הבשורה הטובה של ארקיע לתושבי אילת

מאת: רותם נועם ● צילום: רותם נועם ● 28/7/2024 14:44 ● ערב ערב 3182
ביום חמישי האחרון, הגיעה חברת ארקיע לסיכום עם רשות שדות התעופה על הפעלת לוח טיסות מעודכן לאילת לחודשים אוגוסט ספטמבר ואוקטובר הכולל הגדלה בכמות, תדירות ובשעות הטסיה לאילת ●בין היתר, הושבה טיסת הבוקר של השעה 06:30 מאילת ● בסופי השבוע יעלה מספר הטיסות ל-7-8 טיסות
הבשורה הטובה של ארקיע לתושבי אילת
תגדיל בשלושת החודשים הקרובים את מספר הטיסות לאילת. ארקיע בשדה רמון

      מהודעת ארקיע היום עולה, כי במסגרת ההסכם, היא תפעיל לא פחות מ-6 תדירויות יומיות לאילת וממנה ותחזור להפעיל את טיסת הבוקר המבוקשת מאילת בשעה 6:30 בבוקר. בסופי השבוע יעלה מספר בטיסות ל-7-8 ביום. העדכון הינו לחודשים אוגוסט-אוקטובר, עד אחרי החגים. עדכון ועיבוי לוח הטיסות מגיע בעקבות סיכום, בין רשות שדות התעופה לארקיע.

   נכון להיום חברת ארקיע מפעילה את מרבית הטיסות לאילת (כחמש טיסות יומיות), כאשר חברת ישראייר מפעילה 1-3 טיסות יומיות, קרי: את המינימום אליו היא מחויבת מתוקף הרישיון הממשלתי בו היא מחזיקה להפעלת קו טיסה לאילת. 

   שתי חברות התעופה התנו לאורך כל המו"מ מול משרד התחבורה את העלאת מספר הטיסות היומיות לאילת בהסכמה של רשות שדות התעופה להעביר אחוז ניכר מתעבורת החברות לטרמינל 1, הנהנה מעלויות נמוכות של אגרות לעומת טרמינל 3 (11 שקל לנוסע במקום 39 שקל לנוסע).

   מאחר והחברות כמעט שאינן מרוויחות על נוסעים אילתים מאז תחילת סבסוד כרטיסי הטיסה לעיר על ידי משרד התחבורה בעלות של 10 מיליון שקל לשנה וחצי, ובעלות של 99 שקל לכרטיס תושב, הפכה האפשרות לטוס דרך הטרמינל הזול לקריטית עבורן. במשרד התחבורה גייסו את מלוא כוחם במאבק מול רש"ת והאוצר שלא מיהרו לוותר על הכנסות ואולם מאחר ונכון לכרגע אין בדיוק קופצים על טרמינל 1 בצורת חברות לואו קוסט שאינן מגיעות כרגע לישראל, הצליחו להביא לפשרה לפיה 50 אחוז מתעבורת ישראייר וארקיע תעבור דרך טרמינל 1 והדבר סלל את הדרך להודעת ארקיע על כך כי תעמוד בתהחייבותה.

   מי שטרם הגיבה לנושא היא חברת ישראייר שנראה כי נטשה מאז פרוץ המלחמה את העיר אילת ובניגוד לתקופת הקורונה, אזד אימצה בחום את תושבי העיר ושימשה להם עורק חמצן אווירי בלעדי, כעת, נראה כי שינתה את עמדתה עד כדי התכחשות כמעט מוחלטת לקו לאילת, שכאמור הורד למספר מינימלי של טיסות יומיות. 'יום יום' פנה לאורי סירקיס מנכ"ל החברה וביקש לדעת האם בכוונת החברה הלגדיל את מספר טיסותיה לאילת בעקבות ההסכמה מול רש"ת, ולכשתגיע התייחסותו היא תפורסם.

   עוז ברלוביץ מנכ"ל ארקיע: *לאחר מאמצים רבים הגענו להבנות בדבר הצורך לעבות את הקו לאילת. אני רוצה להודות לשרת התחבורה מירי רגב, למנכ"ל משרדה משה בן זקן, לראש עיריית אילת אלי לנקרי, למנכ"ל רשות שדות התעופה אמנון כהן ולמנהל נתב"ג אודי בר עוז. תודה מיוחדת למנהל רת"א שמוליק זכאי על המאמץה עילאי שעשה למען הגעה להבנות ולמען תושבי אילת והחברות הישראליות.*

   מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: חיזוק הקשר עם אילת הוא יעד חשוב של משרדנו, וחשיבותו עלתה עוד יותר בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והגעת עשרות אלפי מפונים למלונות באילת. במסגרת מחויבותה הבלתי מתפשרת של שרת התחבורה מירי רגב לחיבור המרכז לפריפריה, השרה הובילה להגדלת מספר הטיסות היומיות בין תל אביב לאילת, לרווחת כלל תושבי ישראל ובייחוד של תושבי אילת והמפונים אליה. אנו מייחלים להחזרת השקט לגבולות ישראל, להחזרת החטופים ולחזרת כל המפונים לבתיהם בהקדם האפשרי".


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש