יוצאים לדרך משותפת

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 24/8/2024 00:20 ● ערב ערב 3186
עכשיו זה סופי - הפועל אילת ומכבי אילת בכדורסל התאחדו ● מהיום אמרו עירוני אילת בכדורסל ● לא עוד יריבות, לא עוד דרבי אילתי בין קבוצות של חברים, לא עוד שתי ידיים מושכות במגמת הכדורסל בבית הספר רבין ● החתימה החגיגית התקיימה ביום שני בלשכת ראש העירייה, שושבין האיחוד ● ולא, אל תנסו בשלב הזה להבין מי יהיו הטייטלים באגודת הכדורסל המאוחדת, כרגע כמו שהסביר השבוע ערן יצחק, כולם פועלים יחד בשביל להצעיד את ענף הכדורסל בעיר קדימה
יוצאים לדרך משותפת
עכשיו זה סופי. יש איחוד בכדורסל

   ביום שני השבוע זה קרה. חברי אגודת הפועל אילת וחברי אגודת מכבי אילת - עד לפני כמה שבועות יריבים, נפגשו בלשכת ראש העירייה אלי לנקרי כדי לחתום על האיחוד ההיסטורי בין שתי אגודות הכדורסל בעיר. מהיום לא עוד הפועל אילת ולא עוד מכבי אילת אלא אגודה אחת שתקרא עירוני אילת ויש גם לוגו חדש כמתבקש. החתימה הזו על ההסכם בין הצדדים הביאה לסיומה תקופה של כחודש וחצי במהלכה נפגשו אלו וגם אלו כל ביחד וגם לחוד עם המגשר  יוסי שרעבי, בסיועו של חבר המועצה אלי דהן, מחזיק תיק הספורט, שיחד עשו כל שאפשר על מנת שהפעם זה יקרה. כי בשנה שעברה אמנם כבר היו דיבורים על איחוד, אבל אז זה לא הבשיל. השנה כנראה כבר הבשילו כל התנאים. 


 ומה זה אומר איחוד? 
   אני שואלת את ערן יצחק, עד לפני זמן קצר, המנהל המקצועי של אגודת מכבי אילת שמסביר: "זה אומר איחוד כוחות פשוטו כמשמעו. מדובר כאן באנשים שמביאים יחד למגרש מעל 50 שנות ניסיון בכדורסל. ברגע שקיבלנו כולנו את ההחלטה האמיתית להתאחד, כל העוצמות שלנו יביאו להגדלת המעטפת סביב השחקנים. כולנו ניתן לילדים את מקסימום הכלים להצלחה. במקום שנמשיך להתעסק בדברים אחרים ונפצל את המשאבים, נאחד מעכשיו את המשאבים עבור הצעירים והקבוצה הבוגרת".


איך תחולק העוגה?
   "בשלב הזה אנחנו לא נכנסים יותר מדי לעובי הקורה. בשל קוצר הזמן התאחדנו כשברור שלא יקרו כאן תהפוכות. כל המאמנים משני הצדדים ימשיכו לעבוד, לא יכנסו אנשים חדשים למערכת ומי שישרת נאמנה את המועדון החדש ימשיך תמיד להיות חלק מעירוני אילת. כולם שמו הכל בצד על מנת להיות שותפים למטרה אחת- להגדיל את העוצמות החינוכיות, הערכיות והמקצועיות עבור השחקנים שלנו. נרכיב תוכניות אימון חדשות וחשוב לזכור שיש לנו נקודת התחלה מצוינת". 
   אני מנסה להבין מי יוביל מה באגודה החדשה וערן מתעקש שלא להיכנס לפרסונות. "זה פאזל שחלק אחד בו משלים את השני ולא משנה איך קוראים לכל חלק. כשיורדים ליגה זה אומר שהתושבים ירדו גם, כשעולים ליגה גם התושבים עולים. יש עמדות מאוד ברורות ובסופו של יום הכל יעלה על השולחן. כרגע המטרה המשותפת שלנו היא לצאת לדרך אחת ביחד ולא משנים הטייטלים. אם נעלה ליגה, זה כולנו עלינו ליגה ואם לא נצליח, זה כולנו לא הצלחנו. במלאכת מחשבת נכונה יצרנו את העוגנים באגודה החדשה שעוד יפורסמו בהמשך ואני יכול להבטיח לך שנעזר אחד בשני כדי לקדם דברים. בשנה הראשונה לא נעשה שינויים על מנת לצאת לדרך רכה וחלקה ללא זעזועים".


עד כמה האיחוד הזה יסייע למגמת הכדורסל ברבין?
   "המגמה נולדה עוד לפני אגודת מכבי ושיתוף הפעולה צריך להיות מלא בין בית הספר למועדון. אלא שאז נולדה אגודת מכבי וצצו אי הסכמות ומחלוקות שהובילו לכך שמועדון מכבי הרגיש שהוא לא חלק מהמגמה. זה גרם לאי נעימות בתוך כותלי בית הספר, אצל התלמידים, אצל ההורים והמורים ואני שמח מאוד שאי הנעימות הזו הגיעה לסיומה. עכשיו אנחנו מתאחדים גם בתוך בית הספר למגמה אחת שתהיה נעימה לכולם ותציג את כולנו כמועדון מוצלח אחד".


למי התודות?
   "אני אישית ואני מאמין שכל השותפים להסכם יסכימו איתי, מודים למגשר יוסי שרעבי שהצליח לגשר בין שני המועדונים בצורה מקצועית, לחבר המועצה ומחזיק תיק הספורט, אלי דהן שהיה חזק בתוך התהליך בשעות לא שעות, לראש העירייה שהוביל את כל המהלך והאמין בהצלחתו ויש עוד כל כך הרבה אנשים שעשו וסייעו אז תודה לכולם".


מה נאחל לכם?
   "שיהיה לנו בהצלחה, שהאיחוד הזה ימשיך להצליח גם גם בעשייה בפועל בשטח ולצד כל אלו שהחטופים יחזרו הביתה בשלום כי עם כל הכבוד יש דברים שהם יותר מורכבים מהאיחוד".  ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש