שני תושבי אילת נעצרו בחשד למכירת גז קצפות בניגוד לחוק

מאת: מערכת יום יום באילת ● צילום: דוברות המשטרה ● 29/8/2024 08:36 ● ערב ערב 3186
שבוע בלבד לאחר שפורסם תחקיר ׳ערב ערב׳ על הקלות הבלתי נסבלת של מכירת גז קצפות לצעירים באילת, הודיעה הבוקר (ה׳) המשטרה כי במסגרת פעילות סמויה בעיר נחשף מחסן ובו מאות מיכלים המיועדים להפצה ● מעצרם של שני החשודים, תושבי אילת (36,61) הוארך עד מחר ● בתוך כך, יצא אמש צוות המחלקה הנוירולוגית ברמב''ם בקריאה לגורמי האכיפה לשקול את מכירת גז הקצפות לאור העלייה במספר המקרים
תיעוד: מוכר בלוני גז קצפות מסביר לשוטר הסמוי איך לעשות בהם שימוש
תגיות:

מזה מספר ימים שקדו השוטרים על פעילות סמויה שהגיעה אמש לשיאה במחלק הנוער באמצעות הפעלת שוטרים סמויים שרכשו בלוני גז ממוכרנים שפרסמו את מספרם ברחבי העיר. מיד בתום עסקאות המכירה עצרו השוטרים את החשודים וביצעו חיפוש בבתיהם במהלכו חשפו מחסן ובו מאות מיכלי מתכת המיועדים להפצה באמצעות העברתם לבקבוקונים קטנים. בתום חקירתם הובאו שני החשודים בפני בימ״ש השלום באילת שהאריך מעצרם עד 30.8.24.

בפשיטה על המחסן נחשפו מאות מיכלים להפצה

 

רופאים בקריאה לגורמי האכיפה: לשקול את מכירת גז הקצפות

 

רק אתמול (חמישי) פרסמה דוברות בית חולים רמבם כי בעקבות ארבעה מקרים בקרב מטופלים בוגרים, צוות המחלקה נוירולוגית ברמב"ם קורא לגורמי האכיפה לשקול את מכירת גז הקצפות

צוות המחלקה הנוירולוגית ברמב"ם מתמודד, מאז תחילת המלחמה, עם עלייה במספר המקרים בהם אנשים בוגרים, בני 20 ו-30, שואפים גז קצפות: מדובר בארבעה מקרים, שהאחרון בהם נתקבל השבוע, בהם זוהתה פגיעה נוירולוגית במערכת העצבים של המטופלים, פגיעה שבעקבותיה הם נדרשו למתן טיפול רפואי. "במקרה האחרון שהגיע אלינו למחלקה", כך אומר פרופ' חבר קליני גריגורי טלמן, מנהל שירות שבץ מוחי ורופא בכיר במחלקה, "זה נגמר במזל ללא נזק נוירולוגי משמעותי עבור המטופל, אבל לנו ברור שיש כאן סכנה".

השימוש בגז קצפות מוכר לכל מי שעוסק בתחומי האפייה והקולינריה כגז אותו ניתן לרכוש ללא כל הגבלה במרכולים השונים. מדובר בבלון אלומיניום שמכירתו מתאפשרת לכל דורש, בכל גיל ובמחיר שווה לכל נפש. אולם יש כאלה ששואפים לעשות בבלון זה שימוש שלא לשמו זה נועד. לאחרונה מצביעים במחלקה הנוירולוגית ברמב"ם על עלייה במספר המקרים שמובאים אליהם כתוצאה משאיפת הגז, דווקא בקרב אנשים בוגרים ולאו דווקא מקרב בני ובנות הנוער. "מדובר באנשים מבוגרים, עצמאים ונורמטיביים לכל דבר ועניין שניסו את השימוש בגז ככל הנראה במטרה לשפר את מצב הרוח שלהם, שכן השאיפה מהגז הזה מעניקה להם – כך על פי עדותם, תחושת התרוממות וניתוק מהמציאות, זאת לאור התקופה הקשה שכולנו עוברים אחרי השבעה באוקטובר", כך לדברי פרופ' טלמן, "אולם מדובר בפגיעה נוירולוגית שיכולה – בפוטנציאל – להיות חמורה".

עוד נמסר מדוברות בית חולים רמב״ם כי שימוש בגז קצפות עלול כאמור לגרום לפגיעה עצבית קשה בקרב המשתמשים בו, שלא לאופן שלשמו הוא נוצר, לצד הפרעות בשיווי משקל, איבוד תחושה בגפיים, הפרעות הליכה, ירידה בתפקוד הכללי וחולשה כללית. לדברי פרופ' טלמן: "כשמטופל כזה מגיע אלינו ומתבצעת בדיקה ב-MRI, אנחנו משוכנעים שמדובר בפגיעה מגז קצפות שכן התמונה המתקבלת בשילוב האנמנזה והסיפור הקליני הם ייחודיים לסוג הפגיעה הזו".

פרופ' טלמן מבקש להסב את תשומת לב גורמי האכיפה שכן לדבריו: "לא ניתן להשאיר חומר כדוגמת גז הקצפות, שהוא זול ונגיש יחסית על ידי כל אחד, ללא הגבלה, במיוחד לאור תוצאות שימוש אישי שגורמת לנזק. יש כאן בהחלט מקום לחשוב ולגבש תוכנית שבאמצעותה נעצור את התופעה הזו".

מהמשטרה נמסר: במסגרת תוכנית ״חופשה בטוחה״ הממקדת את הפעילות המבצעית של משטרת אילת כנגזרת מתוכנית ההיערכות לחופשת הקיץ והגעתם של אלפי בני נוער לעיר אילת, מזה מספר חודשים מנהלת המשטרה פעילות אכיפה נגד תופעת מכירת גז קצפות.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש