פשרה: מלון לה פלאיה אילת יפוצה ביותר ממיליון שקל

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 23/8/2024 23:55 ● ערב ערב 3186
תם בפשרה סכסוך המיליונים בין חברת מלון לה פלאיה פלוס אילת, המפעילה במלון ’פאלמס אילת', לחברות הביטוח הפניקס ושומרה וכן שלוש חברות קבלניות, בגין נזקי שריפה שהתרחשה במלון בנובמבר 2019 וגרמה לנזקים משמעותיים
פשרה: מלון לה פלאיה אילת יפוצה ביותר ממיליון שקל
המלון קיבל את סך עלות המעליות החדשות. מלון פאלמס
תגיות:

   התביעה, שהוגשה ביוני 2022, נגעה לנזקים שנגרמו למלון כתוצאה משריפה שפרצה בו בנובמבר 2019 באחד מחדרי המלון והפעילה את מערכת הספרינקלרים  שהותקנה במלון כחלק מדרישות הבטיחות ואשר הפעלתה גרמה להצפתן של 3 מעליות אשר ניזוקו קשות. התביעה טענה כי מבטחת הבעלים קיבלה החלטה שגויה והורתה על תיקון מצומצם ומינורי של המעליות, התיקון ארך 3.5 חודשים בהם היו המעליות מושבתות, מה שהוביל לירידה בתפוסת החדרים ולירידה בהכנסות המלון. לאחר שהתיקון כשל, נאלצה התובעת לממן ביחד עם הבעלים את החלפת המעליות בחדשות. התביעה טענה כי פוליסת הביטוח שלה מכסה את הנזק ואובדן הרווחים. שאר הנתבעות הן כאמור חברות קבלניות שפעלו במלון, כשעל פי הטענה, אלי שנאור, קבלן משנה של הוטלו, שכח פנס מחובר לחשמל בטעינה ללא השגחה באחד החדרים ופנס זה התלקח וגרם לשריפה.  כן נתבעות יבואנית הפנס מקמיל טכנולוגי'ס אנרג'י ג'י וואן הוטלו מערכות ממוחשבות. המלון תבע סכום של 3.222 מיליון שקל, שהורכב ברובו מ-2.12 מיליון שקל בעבור אובדן רווחים ו-1.055 מיליון שקל שנגרמו עקב החלפת המעליות בחדשות. כן נדרש סכום של כ-47 אלף שקל כבור הפרשי תשלומים נזקים הוצאות שלא אושרו ושולמו על ידי שומרה.
   הנתבעים שכפרו בהאשמות, הטילו בכתבי הגנתם את האחריות זה על זה, וכאמור, הצדדים נכנסו להליך של גישור, בסופו הגיעו לכדי פשרה שייתרה את המשך ההליך. הפשרה, חשוב לציין, היא מבלי שאף צד מודה בטענות הצד האחר, ומבלי שאלה נדונו והוכרעו. כאמור, יפוצה המלון בסכום כולל של 1,072,500 שקל, השווים לסכום שהוצא בעבור רכשיה של מעליות חדשות. הפשרה אינה כוללת עם זאת פיצוי בגין אובדן רווחים. 
   על פי הפשרה תשלמנה הפניקס וג'י וואן הוטלו מערכות ממוחשבות סכום של 350 אלף שקל. ג'י וואן הוטלו תשלם באמצעות מבטחה הראל סך של 300 אלף שקל. מקמיל טכנולוג'יס תשלם למלון באמצעות הכשרה 187,500 שקל, כאשר כל צד יישא בהוצאותיו.
כאמור, קיבל הסכם הפשרה תוקף של פסק דין והכספים ישולמו על פיו בתוך 30 יום והתביעות שהוגשו נדחו בהסכמה ללא צו להוצאות.   ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת