העליון קבע: המזח הנייד חייב יהיה להקשר למרינה באילת או להפוך לכלי שיט

מאת: רותם נועם ● 23/8/2024 23:52 ● ערב ערב 3186
בג''ץ דחה את עתירה של חברה להשכרת כלי שיט ואחסונים הפועלת בחוף המרינה באילת, שעתרה נגד החלטת רשות הספנות ומשרד התחבורה לבטל את האישור ההנדסי שניתן למזח ימי אותו הפעילה במפרץ אילת ● ביהמ''ש המליץ לעותרים לפעול להשמשת כושר השיט של המתקן, או לקבעו כמזח נייח
העליון קבע: המזח הנייד חייב יהיה להקשר למרינה באילת או להפוך לכלי שיט
צילום: איתמר גרינברג (למצולמים אין קשר לכתבה)

   בעתירה הוגשה על ידי חברת דניאל אזולאי מרכז אירועים, לאחר שרשות הספנות (רס"פ) הודיעה לה ב-26.7.23 על ביטול אישור הנדסי למתקן ימי שניתן לה ב-12.5.2019. רס"פ נימקה את החלטתה בכך ש"המתקן עבר שינוי מבנה מהותי  וכן הועתק ממקומו הקבוע שעליו ניתן האישור".
העותרת טענה כי "מהיום הראשון בו ירד המזח למים, הייתה התנגדות גורפת מצד משטרת אילת" כן טענה כי בדיקה הנדסית שבהיצעה העלתה שלא בוצע במזח שינוי מהותי וכי מיקום המזח הוחלף בהוראת מנהל רס"פ.
   מנגד, טענה רס"פ כי "העותרים הפעילו את המתקן הימי בניגוד גמור לאישור ההנדסי שניתן להם", הואיל והאישור ניתן להפעלת המתקן הימי בעודו מעוגן ומקובע לשטח המעגנה ואילו העותרים הפעילו את המתקן הימי ככלי שיט שיצא ונכנס משטח המעגנה. בכך, כמפורט בתגובת המשיבים, הפעלת המתקן הימי על-ידי העותרים מהווה "פגיעה חמורה בבטיחות השיט ותוך סיכון ציבור המתרחצים", בין היתר, מאחר שהמתקן שהה אף בימים שקדמו להגשת תגובת המשיבים, בתוך קו ה-300 מטר מהחוף. מטעמים אלו, נטען כי ההחלטה לביטול האישור ההנדסי היא החלטה סבירה אשר נובעת משיקולים של בטיחות השיט, בטיחות ציבור המתרחצים ובטיחות המשתמשים במתקן עצמו".
בפסק דין שניתן בהרכב של שלושה מפי השופט אלרון, נדחתה העתירה לאחר שנפסק כי לא נפל בהחלטת הרשות פגם המצדיק התערבות, זאת מאחר והיא ניתנה על בסיס נימוקים מקצועיים ושיקולים רלוונטיים. 
   "מתגובתם המקדמית של המשיבים לעתירה נלמד כי ההחלטה בדבר ביטול האישור ההנדסי להפעלת המתקן הימי, ניתנה לאחר שהתחוור למשיבים כי המתקן הימי מהווה סכנה בטיחותית ומשנקבע כי השימוש במתקן הימי חורג מגדרי השימוש שהותר עבורו. החלטה זו נסמכה על בדיקת גורמי מקצוע בשטח, בכללם, דיווח של מפקח מטעם המשיבה וכן פניה של רישוי עסקים בעיריית אילת".
   עוד ציינו השופטים כי: "במענה המשיבה לעמדת העותרים פורט, בין היתר, כי מעולם לא הועברה בקשה מטעם המשיבה לשינוי מיקום המתקן הימי; כי אף בתמונות שהציגו העותרים, ניתן להבחין בשינוי שעבר המתקן הימי; וכי "המתקן אושר כאשר הוא מרותק בשטח המעגנה, בעוד שהתמונה שסיפקת ניתן לראות בבירור כי המתקן צף בים הפתוח ולא בשטחי המעגנה".
ביהמ"ש ציין כי רס"פ מוכנה לאפשר לעותרים להמשיך ולהפעיל את המתקן באחת משתי צורות, או במתכונת הנייחת בשטח המעגנה, כפי שהדבר היה עד לשנת 2019, או לפעול במסלול של בניית כלי שיט. "לנוכח האמור, חזקה על הצדדים כי יידברו ביניהם למען השגת פתרון מיטבי בנסיבות העניין".  על העותרים הוטלו הוצאות בגובה 5,000 שקל.

   בשנת 2017 הוגש כנגד חברת דניאל אזולאי מרכז אירועים כתב אישום על ידי עיריית אילת, בו הואשמה כי "ניהלה עסק של השכרת כלי שיט ואחסונים במקום בשם גריל בוט בחוף נביעות בחוף הצפוני באילת. העסק הופעל אז ללא רישיון עסק. בהסדר טעון שנחתם באותה שנה הודתה החברה במיוחס לה ושילמה קנס בגובה 3,000 שקל עם התחייבות לשנתיים שלא לעבור עבירה דומה. כן נקבע צו סגירה דחוי לשנה, במטרה לאפשר לחברה לקבל את ההיתרים הנחוצים, שכאמור ניתנו לה במאי 2019.   ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש