נסיעה באוטובוס. ארקיע טענה כי הפיצוי הסטטוטורי אף הוא אינו מגיע לתובעים, שכן התקלה במטוס עולה כדי נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה, וגם אם היא היתה עושה את כל שביכולתה לא היה ביכולתה למנוע את ביטול הטיסה בשל אותן נסיבות. עוד טענה כי מאחר שהיה מדובר בחופשת הפסח כאשר כל חברות התעופה בפעילות שיא לא היה מטוס פנוי אחר לאותו היום ולא היה מנוס לבטל את הטיסה. לצד זאת, בדיון הודתה נציגת הנתבעת כי חלק מהנוסעים בטיסה הופנו לטיסה אחרת ואולם לטענתה לא היו די מקומות פנויים בטיסות אחרות ולכן הנתבעת נאלצה להציע לתובעים ולנוסעים נוספים הסעה באוטובוס. 
   בקבלו באופן חלקי את התביעה, פסק השופט גיא פורר, מביהמ"ש לתביעות קטנות בתל אביב, כי תקלות טכניות הן עניין שבשגרה עבור חברות תעופה וככאלו חלה על החברות חובה להיות ערוכות לטפל במקרים כאלו בצורה של העמדת טיסות חלופיות לטובת הנוסעים שטיסתם בוטלה. במקרה זה לא עמדה ארקיע בנטל, שכן התקלה היתה רגילה ולא נפלה בגדר המקרים החריגים של "כוח עליון". לפיכך נפסק כי על ארקיע לשאת בעלות הפיצוי הקבועה בחוק במקרים כאלו, העומדת על 280 שקל לנוסע. עם זאת, דחה השופט את התביעה לפיצוי בגין עוגמת נפש וזאת מאחר והפיצוי הסטטוטורי כבר כורך בחובו פיצוי עבור עוגמת הנפש ולא הוכחה עוגמת נפש מיוחדת המצדיקה חריגה מהפיצוי הקבוע בחוק. 
   בסיכומו של דבר נקבע כי ארקיע תשלם למשפחה סך של 1,120 שקל וכן הוצאות משפט בגובה 500 שקל. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש