אנשי אירועים באילת: ''אנחנו מרגישים מנוצלים''

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: אילוסטרציה ● 27/10/2023 06:15 ● ערב ערב 3143
זה התחיל בהרבה רצון טוב מצד אנשי מקצוע אילתים בתחום האירועים שהתייצבו חינם אין כסף לשמח את החוגגים מישובי העוטף ● אלא שעם הזמן הבינו אנשי המקצוע שלא זו בלבד שהיומן שלהם ריק מאירועים בשכר אלא שלא רק יושבי העוטף נעזרים בשירותיהם החינמיים אלא יושבי הדרום בכלל, שהתרגלו לקבל בחינם ולא מוכנים לקבל הנחה ● אם לא די בזה, כמה מנותני השירותים גילו לא פעם להפתעתם שהם נודבו לאירועים של אילתים שאיך לומר בעדינות לא ממש היו צריכים את השירות החינמי ● ''היו לנו כוונות טובות אבל אנשים שרצו לצאת גדולים עשו את זה על הגב שלנו'', אומרים השבוע בעלי עסקים מאוכזבים
אנשי אירועים באילת:  ''אנחנו מרגישים מנוצלים''
תגיות:

בתחילת השבוע כשיאיר יפרח, המוכר כדיג'יי אנרגי מאילת, קיבל שיחת טלפון אחת מיני רבות שהוא מקבל בשבועיים האחרונים, בה ביקשו ממנו להתנדב חינם אין כסף לחגיגת חינה באחד מבתי המלון בעיר, הוא הסביר לבעלת השמחה שעם כל הרצון הטוב שלו להמשיך לשמח בחינם, גם הוא חייב להתפרנס והציע לדוברת מעברו השני של הקו הנחה יפה במחיר המבוקש. "כשהיא שמעה הנחה הטון שלה השתנה פתאום. היא הבהירה לי שהיא מחפשת מישהו בחינם ואני הסברתי לה שכבר הספקתי לעשות לא מעט אירועים בחינם מאז תחילת המלחמה ומה לעשות וגם אני צריך להתפרנס. היא אמרה לי תודה רבה ואמרה שתחפש מישהו אחר וככה הסתיימה השיחה", מספר דיג'יי אנרגי שמציין כי בשיחה עם הבחורה היא ציינה כי מקום האירוע יהיה באולם באחד מבתי המלון בעיר או בוילה שתושכר לטובת האירוע. "את מבינה למה כל כך כעסתי בסיום השיחה? כסף להשכיר וילה או אולם במלון יש להם, אבל ממני, בעל העסק הקטן מאילת מבקשים שוב ושוב להתנדב", הוא אומר ומספר כי בבדיקה שערך בהמשך עם נותנת שירותים אחרת בתחום הזה התברר לו שלאותה נותנת שירותים כן היו מוכנים לשלם. יאיר יפרח הזועם מיהר להעלות פוסט בדף הפייסבוק שלו בו כתב: "לכל הנצלנים שהגיעו לאילת ומבקשים ממני ומחבריי לתחום האירועים לעבוד בחינם או בהתנדבות אבל משכירים וילות ואולמות לאירועים- תתביישו לכם. תחפשו פראיירים אחרים".

 

תמיכה גורפת


לצד תגובות אחדות בעיקר של יושבי הדרום שנעלבו לקרוא את ההכללה שבפוסט, זכה הפוסט לתגובות רבות ותומכות מצד אילתים שהזדהו עם תחושת הניצול שהולכת ופושטת בקרב בעלי העסקים בעיר. "אתה כל כך צודק, מנצלים את המצב ואת טוב הלב של האנשים בעיר", כתב אחד המגיבים בפוסט. מישהו אחר כתב: "זה נהייה כבר באופנה לנצל אותנו כשאנחנו בעצמנו יושבים בבית ללא משכורת". לצד ה'אמיצים' שהעזו להגיב על הפוסט בגלוי, היו רבים אחרים שהעדיפו לשלוח ליאיר חיזוקים בפרטי וכתבו לו בין השאר שהם תומכים בו וגאים בזה שסוף סוף למישהו היה מספיק אומץ להעלות בגלוי את מה שהם חושבים אבל מפחדים לכתוב. ולמה הם מפחדים לכתוב בגלוי? אני תוהה ויאיר מסביר: "זה עלול להוציא לך שם רע ולפגוע בך בעתיד, אבל אני לא יכול יותר לשתוק. חבל שיש מי שלא באמת זקוק לזה שפוגע במי שזקוק לעזרה הזו", אומר יאיר מוסיף, "עצוב מאוד שהיום כשאנחנו מבקשים תשלום עבור השירות ומוכנים לתת הנחה יפה, כועסים עלינו כאילו אנחנו חייבים משהו למישהו", הוא אומר ומספר שרק ביום חמישי האחרון התנדב לקיים ערב לחיילי חיל האוויר יחד עם מפוני עוטף עזה בבית החייל בעיר. אז עשיתי את זה באהבה וקיבלתי מגן יפה והלב התמלא בשמחה ובגאווה אבל הגיע הזמן שלא יקחו את הלב הטוב של האילתים למקומות הלא נכונים. לצערי כל העבודה שלנו בתחום האירועים התבטלה חודשים קדימה. בקורונה כשזה קרה יצאתי לעבוד בשמירה אבל עכשיו גם את זה לא צריכים. בסוף אתה כבר יושב וחושב עכשיו איך אתה עובר את התקופה הזו בשלום ושורד כלכלית. זו לא התקופה לנצל אף אחד. אני כל כך כעסתי על הסיטואציה שלא היה לי איכפת לשכב על הגדר בשביל כל חבריי בתחום האירועים ותאמיני לי שכולם מסכימים איתי. יש אנשים בעיר שרוצים לצאת גדולים כאילו הם עושים ומארגנים אבל הם בכלל לא טורחים לבדוק מה הרקע של מי שהם מארגנים עבורו את האירוע". אני יכול לומר לך מפורשות שהאילתים על הקצה. אני נשבע שאין יותר אירועים בחינם ולקוח גדול וטוב שלי מתקשר אלי ומגייס אותי בחינם לאירוע שהוא עוזר להפיק. חתני האירוע יושבים מולו ומה אני אמור לומר לו? הרי ברור שאם אסרב אצא לא בסדר בעיניו ואני עלול להפסיד אותו הלאה. אז הנה אני שוב קם ועושה בחינם. הגיע הזמן שגם המארגנים טובי הלב יבינו את הצד שלנו. יבינו שאין לנו כל פרנסה עכשיו ולא יקרה כלום אם אנשים ישלמו לנו ויקבלו הנחה יפה".

 

לא מוכן לשתוק יותר. דיג’יי אנרג’י

 

התנדב וגילה שהחתן אילתי


לסיפור הזה של דיג'יי אנרגי הצטרף השבוע גם משה (השם שמור במערכת) שמעדיף להישאר בעילום שם ומספר כי לפני מספר ימים גוייס לעזור באירגון חתונה בחינם. להפתעתו הרבה כשהגיע לחופה גילה שהחתן אילתי, כל המשפחה שלו אילתית והכלה מהצפון. "ולא תגידי משפחה אילתית נצרכת", הוא אומר בכעס. "באותו רגע רציתי לעזוב הכל וללכת אבל הבנתי שזה לא יכול לקרות. לא יכול להיות שאנשיטם רוצים להיות טובים על חשבון אחרים ובמקרה הזה על הגב שלנו העוסקים בענף האירועים. ניחא אם מדובר באנשים קשיי יום אבל כשאתה נרתם למשימה ומגלה שאכלת אותה זה לא נעים בלשון עדינה. ברור שרגע אחר כך כשמישהו התקשר אלי וביקש ממני עזרה באירוע אחר כבר לא הייתי מוכן בכלל לשמוע על מה מדובר ורק אמרתי לו שאני ממש מצטער אבל זו הפרנסה שלי ואין יותר בחינם. אני בן אדם שאוהב לתת, אני מוכן לבוא בתשלום סימלי, אבל אין יותר בחינם. האילתים כבר הגיעו לקצה. אין יותר אמפתיה. כמה אפשר לתת ואני באמת מבין ובאמת שיש כאן סיפורים קורעי לב אבל די".

את זה יספר לכם גם רענן (השם שמור במערכת) שגוייס לתרום כיבוד לבר מצווה וגילה בבית הכנסת שהוציא לא מעט כסף כדי לשמח ילד אילתי. גם במקרה הזה וגם במקרה של ברית שהתקיימה בעיר, הופתעו התורמים לגלות שמדובר במשפחות אילתיות ללא כל בעייה כלכלית. "אז כן, זה מכעיס וזה מרגיש שבוגדים בך וגורמים לך להוציא כסף במקום שאין בו ממש צורך. שאף אחד לא ישכח עכשיו את המצב ואת העובדה שגם לנו אין עבודה. אני לא מצליח להבין למה מבקשים מאיתנו לתרום למי שאין באמת צורך".


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש