החופש הגדול שלי

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: אילוסטרציה ● 25/7/2024 22:11 ● ערב ערב 3182
תותי נופי לא ישכח לעולם את מחנה האימונים בחו"ל אליו יצא עם שחקניו כמאמן צעיר ● ליאור נבו לא ישכח את החוויות שהיו לו במחנה הקיץ וקורס המדריכים של מכבי הצעיר ● שדרנית הרדיו מיכל בלוך עבדה בקיץ קשה כדי להגיע להופעה החיה של אלאניס מוריסט בארץ ● ואלה שביט נוטס התמוגגה מהקיץ אותו העבירה בקיבוץ ראש הנקרה ● תושבי אילת נזכרים בחופש הגדול היחיד והמיוחד שלהם
 החופש הגדול שלי

 

תותי נופי: "לנצל את ימי החופשה לאימון ושיפור עצמי”


   תותי נופי, חבר הנהלת בני אילת בכדורגל ומאמן קבוצת נערים ג' באגודה גדל באילת אהב כמו כל ילד את החופש הגדול. אם תשאלו אותו באיזה גילאים הוא נהנה בעיקר, הוא יספר לכם על קייטנת אגד אליה יצא כילד בגיל 12-13. "לקחו אותנו במסגרת הקייטנה הזו להמון טיולים, היינו בלונה גל, ישנו באולם ספורט, עשינו אש לילה, חרשנו את הארץ לאורכה ולרוחבה ונהניתי בה מאוד כילד".

איך היית מעביר בדרך כלל את החופש הגדול?
   "זה נחלק עד בערך גיל 10, אז הייתי נוסע בחופש הגדול בעיקר לחיפה ומבלה שם אצל הסבתא והדודים. בגילאי 12-13 זה כבר הפך לקייטנות, חופשות, משפחה וגם עבודה אצל אבא (סמי נופי מ.ל.ד.) בעסק. התחלתי כסוג של פועל כללי באתרים, הייתי עוזר ומרים אבנים משתלבות, מהר מאוד גם נכנסתי למשרד וטיפלתי בכל נושא התקשורת".

 

תותי נופי -  כן למנוחה, לא לעצלנות

 

החוויה הכי הכי בחופש הגדול?
   "בגיל 18 יצאתי עם איברהים אבו רקייק יחד עם קצת מעל 20 חבר'ה אילתים שאימנתי באותה שנה, הקבוצה הראשונה שלי, למסע של אימונים וכיף לבלגיה והולנד. לצד אימונים, נפגשנו עם שחקני כדורגל כמו יניב ברדה ששיחק אז בהולנד, ראינו ביחד את גמר גביע העולם, נהנינו בארוחות וחוויות בלתי רגילות. החוויות הגדולות שלי בחופש הגדול היו כמו ילד אבל דווקא כמבוגר כששימשתי כמדריך מלווה וראש משלחת של קבוצות שחקנים צעירים מאילת שלקחתי לחו"ל- לאוקראינה, ספרד, בולגריה ומדינות נוספות. חוויות שהיו עבורי חופש מצד אחד וגם גרמנו לילדים ליהנות בחוויות שהם לעולם לא ישכחו. גם היום פוגשים אותי שחקנים צעירים בעבר, ילדים שהיו איתי לפני 10 שנים במחנות אימונים בחו"ל והיום הם כבר אחרי הצבא ומזכירים לי כמה כייף היה להם במחנות האימונים האלו בחו"ל".

במה שונה החופש הגדול של היום מהחופש של אז?
   "החופש הגדול של הילדים היום שונה. לצערי הם יותר סגורים בבתים עם המחשבים, הפורטנייט, מסיבות נוער. בימינו היו פחות מסיבות כאלו. היום ילדים בני 13-14 שותים ליד המועדון. מצד אחד הנוער של היום יותר מודע לעצמו, אבל לצערי מתעסק יותר בשטויות. לשמחתי שחקני הכדורגל הצעירים שלנו מרביתם יותר מקצוענים, רציניים, שומרים על כושר ועובדים בקיץ על היעדים שלהם.

אם היית יכול לחזור אחורנית בזמן לאיזה גיל היית חוזר? 
   "הייתי חוזר חד משמעית לגיל 16, גיל הכי כיפי, בלי דאגות, יציאות, כיף, עבודה, ים, בריכה, כל השבוע עובדים, סוף שבוע ים, חברים, משפחה, אורחים, חברות. בערב שוטפים את אופנוע הים ולמחרת חוזרים לים וחוזר חלילה".

ההמלצות שלי לצעירים: 
   "לנצל כל רגע, לא לנצל את החופש לשינה, כן למנוחה אבל לא להיכנע לעצלנות ולרביצה במיטה, ללמוד מה זה לעבוד, ליהנות, לטייל, לא לעשות שטויות, עישונים וסמים, כי זה לא ייתן להם שום דבר, לשפר את הקשרים החברתיים והמשפחתיים. לשחקני הכדורגל שלנו אנחנו תמיד ממליצים לנצל את החופש ואת ימי הפגרה כדי לעבוד ולהשתפר".


 

 מיכל בלוך: "להעביר את שעות הלילה באוהל הנוער על הטיילת" 


   שדרנית רדיו קול הים האדום, מיכל בלוך, גדלה באזור הירוק של נהלל בעמק יזרעאל. לשאלה באיזה תקופה בחייה החופש הגדול היה הכי מהנה היא משיבה: "בגיל 15 בערך נסעתי לדודה שלי ברמות לעבוד אצלה שבוע בבית אריזה למנגו. עבדתי קשה והרווחתי אחלה כסף, אבל השוס היה לאכול מנגו מהבוקר עד הערב בכל וריאציה שהיא ובשום שלב זה לא נמאס".

איך היית מעבירה בעיקר את החופש הגדול?
   "בילדות הייתי מעבירה את החופש הגדול במושב בעיקר ברכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים ועם החברים וכשהייתי נערה הייתי בעיקר עושה בייביסיטר על בני הדודים שלי ומבלה אצל המשפחה המורחבת. מה שכן, ההורים שלי היו לוקחים אותי ואת אחיי לטיולי שטח, ג'יפים וטרקטורונים כמעט בכל קיץ למשך שבוע וזו הייתה תמיד חוויה מדהימה".

 

מיכל בלוך - עבדה קשה בקיץ בשביל לראות את אלאניס מוריסט  

 

איזו חוויה זכורה לך הכי הכי מהחופש הגדול?
   "בשנת 2000 הייתי בפעם הראשונה בהופעה של אומן מחו"ל, כשאלאניס מוריסט הגיעה להופיע בארץ. עבדתי מאוד קשה כל הקיץ כדי להרוויח את הכסף לכרטיס להופעה וזו הייתה חוויה מטורפת שהייתה שווה כל רגע".

במה שונה החופש הגדול היום לבני נוער מהחופש הגדול שזכור לך?
   "בדיוק באותו אופן בו שונה הדור של פעם מהדור של היום. פעם התחושה של חופש הייתה של חברים, מחנות קיץ וקייטנות והיום יש תחושה שכדי להעביר את הזמן, הנוער בעיקר מבלה מול מסכים...".

אם היית יכולה לחזור אחורנית בזמן, לאיזה גיל היית בוחרת לחזור?
   "אין סיכוי שהייתי עוברת את הגילאים האלו עוד פעם"....היא צוחקת.

מה ההמלצות שלך לצעירים בחופש הגדול?
   "האמת היא שיצא לי השנה, בפעם הראשונה, לראות את אוהל הנוער על הטיילת. אמנם לא נכנסתי, אבל זה היה נראה וואו. אני ממליצה לבני הנוער מאוד להעביר שם את שעות הערב. יש שם מגוון פעילויות שנשמעות ממש מגניבות".


 

ליאור נבו: "לצבור כמה שיותר חוויות אקטיביות”


   ליאור נבו, הבעלים של מכללת ניהול פלוס באילת, נולד וגדל בראשון לציון. אם תשאלו אותו באיזה גיל החופש הגדול היה המהנה בעיקר עבורו, הוא יספר לכם שזה היה בחופשת הקיץ בסוף כיתה י'א, שנת 1996. "הרגשנו בוגרים ועצמאיים וטיילנו ברחבי הארץ- קמפינג בכנרת ונסיעה ראשונה עם חברים לאילת. ישנו במשך שבוע בשקי שינה בחוף הצפוני והייתה תחושה של עצמאות אמיתית והרבה חגיגות".

איך היית מעביר בעיקר את הזמן בימי החופש הגדול?
   "בעיקר עם חברים מבית הספר ותנועת הנוער. מגיל 16 עבדתי קצת בחופשים אבל לא באופן קבוע".

חוויית החופש הגדול שהכי זכורה לך?
   "בחופשה בין כיתה ח' לכיתה ט' (1993) יצאתי למחנה קיץ וקורס מדריכים של תנועת הנוער המכבי הצעיר - שלושה שבועות במחנה אוהלים בחוות אהרונסון שליד זכרון יעקב, זו הייתה חוויה מעצימה ומהנה מאוד".

 

ליאור נבו – ''לצבור כמה שיותר חוויות אקטיביות'’

 

במה שונה החופש הגדול היום מזה של פעם?
   "אני חושב שבהשוואה לשנות ה - 90 לילדים של היום יש הרבה יותר אפשרויות  לבילוי. ההוצאה המשפחתית על בידור ופנאי גדלה ולילדים/ נוער יש היום מגוון גדול של פעילויות ואטרקציות שאנחנו אפילו לא יכולנו לחלום עליהן. בנוסף, הרשויות המקומיות היום מבינות שחופש לא אמור להיות שיטוט ברחובות ופריקת עול והן מאוד אקטיביות ויוזמות פעילויות שנגישות לכל הילדים בטח ובטח שבהשוואה לעבר".

אם היית יכול לחזור אחורנית בזמן לאיזה גיל היית חוזר?
   "לגיל 17. זה הגיל שכמעט הכל פתוח לפניך. יש מעט מחויבויות והרבה עצמאות".

ההמלצות שלך לצעירים שנמצאים כיום בחופשה?
   "לצבור כמה שיותר חוויות אקטיביות: טיולים, חברים, משפחה, ים ובריכה ופחות רביצה מול הטלפון והסמארטפון".


 

אלה שביט נוטס: "שלא ישכחו גם ליהנות בחופש”


   אלה שביט נוטס גדלה באילת וזה כבר אומר שהחופש הגדול שלה, ממש כמו מרבית חייה סבב סביב הים. "היינו הולכים בקיץ כמעט בכל יום אחר הצהריים לים, נהנים כולם בחוף ובים, אוכלים ארוחת ערב בים וחוזרים הביתה רק כדי להתקלח ולישון. פעם היה בחוף הים שליד קניון מול הים (חוף ציון דאז) גן שעשועים כך שהיינו מבלים בגן השעשועים הזה, בים או בבניית ארמונות חול. כאילתים בקיץ, תמיד היו מגיעים אלינו חברים ובני משפחה מכל הארץ, כך שכל חופש גדול היה מלווה בחברים שאינם אילתים ובני דודים".

החופש שהכי זכור לך?
   "הקיץ בו נסעתי בפעם הראשונה להתארח בקיבוץ ועוד זה היה קיבוץ ראש הנקרה בקצה השני של הארץ. התפעלתי מאוד מרעיון הארוחות המשותפות והלינה המשותפת שהיום כבר לא קיימת, גם לא בקיבוצים".

 

אלה שביט נוטס – ''אוהבת כל שלב בחיים בו אני נמצאת'’

 

מה ההבדל בין החופש הגדול אז לחופש הגדול של הצעירים כיום?
   "כל דור ודור זה משהו אחר, למרות שאני רואה עדיין בני נוער שיוצאים לסמינרים, למפעלי קיץ, נוער מתנדב שעושה חיל. היום הנוער יותר מודע כספית ולכן הרבה צעירים רוצים לנצל כיום את ימי החופש הגדול כדי לעבוד ולעשות כסף". 

לאיזה גיל היית רוצה לחזור?
   "האמת היא שאני אוהבת כל שלב בחיים בו אני נמצאת. אם היית רוצה לחזור אחורנית זה אולי לגיל של הצבא ולא קודם, תקופה מלאה בחוויות ועם זאת מאוד משמעותית להתבגרות, לנתינה וללמידה על עצמך. מאוד נהניתי מהשירות וכבר הייתי בוגרת מספיק לעולם הגדול ולכל מה שיש לו להציע לי".

מה היית מציעה לצעירים שנמצאים ממש עכשיו בחופשה?
   "הייתי מציעה להם שלמרות הרצון שלהם לעבוד ולעשות כסף, שלא ישכחו שעדיין מדובר בחופש שלהם וחשוב שימצאו זמן ליהנות ממנו".■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש