מהיום אמרו: עירוני אילת בכדורסל

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 16/8/2024 16:03 ● ערב ערב 3185
שלוש שנים אחרי המפץ הגדול של ענף הכדורסל באילת וההיפרדות הראשונה בתולדות העיר בענף הזה, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, הרי שכבר היום, יום חמישי, יחתם בלשכת ראש העירייה, אלי לנקרי, הסכם האיחוד בין אגודות הפועל אילת למכבי אילת בכדורסל ● לא עוד פועל אילת ומכבי אילת - מהיום אימרו עירוני אילת וגם לוגו חדש כבר יש ● אם האיחוד יוצא לדרך, הרי שכבר ב-1 לספטמבר תעבור פעילות בית הספר לכדורסל של המתנ''ס לזרועות כוחות אקס אנשי מכבי שיקבלו לידיהם את פעילות הילדים עד כיתות ז' ואילו כוחות אקס הפועל אילת יחלשו על פעילות הנערים ועד הנוער ● ושלא תטעו, זה לא שפתאום יש כאן אהבה גדולה בין הצדדים, אבל איך הסבירו ל׳ערב ערב׳ גורמים ממכבי ומהפועל: ''כשראש העירייה דוחף לאיחוד, אי אפשר שלא לנסות”
מהיום אמרו: עירוני אילת בכדורסל
יישאר היו׳׳ר, טל פנחס

   בתחילת חודש ספטמבר אמורה הייתה אגודת מכבי אילת בכדורסל לפתוח את עונתה הרביעית ברציפות כאגודה נפרדת. שלוש שנים עברו מאז המפץ הגדול בעקבותיו התפצלו כוחות הכדורסל בעיר והפכו לשתי אגודות נפרדות. מצד אחד, כיום יכולים בהפועל אילת להתהדר בכמות של כ-280 שחקנים פעילים בקבוצות הילדים והנוער, ובמכבי אילת יכולים להתהדר בעוד כ-250 שחקנים צעירים - עלייה יפה בכמות השחקנים שנרשמו לענף הכדורסל בעיר בשנים האחרונות. אולם מנגד, היו גם לא מעט אינטריגות וכיפופי ידיים, שאיך לומר בעדינות, ראש העירייה, אלי לנקרי, אותו מגדירים במסדרונות העירייה כ'שוחר שלום נמרץ', לא אהב ולא היה מוכן עוד לקבל - משחקי דרבי בין שתי קבוצות אילתיות, כיתת הכדורסל בבית הספר רבין שלא הצליחה להתרומם עד היום רק בגלל הניצים בין שני הצדדים ועוד כהנה וכהנה.

בשם הכסף?
   יש מי שיאמרו שהקש ששבר את גב הגמל הייתה העובדה שהחל מהעונה הקרובה אמורה הייתה אגודת מכבי אילת בכדורסל לקבל תקציב נפרד. לכולם היה ברור שהנתח של מכבי יילקח מנתח הפעילות של הפועל ולזה היו לא מעט מתנגדים. מצד שני, היה ברור שעל פי חוקי הניהול התקין, רגע אחרי שמכבי פועלת כבר שלוש שנים ולאחר שהציגה דו"חות פעילות תקינים, ילדיה, שגם הם ילדי אילת, לא יכולים להישאר ללא תקציב. כך או כך, בקיץ הזה ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט בעירייה, אלי דהן היו נרחצים ודרשו משני הצדדים להתיישב אל שולחן הדיונים, יחד עם מגשר ולהגיע לפשרות והסדרים שיגרמו לזה הפעם לקרות.
   חשוב לציין שבכל קיץ נשמעו מחדש דיבורים על איחוד, אלא שעד לקיץ הזה הדברים לא באמת הבשילו. אם בגלל התקציב העירוני וגם אם לא, כיום יותר מתמיד בשלו התנאים בין הצדדים לאיחוד. לא עוד מכבי ולא עוד הפועל, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון הרי שכבר היום, יום חמישי, אמורים הצדדים להגיע אל שושבין ההסכם - ראש העירייה, ולחתום בנוכחותו על הסכם האיחוד. 
   כדי להבהיר מראש תחומי אחריות, סוכם בין הצדדים כי אקס אנשי מכבי אילת יקבלו לידיהם החל מהראשון לספטמבר את פעילות והכנסות בית הספר לכדורסל של המתנ"ס ויפעילו ארבע קבוצות תחרותיות בגילאים הצעירים. אקס אנשי הפועל אילת יקבלו לידיהם את גילאי הנערים, הנוער ואת הפעלת קבוצת הבוגרים בליגת הלאומית. עוד סוכם על הקמת צוות מקצועי משותף בו יישבו שני נציגים מכל אגף. בשורות טובות גם לכיתת הכדורסל של בית הספר רבין בה לא יהיו עוד מתחים בין שתי העמותות. החל מהשנה אמור מי ששימש כמנהל המקצועי של הפועל אילת להצטרף גם הוא ללימודים בכיתות הכדורסל וכך לאורך הדרך יהיה שוויון מלא בתפקודים בין שני הצדדים. אגב, בעונה הקרובה תיפרד קבוצת הכדורסל מהגב של אגודת הפועל ותעבור לפעול תחת הגב של אגודת מכבי ישראל.

 

יצטרף לצוות כיתת הכדורסל ברבין, ערן יצחק | צילום: יאיר שגיא 


   חשוב לציין כי משיחות שניהלנו עם גורמים משני הצדדים נמסר כי ישנה אווירה טובה, שמירה על כבוד הדדי והרבה רצון טוב להוציא הפעם את האיחוד לפועל.
   אז למה בכל זאת מרחפים מעל עדיין סימני שאלה? כי נכון לעכשיו כולם ממתינים לראות עד כמה עמוק יסכים ראש העירייה להכניס את היד לכיס ולהוסיף תקציב לקבוצת הבוגרים, שאמנם תשחק בעונה הקרובה בליגת הלאומית, אבל מכוונת לעלייה חזרה לליגת העל כבר בתום השנה הקרובה. ואם מישהו חשב שהתקציבים בליגת הלאומית נמוכים יותר, זה אולי תופס אם לא מתכוונים לעלות ליגה או אז התמונה לגמרי שונה. יו"ר הקבוצה טל פנחס הבהיר באופן חד משמעי כי הוא לא יתפשר גם לא על תקציב זהה לזה שהיה לאגודה בעונה שעברה, אלא הוא מכוון לעלייה משמעותית בתקציב הקבוצה לקראת העונה הקרובה. זאת על אחת כמה וכמה שהאיחוד הצפוי אמור לגרוע מהכנסות קבוצת הבוגרים חלק מהכנסות מחלקת הנוער ובית הספר לכדורסל.
   כך או כך כל העיניים נשואות עכשיו לראש העירייה שאמור להכריע בסוגיה כבר בסוף השבוע הזה.
   ואם תהיתם מה לגבי ספונסר ראשי. גם העונה ימשיך הקבלן יוסי אברהמי להיות נותן החסות הראשי של עירוני אילת (אם כך תקרא הקבוצה) בליגה הלאומית.
   ערב ערב ימשיך לעדכן.   ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש