ביה''ד מתעקש על הידברות אבל בנמל אילת ובהסתדרות מתקשים לתקשר

מאת: רותם נועם ● צילום: ● 23/8/2024 23:44 ● ערב ערב 3186
בדיון שנערך בבית הדין לעבודה ביום שישי שעבר (16.8), סירב השופט יעקב אזולאי לחרוץ משפט בבקשתה של חברת נמל אילת להוציא צו שימנע את השבתת הנמל על ידי ההסתדרות ושלח את הצדדים להמשיך ולהתדיין ביניהם עד ל-8.9 ● אלא שמאז ועד היום לא חלה שום התקדמות במו''מ שנראה כי ישוב להכרעת ביה''ד
ביה''ד מתעקש על הידברות אבל בנמל אילת ובהסתדרות מתקשים לתקשר
טרם הצליחו לסכם על ניוד עובדים לנמל אשדוד

   ניתן לתאר במילה אחת את מצבו של המו"מ בין הנהלת נמל אילת להסתדרות בכל הנוגע להמשך הפעלת הנמל במתכונתו הנוכחית ומבלי לפטר עובדים – תקוע! ביום שישי שעבר התכנסו הצדדים לדיון ראשון בבקשתה של הנהלת הנמל להוציא צו שימנע את השבתת הנמל כפי שהתריעה ההסתדרות כי בכוונתה לעשות, זאת לאחר שהנהלת הנמל הוציאה חלק מעובדי הנמל לחל"ת ומאיימת בפיטורי מחצית מכוח האדם בנמל, באם המדינה לא תכנס מיידית לאירוע ותגבש חבילת סיוע לנמל. אלא שבממשלה לא נראה שהנושא מטריד מישהו והמו"מ על הנושאים השונים שעל המדוכה, ובהם שחרור כספי פנסיה ששולמו ביתר, קבלת הלוואה נוספת ואפילו השבת צו הבלעדיות ליבוא מכוניות דרך נמל אילת, כל אלו טרם נדונו וכלל לא ברורה עמדת משרדי האוצר והתחבורה לגביהם. גם בוועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ דודי אמסלם, נראה כי היו שמחים לראות את הנמל נסגר ואת הרישיון להפעלתו חוזר לידי המדינה ואם על הדרך אפשר גם לחייב את בעלי הנמל להחזיר דיווידנדים מהעבר מה טוב. 
   כאמור, בדיון מיום שישי ציין השופט: "אנו סבורים כי טרם בשלה העת ליתן הכרעה ממצה בסכסוך הניטש בין הצדדים. בשים לב לעובדה כי האינטרסים הנוגדים הם כבדי משקל, ולפי שבדיון התחוור כי בעלי הדין אינם מבקשים לנעול דלת המשא ומתן, מצאנו להורות כי הצדדים ימשיכו בהידברות כנה והוגנת מתוך מגמה לייתר מתן החלטה לגופו של עניין. מאליו מובן כי נוכח מערך היחסים בין הצדדים מוטב לתור אחר פתרון בר קיימא מתוך תחושת אחריות ומחויבות לעובדי נמל אילת אשר עבדו ועובדים בה נאמנה משך שנים רבות, ומאידך, ליתן הדעת למגבלות האובייקטיביות מנת חלקה של המבקשת, שלא בטובתה.
בהקשר זה נתנו דעתנו לכך שמנכ"ל המבקשת שיקף בדבריו את כאבו ממצב העובדים, וכי הוא ער לצורך למצוא פתרון מושכל, בשים לב להכרח התייעלות החברה נוכח מצב המלחמה המתמשך.  
   קיימת חשיבות שבית הדין לעבודה יפעל בגמישות פרוצדורלית לשם קידום פתרון הסכסוך בפרט מקום בו הצדדים מצויים בעיצומם של הליכי משא ומתן. מבלי לגרוע מגוון אפשרויות הפתרון העמודים לצדדים, ומבלי שיהא בכך כדי לחוות עמדה ביחס לתוצאה האפשרית המסתמנת, חזקה על הצדדים כי יתנו דעתם, בין היתר, לאפשרות ניוד מכסת עובדים מוגדרת מנמל אילת לנמל אשדוד, ככל שהדבר אפשרי מבחינת תשומות העבודה בנמלים השונים ומבחינת הצרכים המתפתחים. לעת הזו אנו סבורים, אפוא, כי מתן החלטה בבקשות הצד עלולה לפגוע במרקם יחסי העבודה בין הצדדים, להחריף את הסכסוך ואף לייצר הליכים נוספים תוך ריבוי התדיינויות משפטיות". 
   כאמור נתן השופט ארכה לניהול המו"מ עד ל-8.9.24. אלא שמשיחה שערך השבוע 'ערב ערב' עם יו"ר מרחב אילת בהסתדרות, משה אזולאי, עולה כי מאז הדיון ועד למועד כתיבת שורות אלה (יום ד' אחה"צ) לא חלה שום התקדמות במו"מ מול הנמל ואפילו לא במו"מ מול הנהלת נמל אשדוד, בכל הנוגע לניוד עובדים מאילת לאשדוד, כך שנכון לעכשיו נראה כי יהיה מנוס מהכרעה שיפוטית, שכאמור נדחתה בשלושה שבועות, כאשר לכל הצדדים ברור כי כל פתרון שיתקבל כעת, אפילו אם ימצא, יהפוך מהר מאוד ללא רלבנטי ככל שהמצב הביטחוני בים האדום יימשך והשבתת נמל אילת תמשך.   ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש