בשם הבן: מרכז המוזיקה על שם דור אביטן יוצא לדרך

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 24/8/2024 00:10 ● ערב ערב 3186
11 חודשים לאחר הירצחו במסיבת הנובה, יוצאים עכשיו הוריו של דור אביטן ז''ל לדרך בהקמת בית ספר למוזיקה שישא את שמו ● לאחר פתיחתה של העמותה כנדרש אין שום דבר שיעצור אותם מלהגשים את ההנצחה של בנם ● ''הכוונה שכל ילד אילתי שרוצה ללמוד לנגן ואין ידו משגת, יוכל להגיע למקום, ללמוד ואפילו לקבל את כלי הנגינה'', מסבירה ויקי אביטן
בשם הבן: מרכז המוזיקה על שם דור אביטן יוצא לדרך
 ׳׳המוזיקה הייתה חלק בלתי נפרד ממנו׳׳ דור אביטן ז׳׳ל

   זמן קצר לאחר הירצחו של דור אביטן ז"ל במסיבת הנובה, היה ברור להוריו אבי וויקי שהדרך הטובה ביותר להנציח את זכרו של דור שלהם שהיה מוסיקאי בכל רמ"ח איבריו, תהיה באמצעות המוזיקה. כבר אז הם דיברו על הקמת בית ספר למוזיקה שישא את שמו של בנם ויעניק לימודים בחינם לכל ילד אילתי שרוצה ללמוד מוזיקה אבל אין באפשרות הוריו לממן את הלימודים. מאז העלו את הרעיון, פעלו אבי וויקי בסיועו של דרור ממסעדת פדרו, בדרך להקמת עמותה מסודרת שתוכל לקבל תרומות ואגב כך תהפוך את החלום למציאות. לאחרונה זה קרה, העמותה נפתחה ומכאן ואילך הדרך לבית הספר למוזיקה על שמו של דור אביטן נראית קרובה מתמיד. גם מקום להפעלת בית הספר כבר יש - במקלט ששייך למרכז יוש ונתרם באהבה על ידי כלבו יוש ומסעדת פדרו ובכלל, דרור הרוש ממסעדת פדרו הרים את הכפפה כבר ברגע בו שמע על היוזמה ותרם חלק נכבד מהכנסות ערב ראש השנה האזרחית האחרונה לטובת המטרה המבורכת. מאז הוא הולך יד ביד עם המשפחה ומשמש אפילו חבר עמותה.

 

גם ב׳כוכב הבא׳ שמעו על היוזמה הברוכה  


   בית הספר למוזיקה על שם דור אביטן הוא הבייבי בה' הידיעה של אביו אבי, שהתחיל לאחרונה לגייס אנשי מקצוע שיסכימו לתת כתף ולסייע בשיפוץ המקלט והפיכתו למקום שילדים יאהבו וירצו להגיע אליו. בין השאר, יוקם כאן גם חדר אקוסטי. האמן האילתי ניר סוכר כבר התגייס לסייע בציור על הקירות, דוד לוי האשף המוזיקלי יסייע בפן המקצועי ואפילו אסף אמדורסקי (הכוכב הבא), ששמע במסגרת התוכנית על היוזמה הברוכה, ביקש להיות חלק ושותף לעשייה. את כל אלו ירכזו עכשיו הוריו של דור למקשה אחת. "זו תהיה ההנצחה הכי גדולה שלנו", מדגישה ויקי אביטן. "אין משהו מרגש יותר מאשר לסגור מעגל ולהקדיש בית ספר למוזיקה לדור שהמוזיקה הייתה חלק בלתי נפרד ממנו". תודות לפתיחת העמותה, אפשר כבר לרתום תורמים לפרויקט ולגייס כספים וכבר יש תרומות שמגיעות מהארץ ומחו"ל. "נסתובב בבתי הספר בעיר ונפיץ בקרב התלמידים את זה שיש להם איפה ללמוד מוזיקה. מי שיוכל לשלם, ישלם ומי שלא יוכל לשלם, נממן עבורו את הלימודים. כמובן שהעמותה שנפתחה היא ללא מטרות רווח וכל כסף שיתקבל מתשלום ההורים יוקדש כולו לסיוע הילדים שקשה להם", מסבירה ויקי. "במקום הזה אף אחד לא יידע מי משלם ומי לא משלם. כולם יהיו שווים. עם הזמן נרכיב להקות מתוך הילדים שילמדו ונרוץ איתם קדימה".
   לבית הספר למוזיקה על שם דור אביטן תביא איתה אמא ויקי את הניסיון שלה בהדרכת ילדים ונוער ותסייע למי שצריך במילה נכונה, בהכוונה. "דור שלנו הלך למקומות לא טובים והמוזיקה אליה הגיע נתנה לו את תחושת ההצלחה".
   לצד העבודה האינטנסיבית של המשפחה בדרך להפיכת החלום למציאות, שותפים לעשייה חברים קרובים וטובים ביניהם גם יובל שריר, הבעלים של ש.א.ל. אילת (הבוס של אבא אבי) שהוא שותף לכל דבר מאז אותו יום ארור. יובל ובנותיו מסייעים למשפחה בכל צורך ועניין. הבת תום בנתה את האתר של בית הספר למוזיקה, הבנות בר ופז מגויסות ומסייעות בכל שנדרש".
   בתחילת שנת הלימודים מתכוונים ויקי ואבי להפיץ את הידיעה על פתיחת בית הספר למוזיקה בבתי הספר כשמיד לאחר החגים הכוונה לצאת לדרך ולמלא את הכיתות המוזיקליות.
   ״אין יותר מרגש ומחמם את הלב שהשם של דור שלנו יתנוסס בכניסה לבית הספר", אומרת השבוע ויקי ומבטיחה שהגיטרה של דור תמצא מקום של כבוד בבית הספר למוזיקה שיעניק לילדי אילת לימודים וערכים באהבה גדולה.  ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש