מסחרת בלוני גז הקצפות פועלת באילת באין מפריע

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 23/8/2024 23:33 ● ערב ערב 3186
בלב אזור התיירות, על גבי עמודי חשמל, עמודי פרסום, תחנות אוטובוס ואיפה לא, תלויים מאות שלטי פרסום שמציעים באין מפריע רכישת 'בלונים באילת' ● הכוונה לא לבלוני יום הולדת חביבים אלא לבלונים של גז הקצפות, שלא תמיד מיועדים להכנת קצפות לגלידות ● חודשיים אחרי שבמשטרת מרחב אילת עצרו שני תושבי אילת בחשד לסחר בגז הקצפות, מבהיר השבוע גל א. שטיינבאום, תושב העיר: ''לא יתכן שמסחרה כזו מתקיימת בעיר חופשי ובאין מפריע לעיני כל. איך יתכן שהפיקוח העירוני לא מסיר את כל שלטי הפרסום שקורצים לצעירים שממלאים את העיר ומדוע המשטרה לא מאתרת את מי שמקדמים את המסחרה בגז המסוכן והפופולרי כל כך בקרב הצעירים?”
מסחרת בלוני גז הקצפות פועלת באילת באין מפריע
׳׳איך זה שבפיקוח העירוני לא ממהרים להסיר את כל הפרסומים?׳׳

   מי שיגיע לאזור התיירות בימים אלו שהעיר מלאה בתיירות פנים ובכלל זה אלפי בני נוער צעירים, יופתע לגלות שעל כל עמוד פרסום, על עמודי התאורה ברחובות ועל תחנות האוטובוסים מודבקים מאות אם לא אלפי שלטי פרסום שמציעים בגלוי ולכל מבקש רכישת בלונים. בחלק מהשלטים קוראים לזה 'בלונים באילת' בחלק אחר תמצאו את זה תחת הכותרת 'בלוני אילת' ובכל מקרה לא מדובר בבלונים צבעוניים וחביבים למכירה אלא בבלונים של גז הקצפות. גז מסוג חמצן דו חנקני (N20)  שמוכר גם בשמו גז קצפת או גז צחוק המשמש בין השאר במסעדות ובבתי קפה להכנת קצפות לגלידה וגם בעל שימושים מוכרים בתחום הרפואה. אלא שברחובות הוא מקבל תפנית ומשמש בעיקר את הצעירים כסם מסיבות פופולרי שמקנה תחושת שלווה, רוגע ואופוריה עם שאיפתו. במינונים גבוהים עלול הגז להיות מסוכן ולגרום להזיות חזקות ומסוכנות למשתמש. חשוב לציין כי במרוצת השנה החולפת נרשם בבתי החולים ברחבי הארץ מספר לא מועט של חולים שסבלו מנזקים עצביים קשים כתוצאה משאיפה לא מבוקרת של גז הקצפות. למרות השימוש ההולך וגדל בגז המסוכן בעיקר בקרב צעירים בארץ, אחת הבעיות הגדולות של המשטרה בהתמודדות מול ספקי גז הצחוק היא העובדה כי הוא אינו מוגדר כסם האסור על פי חוק ואגב כך אינו נכלל בפקודת הסמים. לאור העובדה שמחירם של בלוני הגז נמוך יחסית ומאחר וגז הקצפות אינו מוגדר בישראל כסם אסור לשימוש, יותר ויותר בני נוער נחשפים לשימוש בגז ויותר ויותר בגירים מנצלים את הפרצה בחוק כדי להפיץ ולמכור את הגז ברבים. עד כדי כך חמורה התופעה שרק לאחרונה פורסם דו"ח ארצי שהעמיד בפני שוקת שבורה את כל גורמי האכיפה בארץ שעומדים כמעט חסרי אונים לנוכח הבעיה הגדלה.

 

כך הפך אזור התיירות באילת למתחם פרסום ענק להפצת בלוני הגז


   למרות זאת, בחודש יוני השנה, במסגרת 'תוכנית בטוחה' של משטרת אילת בהערכותה לקראת החופש הגדול, הגיעו כוחות המשטרה ורשות המסים לשלושה תושבי אילת שהפיצו את הגז ברחבי העיר. החשודים נחקרו על ידי רשות המיסים ובהמשך על ידי חוקרי המשטרה בחשד לעבירות של הפצת חומר רעיל. אלא שלרוע המזל, הרבה מעבר לכך אין בסמכות המשטרה לעשות כל עוד לא מדובר בסם המוגדר כאסור לשימוש.
   כך או כך, בשבועות האחרונים הפך אזור התיירות והמלונות באילת למתחם פרסום ענק של מפיצי בלוני הגז שבאין מפריע תלו בשבועות האחרונים אלפי מודעות בכל אזור התיירות. "לא יתכן שתחת עינם הפקוחה של אנשי הפיקוח בעיריית אילת ואנשי סיירת התיירות, אלפי שלטים כאלו קיימים באזור המלונות ואף אחד לא עושה שום דבר על מנת להוריד אותם ולהעלים אותם מעיניהם של הצעירים הממלאים את העיר", אומר השבוע בכעס תושב אילת גל א. שטיינבאום שלא רק צילם דוגמאות רבות של שלטי הפרסום ברחבי אזור התיירות, אלא גם שקד והפך את התופעה החמורה לסרטון אותו דאג לשלוח בתפוצה רחבת היקף לכל פרנסי העיר בקריאה לעצור ומהר את הפרסומים המזיקים."בעיריית אילת אומרים שהנושא בטיפול, אבל לא טורחים אפילו להילחם בתופעת הדבקת הפרסומים ברחובות. לא יכול להיות שלהשיג היום בלון גז קצפות זה כל כך פשוט ואת מספרי הטלפון אפשר להשיג ממש ברחוב".

 

הקלות הבלתי נסבלת של השגת גז קצפות בעיר

 

לאן לשלוח לך?


   האמת, לא הייתי בטוחה עד כמה מספר הטלפון המופיע על גבי שלטי הפרסום ברחבי העיר זמין ונכון - אז צלצלתי. מהר מאוד נענתי על ידי גבר שהסביר לי שהוא יכול לשלוח אלי את הבלונים לאן שאני רק רוצה. הוא גם טרח ושאל לאיזו מטרה אני צריכה את הבלונים, האם לשם הכנת קצפת או משהו אחר. כשהסברתי לו שאני בטח לא מתכוונת להכין קצפת הוא הבין את המסר והסביר לי שמדובר בבלונים בטוחים ומקוריים שיכולים לשמש גם למסעדות ובתי אוכל. לשאלת המחיר הוא אמר לי כי מחיר בלון 300 ש"ח והוא יכול להספיק לשניים שלושה משתמשים לערב שלם. ביקשתי לחשוב עוד קצת על העניין ותהיתי על הקלות הבלתי נסבלת שצעירים יכולים היום להזמין ישירות הביתה או לכל מקום מפגש בלונים מסוכנים שכאלו. אגב, תנסו לתלות שלט פרסום ברחבי העיר, תוך חצי דקה יצלצלו אליכם ממחלקת השילוט העירוני וידרשו מכם למהר ולהסיר את השילוט או לשלם עבורו אגרת פרסום. מעניין מי מטעם עיריית אילת התקשר ומתי אל מספר הטלפון שמופיע באלפי הפרסומים התלויים ברחבי אזור המלונות ומדוע בעירייה לא טורחים להסיר אותם באופן מיידי?
"בעיריית אילת מכירים מצויין את התופעה", אומר השבוע שטיינבאום שלא מבין איך זה שבפיקוח העירוני לא ממהרים להסיר את כל הפרסומים.

 


פנינו לעיריית אילת וביקשנו להבין מדוע העירייה לא פועלת להסרה מיידית של הפרסומים הבעייתיים? עד לסגירת הגיליון לא התקבלה התייחסות העירייה לנושא.


ממשטרת מרחב אילת לא נמסרה תגובה עד למועד סגירת הגיליון.   ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת