קצא''א מאיימת על 'ערב ערב': ''הנכם אחראים לכל התקפה על מכלי קצא''א ולכל נזק שיגרם ממנה''

מאת: רותם נועם ● 25/7/2024 21:57 ● ערב ערב 3182
בעקבות חשיפת 'ערב ערב’ מהשבוע שעבר, שהודהדה בחדשות רשת 13 ובאתרי אינטרנט שונים, לפיה, במבצע שומר חומות ב-2021 פגעה רקטה מעזה במכל החברה באשקלון, שעלה בלהבות, אירוע שלא דווח לציבור, פנתה חברת קצא''א באמצעות עורכי דינה למערכת 'ערב ערב' באילת במכתב התראה, בו היא קובעת כי כל נזק שייגרם לחברה מפגיעת טיל או כטב''מ יהיה באחריות ובאשמת 'ערב ערב' ● אלא שאת המידע המדהים חשף בכלל מנכ''ל קצא''א במפגש תושבים פתוח, ובצה''ל מאשרים ל'ערב ערב' כי לא נעברה כל עבירת צנזורה בפרסום המידע ● במשרד להגנת הסביבה מאשרים כי האירוע דווח להם, אך כאמור הוא הוסתר מהציבור
קצא''א מאיימת על 'ערב ערב': ''הנכם אחראים לכל התקפה על מכלי קצא''א ולכל נזק שיגרם ממנה''
השריפה במכל הדלק של חברתש''ן באשקלון במאי 2021

   לא חלפו ימים בודדים מאז חשף 'ערב ערב' כי חברת קצא"א הסתירה מהציבור בישראל אירוע חמור בו פגעה רקטה במכל החברה במהלך מבצע שומר חומות, פגיעה ממנה נפגע מכל החברה שעלה בלהבות וכובה לדברי מנכ"ל החברה הפורש, איציק לוי, בתוך 7 וחצי דקות, ועל שולחן הח"מ, עורך העיתון, נחת מכתב התראה משפטי מטעם עורכי הדין של החברה המתרים בעיתון כי עבר עבירת צנזורה, פגע בביטחון המדינה וכי החברה מחזיקה בעיתון כאחראי לכל נזק שייגרם בעתיד למכליה עקב פגיעת כטב"ם או רקטה. כזכור, באותה שנה נפגע מכל נוסף השייך לחברת תש"ן, אף הוא באשקלון. אירוע זה דווקא כן דווח בשקיפות לציבור ותיעוד שלו פורסם בתקשורת בהרחבה. 

 

קצא"א דיווחה – אבל לא לציבור!


   “בכתבה הנך מסמן את מכלי אחסון הנפט של חברת קצא"א כמטרה מובחרת לטיווח על ידי אויבי ישראל בימים אלו ממש, בהם אויבי ישראל תוקפים את מדינת ישראל", נכתב במכתב. "חמור מזאת: כידוע, צה"ל תקף היום מתקנים של החות'ים בתימן בפרט נמל נפט של החות'ים, ואלו הגיבו בכך שבדעתם להגיב ולפגוע במתקנים ותשתיות בישראל. בפרסום הכתבה, שנמצא כי תוכנה כי מהודהד מאז באתרים וערוצי טלגרם (למשל באתר kan-ashkelon.co.il  ובערוץ הטלגרם "חדשות 8200 חשיפות ראשוניות"), הנך מזמין התקפה על מכלי קצא א, בפרט אלו שבאזור אילת, ומסמן לאויבי ישראל מטרה "ראויה", כביכול, להתקפה. כך בהחלט ניתן להסיק מהכתבה והסילופים שבה, כאילו:
   לאחרונה במהלך המלחמה פגע כתב"ם או טיל מונחה במיכל של קצא"א. היינו המסקנה העולה מהמוצג בכתבה היא כי אין מעטפת הגנה של כיפת ברזל וכדומה, המגנה על מכלי קצא"א מפני התקפת כתב"ם או טיל מונחה (שאלו אף הם כלי הנשק שהחות'ים עושים בהם שימוש) או כי מעטפת ההגנה אינה יעילה דיה. מדובר בסילוף גמור. היה אירוע אחד בלבד של פגיעת רקטה שגרמה לפריצת אש, וזאת ארע מספר שנים טרם פרצה המלחמה ובנסיבות של פריסה שונה לחלוטין של מעטפת ההגנה, מאלו המתקיימות כעת במהלך המלחמה. 
   כי דבר הפגיעה נשמר "בסוד", כפי שזועקת כותרת הכתבה ומופיע גם בהמשך הכתבה, והמסקנה העולה מסילוף נוסף זה הוא שאכן מעטפת ההגנה על מתקני קצא"א לוקה בחסר והם פגיעים, שכן אחרת לא היה מקום לשמור "בסוד" את דבר הפגיעה. זאת בעוד קצא"א מדווחת על כל אירוע מעין זה למשרד להגנת הסביבה וליתר גורמי הפיקוח והחירום כפי המתחייב מתנאי הרישיונות וההיתרים לפיהם קצא"א פועלת. המצג הזועק בכתבה כאילו היה אירוע של פגיעה במיכל שלא דווח כנדרש ואף הוסתר, הנו סילוף מוחלט. חמור מכך, זהו סילוף שמבסס את הרעיון המעוות, כאילו קיים "סוד" לפיו מתקני קצא"א, שהנם אבן יסוד בהבטחת הבטחון האנרגטי של ישראל (ולפיכך בוודאי מטרה מובחרת לפגיעה על ידי אויבי ישראל), חסרי הגנה ופגיעים להתקפות של כתב"מים וטילים מונחים.
   לעניות דעתי בפרסום הכתבה, הן בציון הפרטים המסולפים הנ"ל ופרטים נוספים שמופיעים בכתבה, עולה חשש כי עברתם עבירת צנזורה. תשומת ליבך לכך.
   מעבר לכך, עולה בבירור כי פרסמת דברים מסולפים, המהווים לשון הרע, ועולים כדי עוולת שקר מפגיע ובוודאי מהווים התרשלות רבתי. 
   מרשתי מחזיקה בך ובמוציא לאור של העיתון, אחראים לפצות אותה בגין כל נזק שיגרם למרשתי כתוצאה, ולו מסתברת, של העוולות שביצעת. כך מרשתי תחזיק בך אחראי לכל התקפה באמצעות כתב"ם או טיל שיוט או נשק דומה, על מכלי קצא א ולכל נזק שיגרם ממנה.
   טרם יגרם נזק נוסף, ועל מנת שתצומצם הפגיעה האפשרית כתוצאה מפרסום הסלופים, כאמור, הנך נדרש להסיר לאלתר את הכתבה מאתר האינטרנט באופן שאינו מאפשר שיחזור, למנוע כל הפצה בפרינט של הכתבה ולאסוף כל פרינט שכבר הופץ, ולהודיע על כך בדחיפות לח"מ".

   מהמשרד להגנת הסביבה נמס לפניית 'ערב ערב: "בשעת חירום ביטחונית, כמו שומר החומות או חרבות ברזל, פיקוד העורף הוא הגוף האחראי לתפעול אירועים ביטחוניים ותחת אחריותו הנושא כולו, כולל היערכות, מיגון אתרים ומפעלים המכילים חומרים מסוכנים שפגיעה בהם יכולה להוות סכנה לציבור, והטיפול באירועים. האירוע המדובר בעל אופי ביטחוני, ובהתאמה פרטיו אינם מפורסמים לציבור ויש לפנות בנושא זה לגופי הביטחון. הנושא בטיפולם והם המוסמכים היחידים לענות על שאלות הנוגעות לאירועים מסוג זה. קצא א עדכנה את המשרד בהתאם לנדרש. ככל שלאירועים - גם ביטחוניים - יש השפעה סביבתית ובריאותית, המשרד מודיע על כך יחד עם משרד הבריאות. כך במקרה השריפה במכלי דלק באשקלון במסגרת שומר החומות".  ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת