ה- TWO CENT CRITICS כאן כדי להישאר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 25/7/2024 22:17 ● ערב ערב 3182
יצירה משותפת ממושכת בין המפיק האילתי המוכר, היוצר ובעל אולפן ההקלטות, רון בננו לבין הזמרת המוכשרת מאיה לוי, גרם לשניים להבין שהם חייבים לפתוח את השורות ולהתרחב ללהקה ● בשבוע שעבר חתמה להקת TWO CENT CRITICS על אלבום הבכורה שלה שמביא איתו ניחוח בינלאומי מבוהק מפתיע, מהנה ומבטיח שכולו על טהרת הכוחות אילת-אילות ● עכשיו כבר ברור לחבורת החברים שהם לגמרי כאן כדי להישאר ● רגע אחרי ההשקה - ראיון מרגש על עבודה קשה שהולידה תוצר מדהים ועל חיצים שמכוונים הכי רחוק והכי למעלה
ה- TWO CENT CRITICS כאן כדי להישאר
צילום: מתן הוכברג

   אין משהו מרגש יותר מאשר להתלהב משיר שמתנגן ברדיו, לנסות לנחש מי האומן הבינלאומי שמבצע אותו ואז לגלות למרבה הפלא המוזיקלי שמאחורי הקול הבשל והעמוק שנוגע לך בכל נימי הנפש, עומדת לא אחרת מאשר הזמרת המוכשרת האילתית, מאיה לוי, שבגיל 25 עושה את זה ובגדול. ומאיה לא לבד. יחד איתה חתומים על אלבום הבכורה המבטיח- RIGHT HERE רון בננו, המפיק, היוצר, המלחין ונגן הבס שחתום על הפרויקט, צליל קרן, מתופף מוכשר ומעבד, זכי וודוביץ, סקסופוניסט ואיש כלי הנשיפה, גאון מוסיקלי שמחזיק במגירה שני תארים במוסיקה והגיטריסט בחסד, אביאל קריב, או כמו שבננו ממהר להציג אותו: "הבן של דפוס נורית - אבא שמעון ואמא נורית". כן, ככה זה כשאתם להקה שכולה אילתית ואילותי אחד - קרן, שמרגיש הכי חלק מאילת. נעים להכיר- להקת TWO CENT CRITICS והם לגמרי כאן כדי להישאר.

 

״היפה הוא שכל אחד מביא איתו את הצבע שלו”

 

עבודה קשה משתלמת


   אפתח בוידוי - אני לגמרי לא מתיימרת להיות מבקרת מוזיקה וגם לא גם מבינה גדולה בסגנונות, אבל כשכבר הצלחתי ללחוץ פליי ביוטיוב (מאותגרת טכנולוגית קשה) ולשמוע את השירים שמככבים באלבום הבכורה של הלהקה, פתאום הבנתי שכבר שמעתי ברדיו חלק מהשירים ולא דמיינתי לעצמי בכלל שמאחורי הסאונד הבינלאומי הזה עומדים כוחות מקומיים. ולא שחלילה אני מזלזלת, אבל היי...
   אז כן, בשבוע שעבר זה קרה. תוצר של כמעט ארבע שנות עבודה שהבשיל סוף סוף לאלבום בכורה. ונדמה שאם חבלי הלידה היו קצת ארוכים, עכשיו הם לגמרי בפול כוח עפים קדימה. ולראייה ב- 10/8 בפאב הטווס בקיבוץ אילות הם יקיימו את המופע הראשון שלהם לייב, אחרי שהספיקו כבר לחמם את הזמרת יסמין מועלם בחמישי לייב באילת בערב שלפני צאת האלבום וכבר יש להם הופעה סגורה בפורטוגל כי היי, הם אמנם אילתים, אבל הם לגמרי מכוונים למעלה והכי רחוק שרק אפשר. וזו מבחינתם לגמרי רק ההתחלה. ואם עדיין לא הבנתם, רק כדאי שתדעו כי במקביל להוצאת אלבום הבכורה, בימים אלו ממש הם כבר עובדים על החומרים לאלבום השני כי המוטו שלהם, שלא יישאר מן הסתם רק על הנייר הוא להוציא בכל שנה אלבום חדש. נשמע מבטיח? ועוד איך?
   "אני חייבת להתחיל ולספר איך הכרתי את רון בננו", מבקשת מאיה לוי בחיוך גדול. "הייתי ילדה בת 11 כשאבא שלי נפטר. כתבתי עליו שיר ורציתי להקליט אותו ליום ה-30 למותו. חיפשנו אולפן הקלטות בעיר והגענו לרון בננו שקלט אותי כבר אז. הוא אמר לאמא שלי שכדאי לי ללמוד מוסיקה ולהשקיע בתחום ומאז אני שם. במוסיקה וגם באולפן של רון", היא צוחקת. "בשלבים מסוימים הוא היה המורה שלי ובכלל, לכולנו בלהקה יש חיבורים של הרבה מאוד שנים אחורנית".

 

מאיה לוי: ״כותבת שיר ומעבירה לרון ב-3 לפנות בוקר כי אלו שעות היצירה שלי״ ●  צילום: ריקי קנדל


   עבור רון בננו, האיש שבמשך שנים היה מאחורי הקלעים, איש האולפן והסאונד שלא ויתר על הדרך גם על היצירה העצמית, זו לא הפעם הראשונה על הבמה. למעשה הוא התחיל את דרכו כ- די ג'יי אז בצעירותו עוד לפני שמצא את הדרך אל מאחורי הקונסולה באולפן ההקלטות, עכשיו הוא שוב בחזית הבמה, מוריד את אבק השנים ומרגיש כאילו אף פעם לא ירד מהבמה. עם הבס שלו הוא רוקד לצלילי המוזיקה, נהנה מכל רגע. "למעשה מאיה צליל ואנוכי ביחד מרגע שמאיה הילדה הצעירה נכנסה אלי לאולפן ההקלטות", הוא מספר בחיוך. "כבר 14 שנה ששלושתינו שם. צליל עבד אצלי ככה שהחיבור היה טבעי. עשינו ביחד המון מוסיקה, בין השאר את האלבום של מאיה, שירים שאני כתבתי, שירים שכתבנו לאחרים ובשלב מסויים הרגיש לנו שאנחנו צריכים לעשות משהו ביחד. אז קראנו לעצמנו 'ראמבל' (להרעיש) שילוב של מאיה, רון, בננו ולוי וגם כי עשינו רעש, הוצאנו סינגל אחד ואמרנו אוקיי, בוא נהיה להקה. מרגע שהגענו להחלטה הזו נפתח בפנינו עולם". 
   מאיה: "צליל, זכי ואביאל הצטרפו, הלהקה שלנו התגבשה וקיבלה את הזהות שלה בצורה מטורפת ממש כמו שהשם TWO CENT CRITICS ממש קפץ כשעשינו סיעור מוחות".
   בננו: "זה היה כדור שלג שהתגלגל מאז ועכשיו האלבום זו עבורינו יריית הפתיחה. עד עכשיו רצינו להשמיע את המוזיקה שלנו לעולם אבל עצרנו כי אמרנו בואו נבנה את זה לאט ונכון, את החבורה, את הביחד, וזהו, עכשיו כשהאלבום בחוץ אנחנו כאן בכל הכוח. מכוונים לכמה שיותר הופעות בארץ ובעולם, רוצים להגיע לכל במה, לכל עיר".
   מאיה: "ובמקביל אנחנו כבר עובדים על החומרים לאלבום הבא כי אנחנו לגמרי על זה ובתוך העשייה".

 

מאיה לוי: ״כותבת שיר ומעבירה לרון ב-3 לפנות בוקר כי אלו שעות היצירה שלי״ ● צילום: מתן הוכברג

 

מאילת אפשר לפרוץ החוצה?
   מאיה:"כולנו במקור מאילת, אנחנו תמיד חוזרים לאילת ולמרות המחשבה שקשה להצליח מכאן, לפעמים זה דווקא משחק לטובתנו כמו ההזדמנות שקיבלנו לחמם את יסמין מועלם. בואי לא נטעה, זו הזדמנות שקיבלנו דווקא בזכות העובדה שאנחנו אילתים, כך שלכל דבר יש שני צדדים. אז נכון שאנחנו רחוקים ממרכז העניינים, אבל יש גם הזדמנויות כאן שלא היינו מקבלים במרכז. מעבר לזה הכוונה שלנו לפרוץ החוצה, לכל העולם ואילת הייתה ותמיד תהיה מקור ההשראה שלנו".

איך מצליחים לפרוץ היום בעידן הטיקטוק ותוכניות הריאליטי שמייצרות בכל יום כוכבים חדשים?
   רון: "נצליח רק אם נשמור על אותנטיות. יש היום בשוק הכל מהכל ואנחנו שומרים על הייחודיות שלנו. עצם זה שאנחנו קבוצה של חברים שיכולים ויודעים לייצר מוסיקה זה ישמור אותנו לטווח ארוך. תמיד יהיו ז'אנרים שהולכים יותר או פחות והסטטיסטיקות גם מדברות על כך שככל שתיצור יותר יש סיכוי גדול יותר שמשהו מכל מה שתיצור יתפוס, גם הרעיון הברור הוא שככל שנשרוד יותר בשוק המוזיקה יש סיכוי שנתפוס, הרבה באים ונעלמים רגע אחרי וזו לא המטרה שלנו. אנחנו כאן לגמרי כדי להישאר כי זה מה שנולדנו לעשות ואני מאמין שהחברות בינינו תשמור על הקיים לאורך שנים".

לא חוששים מהתחרות?
   מאיה: "הכל מפחיד בחיים אז לא עושים?".

יש פרנסה ממוסיקה?
   מאיה: "בוודאי. זה תהליך שבונים. אנשים שנכנסים לזה חצי קלאץ' לא יצליחו, צריך לבוא לזה בכל הכוח, להאמין בעצמך ואז תצליח. ואנחנו עובדים ועוד איך עובדים".
   רון: "כל יום".

 

רון בננו: ״נצליח רק אם נשמור על אותנטיות״ (עם הגיטרה) ● צילום: ריקי קנדל

 

כאן כדי להישאר


   לאלבום הבכורה ליקטה הלהקה תשעה שירים ואינטרו אחד. מאיה מגדירה את הסגנון המוזיקלי שלו כפופ פיוז'ן. "הבסיס פופ אבל יש בו הרבה נגיעות. לכל אחד מאיתנו בלהקה יש טעם אחר במוסיקה. היפה הוא שכל אחד מביא איתו את הצבע שלו".
   רון: "אני מסכים. יש באלבום נגיעות של ג'אז, רוק, אר אנד בי, פופ, בלוז, גיוון מעניין".

ויש לחומרים האלו ביקוש בארץ?
   רון: "יש לזה מקום בלב שלנו ובכל העולם".
   מאיה: "ברור שיש לזה מקום בארץ. מוזיקה באנגלית מגיעה לקהל גדול יותר. אני משמיעה את השירים שלנו לאנשים ששומעים פופ ביום יום והם עפים על זה ומוצאים מיד איך להתחבר לזה. זו גם מוסיקה ברמה גבוהה אבל באותה מידה היא גם נגישה".

איך בוחרים תשעה שירים מתוך רפרטואר ענק?
   מאיה: "אוקיי התהליך שלנו הוא כזה - אני כותבת שיר, מעבירה אותו לרון בשעה 3 לפנות בוקר כי אלו שעות היצירה שלי. אם רון אוהב הוא מעביר ללהקה ואנחנו מתחילים לעבוד עליו. קורה שאנחנו מתחילים לעבוד על משהו והוא לא תופס את התאוצה שרצינו אז אנחנו משאירים אותו בצד. לפעמים חוזרים לשיר כזה אחרי פרק זמן מסוים והוא נשמע פתאום אחרת ותופס. אחד הסינגלים שיש באלבום- WHATEVER נכתב איי שם בשנת 2016 ונשאר בצד. כשחזרנו אליו אחרי שנים הוא פתאום מילא לנו עולם שלם של מוזיקליות. זה דינמי. בסופו של יום, סיננו ובחרנו את תשעת השירים שחשבנו שהם הכי מתאימים לאלבום הבכורה".

לכל שיר יש קליפ?
   רון: "בסוף זו הכוונה. כרגע יש לשני שירים קליפים".

שומעים אתכם ברדיו?
   רון:"יש כבר סינגלים ומפרגנים לנו בקול הים האדום, זה מדהים ומחמם את הלב".

 

רשמו לפניכם ב-10.8 ייערך המופע הראשון בפאב הטווס בקיבוץ אילות  ● צילום: ריקי קנדל

 

בחודש אוגוסט מופע ראשון?
   רון: "בהחלט. אנחנו כבר מתרגשים. בפאב הטווס בקיבוץ אילות. תרשמו את התאריך ה – 10/8 יש עד 150 מקומות ישיבה ואנחנו מאמינים שנצליח למלא את המקום. למרות שזה לא משהו שקורה בדרך כלל באילת, הלכנו על מכירת כרטיסים בעלות של 50 ש"ח, סמלי, כדי להצדיק את העשייה ובכלל, הגיע הזמן לקדם את האמנות באילת. זה מופע שהוא יצירה מקומית ברמה גבוהה עם הפנים קדימה ואנחנו בטוחים שאנשים יגיעו לפרגן. במופע יהיו כל השירים שלנו מהאלבום וגם קריצה עם החומרים של האלבום הבא. חגיגה אחת גדולה".

מה הלאה?
   רון: "קודם כל כמה שיותר הופעות ולהגיע לכמה שיותר מקומות כדי להפיץ את זה שהוצאנו אלבום, שאנחנו להקה חיה וקיימת ובמקביל שמנו לעצמנו ליעד בכל שנה להוציא אלבום".
   מאיה: "אמן. בנינו הרבה מאוד זמן את הדבר הנפלא הזה ועכשיו כשהוא קורה הכוונה לעוף איתו כמה שיותר קדימה וכמה שיותר רחוק".

מה נאחל לכם?
   רון: "בהצלחה גדולה ושנהיה בריאים".
   מאיה: "שניצור בלי הפסקה ולשמחתי זה בדיוק מה שקורה".■ 


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש