4 טעויות נפוצות בניהול קרן הפנסיה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 31/7/2020 16:05 ● ערב ערב 2976
בעשורים האחרונים חלה עלייה משמעותית בתוחלת החיים של הישראלים, כתוצאה מתהליך זה עלינו לתכנן את עתידנו הכלכלי לקראת גיל הפרישה מאחר וכשליש מחיינו אנחנו צפויים לחיות מהחיסכון הפנסיוני שצברנו. לכן, יותר מתמיד עלינו להתנהל נכון בכל הנוגע לחיסכון הפנסיוני, כך נוכל להגדיל את החיסכון לגיל הפרישה וליהנות מקצבה מוגדלת במאות ואפילו אלפי שקלים נוספים שיסייעו לנו לחיות בכבוד ולשמור על איכות חיים גבוהה.
4 טעויות נפוצות בניהול קרן הפנסיה

כדי להימנע מטעויות נפוצות שישראלים רבים עושים בניהול קרן פנסיה ואפיקי חיסכון פנסיוני נוספים, הכנו עבורכם כתבה הכוללת 4 טעויות שכיחות בניהול קרן הפנסיה – כך תוכלו להימנע מהטעויות הנפוצות ולקבל קצבה גדולה יותר בגיל הפרישה מהעבודה.

 

משיכה מכספי החיסכון הפנסיוני

 

כלכלנים, מומחים לחיסכון פנסיוני ויועצי מס – כל אלו ועוד יסבירו לכם את הכלל שלא מושכים כסף מחיסכון פנסיוני מאחר והפעולה פוגעת בקצבת הזקנה ועלולה להגדיל את מס ההכנסה שעליכם לשלם בעתיד, לאחר הגעתכם לגיל הפרישה מהעבודה.

חשוב לציין כי ישראלים רבים מחליפים עבודות אחת לתקופה, רבים מהם מושכים את כספי הפיצויים שלא לצורך וללא הבנה כי משיכת הכסף מקטינה את החיסכון הפנסיוני באופן משמעותי, וכך בהגיעם לגיל הפרישה מהעבודה הם מופתעים מקצבה נמוכה שאינה מתאימה לאורח חייהם.

לכן, ההמלצה היא להימנע ממשיכת כספים מהחיסכון הפנסיוני, במיוחד כספי פיצויים המהווים כ-40% מהכסף הנצבר בקרן, וחשוב לשמור על רציפות והתמדה בחיסכון כדי לא לפגוע בזכויות שלכם. אם אין ברירה וחייבים למשוך את כספי הפיצויים מומלץ לפנות ליועץ כדי להחליט על הדרך הנכונה או לבחור חלופה טובה יותר.

 

מתחילים לחסוך מאוחר מידי

 

ישראלים רבים אינם מודעים לחשיבות החיסכון הפנסיוני, יש המשוכנעים כי קצבת הזקנה מביטוח לאומי תספיק להם כדי לחיות בכבוד, אחרים מעדיפים לחסוך לילדים ויש הטוענים כי מטרתם לעבוד גם בגיל הפרישה מהעבודה לכן קרן פנסיה אינה מעניינת אותם.

כדי לצבור סכום משמעותי בחיסכון הפנסיוני מומלץ להתחיל לחסוך ולהפקיד כספים לקרן הפנסיה בגיל מוקדם ככל הניתן. למעשה, כבר בעבודה הראשונה צריך להתחיל לחסוך, ככל שחוסכים יותר זמן כך הקרן גדלה וצוברים ריבית ותשואה, ואפשר להגיע לגיל הפרישה עם קצבה חודשית נאה.

בחירה נכונה של מסלולי ההשקעה

כאשר בוחרים קרן פנסיה יש אפשרות לבחור את מסלולי ההשקעה. לא מעט ישראלים אינם מבינים בהשקעות לכן הם בוחרים במסלול הכללי. בגיל צעיר מומלץ לבחור במסלולי השקעה ברמת סיכון גבוהה, כלומר חשיפה גבוהה לשוק ההון. מומלץ להתייעץ עם המומחים כדי לבחור במסלולי ההשקעה המתאימים לכם ביותר מבחינת גיל, תקופת חיסכון, רמת סיכון, מצב המשק והכלכלה ועוד. כאשר מתקרבים לגיל הפרישה כדאי לבחור במסלולים שמרניים ולא לקחת סיכונים מיותרים.

מעבר לבחירה הנכונה של מסלולי ההשקעה עליכם להתייחס לגמי הניהול, לכן חשוב להשוות לא רק תשואות של קרנות פנסיה אלא גם דמי ניהול ועמלות.

נתוני השכר הקובע להפרשה לפנסיה

טעות רווחת בקרב החוסכים לפנסיה, חשוב להבין כי יש פער עצום בין המשכורת שנכנסת לבנק לבין השכר הקובע ממנו קובעים כמה העובד והמעסיק יפרישו לחיסכון הפנסיוני. יש להתייחס נתונים המופיעים בתלוש השכר כדי לתכנן את החיסכון הפנסיוני ובהתאם לצורך אפשר להגדיל הפקדות לקרן פנסיה או לפתוח חיסכון פנסיוני נוסף כמו קופת גמל, קרן השתלנות וכיוצא בזה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש