מי שכח את אוהדי הפועל אילת?

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 6/9/2024 03:48 ● ערב ערב 3188
המאוכזבים הגדולים של האיחוד בכדורסל שנחתם לאחרונה בין אגודת הפועל אילת למכבי אילת הם לא אחרים מאשר חברי ארגון אוהדי הקבוצה הבוגרת - הבלו שארקס, שגילו להפתעתם הגדולה, שהאיחוד אולי מבורך, אבל שינוי שם הקבוצה מהפועל אילת לעירוני אילת על כל השינויים הנלווים לזה - שינוי הסמל, הדגל, הצבעים של הקבוצה, הם למעשה סוף היסטורי לקבוצה עליה הם גדלו ואותה העריצו במשך עשור ● אם לא די בזה, אף אחד לא טרח לעדכן אותם, לא פנה אליהם ובטח שלא שאל לדעתם ● ''בשום אגודה אחרת בארץ דבר כזה לא היה עובר לסדר היום'', אומרים השבוע חברי ארגון האוהדים שהגיעו בשישי האחרון למחות על הדרך בה נעשו הדברים, אך טוענים כי בהנהלה סותמים להם את הפה ● דובר הקבוצה: ''אנחנו מציעים לכל מי שהכדורסל האילתי חשוב לו, לשים בצד את האינטרס האישי ופשוט לבוא למגרש ולעזור לנו להחזיר את אילת לקדמת במת הכדורסל הישראלי''
מי שכח את אוהדי הפועל אילת?
אוהדי אילת בימים היפים ● צילום: ליאו קיפר

   נתחיל בעובדות - בשום אגודת כדורסל שמכבדת את עצמה, אגב, גם לא באגודת כדורגל, לא היו משנים את שם הקבוצה אחרי שנים, מבלי לעדכן בראש ובראשונה את ארגון האוהדים המסור של הקבוצה. בז'רגון הספורטיבי בארץ ובעולם תוכלו למצוא מועדוני ענק שערכו סקר בקרב קהל האוהדים שלהם על מנת לקבל אישור לשינויים שכאלו, כי אם תשאלו את האוהדים השרופים בכל קבוצה, הם יאמרו לכם איך להם במיוחד חייבת להיות אמירה כלשהי בנוגע לשינויים מרחיקי לכת שכאלו. 
   "זה לקחת לך בבת אחת את כל ההיסטוריה. לשנות שם של קבוצה זה לערער את היסודות של הקבוצה עליה גדלת ואותה הערצת במשך כל השנים. קבוצה שהיית מגיע לעודד בנאמנות בטוב וברע, קבוצה שהיית נוסע איתה למשחקי חוץ כדי לעודד, קבוצה שהפכה לחלק בלתי נפרד ממך לאורך שנים ופתאום הכול משתנה לך מול העיניים". את זה אמר השבוע ל׳ערב ערב׳ אחד מחברי ארגון אוהדי הפועל אילת הבלו שארקס, שגילו בבוקר בהיר אחד מעל גבי העיתון שלא זו בלבד שאגודות מכבי והפועל אילת בכדורסל החליטו להתאחד, לא זו בלבד שהם צריכים לעכל את רוע הגזירה שהקבוצה האהובה שלהם תשחק בעונה הקרובה בליגה הלאומית, אלא שלצד כל אלו, הוחלט גם לשנות את שם הקבוצה. לא עוד הפועל אילת. מעכשיו - ״עירוני אילת".
   "הייתי בהלם. לא האמנתי שזה נכון. לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות מבלי שעדכנו אותנו", מספר השבוע אחד האוהדים השרופים במיוחד של קבוצת הפועל אילת, שלאחר שנים עם סמל הכריש, התופים, הרכזות, העידוד האינטנסיבי והתכלת לבן, גילה מעל גבי עיתון ׳ערב ערב׳ שזה, לא עוד הפועל אילת. "זה לגדוע לך את השורשים. לשנות בבת אחת את כל מה שאהבת, הערצת, עודדת במשך שנים. לשנות לקבוצה שם זה למחוק לה בבת אחת את כל ההיסטוריה, להשכיח את דורון הרציקוביץ ז"ל שהחיה את הקבוצה מחדש, את מוטי אמסלם היקר, זה להשאיר את הכול מאחור ולהמשיך קדימה. לאוהד שרוף זו בשורה קשה על אחת כמה וכמה שהיינו מצפים שמישהו מההנהלה יטרח לעדכן אותנו. אני כבר לא מדבר על זה שבאגודות נורמליות בארץ ובעולם דבר כזה לא עובר בלי להתייעץ עם ארגון האוהדים, בלי לשאול, וכן, אפילו בלי לקבל אישור לצעד כזה. את מבינה, לצפות מאתנו להגיע לכל המשחקים, לעודד, לצאת למשחקי החוץ, זה כן, אבל לעדכן אותנו בדבר כזה משמעותי, מי אנחנו בכלל?", אומרים האוהדים המאוכזבים של הקבוצה שמבקשים להדגיש: "מרגע שהוכרז על האיחוד וגם עכשיו, לאף אחד מאתנו אין שום בעיה עם רעיון האיחוד ועם אנשי מכבי ומבחינת כולנו מדובר בצעד מבורך ונכון. הבעיה החד משמעית היא שינוי השם, הורדת הכריש מהלוגו והחלפת הצבעים. הטענה העיקרית שלנו היא שהיה אפשר להתאחד מבלי לשנות את כל אלו".

 

׳׳הבעיה החד משמעית היא שינוי השם׳׳ ● צילום: רז גליל

 

"תעודדו ותשתקו”


   ביום שישי האחרון קיימה קבוצת הבוגרים של עירוני אילת שתשחק בעונה הקרובה בליגה הלאומית, את האימון הראשון שלה הפתוח לקהל, מתוך כוונה להכיר לאוהדי הקבוצה את הסגל החדש וצוות האימון. גם חברי ארגון אוהדי הפועל אילת הגיעו, אלא שהם הצהירו בגלוי כי הם מגיעים כדי למחות ולטענתם את הצעד הזה ביקשו בהנהלת הקבוצה להעלים. בתגובה זועמת שהעלו חברי הארגון בפוסט סיכום האימון הפתוח בדף הקבוצה, הם גוללו את השתלשלות העניינים הלא נעימה מבחינתם שהתרחשה מאחורי הקלעים. דווקא הם שמגיעים שעתיים לפני כל משחק כשהם מצוידים בשלטים, תופים, שלל קישוטים ועובדים קשה בעידוד לאורך כל המשחק, דווקא הם שהגיעו למחות בצורה הכי הוגנת ודמוקרטית כהגדרתם על כך שנשכחו מאחור בצעד כה דרסטי שעבר על הקבוצה - הושתקו. בתגובתם הזועמת טענו האוהדים המסורים כי כל כוונתם הייתה להצטייד בתופים ובכרזות של הפועל אילת האהובה שלהם וככה הם התכוונו להיכנס לאולם, אלא שלהפתעתם הרבה, כשהגיעו וניסו לפתוח את דלת חדר האביזרים, המקום אליו היו נכנסים דרך קבע לפני כל משחק כדי להצטייד במה שלטענתם רכשו לאורך השנים במיטב כספם הפרטי, הם גילו שיד אלמונית דאגה להחליף את הצילינדר אבל אף אחד לא טרח לעדכן אותם גם בזה ובטח שלא טרח להעביר להם מפתח חדש. "גם כשכבר הצלחנו להיכנס לאולם על מנת למחות בצורה דמוקרטית ומכובדת, ללא ציוד, שמו באולם מוזיקה בפול ווליום, כדי שלא ישמעו אותנו ואת מה שיש לנו להגיד", כותבים האוהדים בתגובה. "במילים אחרות - עשו הכל כדי להשתיק אותנו. כשאנחנו מעודדים ועושים כל דבר שהם מבקשים, אנחנו כל עולמם והם לא יכולים בלעדינו. כשפעם אחת בהיסטוריה רצינו לצאת נגדם במחאה על משהו שלא היה מתקבל בשום מועדון אחר בארץ ובעולם - משתיקים אותנו בכל דרך אפשרית ואנחנו ה'מיץ של הזבל בשבילם".
   עוד טוענים חברי ארגון האוהדים כי למרות שהבהירו מראש ובכנות כי הגיעו למחות, נמסר להם: "קודם תהיו בעד הקבוצה, אחר כך תבקשו דברים". לנו הם אומרים את זה?", זועמים הבלו שארקס. "אנחנו לא בעד הקבוצה? אנשים ששרפו ימים ולילות והפסידו עבודה כדי להגיע אחריכם לכל חור בארץ? אנשים שנוסעים מדינה שלמה הלוך וחזור באותו יום כדי לעודד אתכם. האנשים ששפכו על הקבוצה הזאת אלפי שקלים כדי שיהיה לה את הציוד הכי איכותי במשחקים?".
   באותה נשימה, זועמים חברי הבלו שארקס כי כל הציוד הרב עליו השקיעו מכספם הפרטי, ירד לטמיון. "מה הם יעשו עם כל הציודים שקנינו במיטב כספנו עכשיו כששם הקבוצה שונה? באיזה זכות הנהלת הקבוצה מונעת מאיתנו להגיע לציודים שלנו, אותם רכשנו בכספנו? באיזו זכות הנהלת הקבוצה מנעה מאיתנו לומר את דברינו ולמחות על מה שכואב לנו כל כך?".
   אם במהלך העונה החולפת, כשהסתמן כי הפועל אילת עלולה לרדת ליגה, זעמו האוהדים וקראו לפיטוריו של יו"ר הקבוצה, עכשיו הם זועמים אפילו יותר. את הקריאה להחרים את המשחק הראשון ולא להגיע כמחאה על כך ששום דבר לא נעשה כשעוד אפשר היה לעשות על מנת למנוע את ירידת הליגה, מתכוונים האוהדים השרופים לקחת אפילו עוד כמה צעדים קדימה ולקרוא לכל אוהדי הקבוצה להחרים רצף של משחקים. "לא יכול להיות שקבוצה שאמורה להיות מושתתת על אוהדיה, קבוצה שאמורה לקום על מנת שהאוהדים יחייכו, קבוצה שמקבלת נתח ניכר מכספה מכספי העירייה, קרי כספי התושבים, לא תספור בכלל את האוהדים שלה ולכן אנחנו כאן כדי להזכיר שהם לא יכולים בלעדינו", אומרים האוהדים הכועסים.
   ואם הייתם צריכים הוכחה נוספת לטענת האוהדים שהנהלת הקבוצה מנסה לסתום להם את הפה, תנסו למצוא את התגובה הזועמת שלהם בפוסט האימון הפתוח הראשון של הקבוצה ותגלו שיד אלמונית טרחה למחוק אותו. למה? ככה. 
   אז עכשיו הם מלקקים את הפצעים, עדיין לא בטוחים איך ימשיכו מכאן הלאה ומה יחליטו לעשות. דבר אחד בטוח, חשוב להם להשמיע את קולם ולצעוק שככה לא מחליפים שם וגומרים היסטוריה בת יותר מעשור לקבוצת כדורסל.

   מדוברות הקבוצה נמסר בקשר לטענות המועלות בכתבה: "לאימון הפתוח הגיעו כמאה מתושבי אילת ומתוכם שני בחורים צעירים ונחמדים שהציגו את עצמם כ'ארגון האוהדים'. בשום שלב לא נמנעה מהם כניסה לאולם (להיפך, הזמנתי אותם באופן אישי להיכנס). הם בחרו לשבת בתוך תחומי האולם אך לא ביציע.
   המוזיקה שהופעלה באולם הייתה חלק מההפנינג שחקנים / אוהדים שתוכנן מראש ובטח שלא הופעלה מוזיקה על מנת להשתיק אותם. למען האמת, הם גם לא נכחו ביציע כך שלא היה את מי או את מה להשתיק".
   בעניין החלפת הצילינדר, מסר דובר הקבוצה: "הטענות נכונות. הצילינדר אכן הוחלף. חדר הציוד הועמד לצרכי אחסון ציוד האולם והמועדון והינו באחריות מנהל האולם והמועדון בלבד. לגבי התוף, מבירור שעשיתי, קיים תוף אחד במתחם בגין והוא נקנה על ידי הקבוצה בחנות כליזמר בשנת 2020. אוסיף ואומר שבשנה שעברה הקבוצה שילמה שוב עבור החלפת העור בתוף העידוד".
   בעניין החלפת שם הקבוצה, מסר דובר הקבוצה: "כידוע לך, לאחרונה התאחדו עמותת הפועל אילת ומכבי אילת על מנת ליצור בית אחד, גדול ומקצועי לילדי אילת המעוניינים ליהנות מהספורט שאנחנו כל כך אוהבים. כחלק מהמשא ומתן נדרשו הצדדים לוותר על השם (והסמלים) אשר ליווה אותם וליצור מותג חדש המשקף את רוח האיחוד. אני מניח שלכל אחד מהצדדים זו הייתה החלטה קשה וכואבת אך היא נעשתה למען ולטובת ילדי אילת ותושבי אילת.
   אנחנו מציעים לכל מי שהכדורסל האילתי חשוב לו, לשים בצד את האינטרס האישי ופשוט לבוא למגרש ולעזור לנו להחזיר את אילת לקדמת במת הכדורסל הישראלי". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש