מקדמים אקדמיה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 12/4/2024 09:33 ● ערב ערב 3167
העיר אילת שהתחדשה בשנה האחרונה בקריה אקדמית חדשה לצד אוניברסיטת בן גוריון, מכון בין אוניברסיטאי למדעי הים, אוניברסיטה פתוחה ומכללות מובילות, ארחה בשבוע שעבר (חמישי 4.4) את בכירי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), שהגיעו לעמוד מקרוב אחר צורכי העיר ולקדם את תחומי האקדמיה. הנושא המרכזי שעלה הוא מתן מענה לאתגרי העיר באמצעות האקדמיה.
מקדמים אקדמיה
תגיות:

בפתח הדיון סקר ראש העירייה – אלי לנקרי בפני מנכ"לית המל"ג - ד"ר ורדה בן שאול ובכירי המועצה את האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת ואת החשיבות הרבה בקידום האקדמיה כחלק מצמיחה מאוזנת של העיר. בין האתגרים שיפור השירותים הרפואיים, גיוון מקורות התעסוקה וקידום התחבורה בדגש על דרכי הגישה לעיר. בין ההזדמנויות שימוש ביתרונות היחסיים של העיר אילת לקידום תחום החקלאות הימית כולל החלטת ממשלה להפוך את אילות ואילות למרכז בינלאומי לביוטכנולוגיה וחקלאות ימית עם תקציב של 170 מיליון ₪ והקמת מרכז חדשנות שנחנך רק לאחרונה ובקרוב מכרז למפעל ראשון לייצור מזון מן הים.

בדבריו הדגיש ראש העירייה את הקשר הישיר של האקדמיה לאתגרים ולהזדמנויות, האחד ביצירת זיקה בין האקדמיה לבין התעסוקה העתידית בעיר דוגמת סי טק, הנדסה ועוד והשני מתן מענה באמצעות האקדמיה למצוקות ולחוסר במקצועות נדרשים באילת דוגמת תחום המקצועות הרפואיים. בתוך כך, הציג ראש העירייה את שיתופי הפעולה עם קמפוס אילת בן גוריון ועם הקריה האקדמית אונו הפועלת בקריה האקדמית החדשה שהקימה העירייה. שם פועלות גם מכללת לוינסקי-וינגייט, האוניברסיטה הפתוחה והמכללה למינהל. עוד העלה ראש העירייה את הצורך בהרחבת מסלולי לימוד ושילוב מכללות חדשות כמו סמי שמעון ומסלולים נוספים של הקריה האקדמית אונו וכן קידום הקמת הפקולטה לרפואה.

 

 

בנוסף במסגרת הדיון, הציג ד"ר משה כהן – מנהל ובעלים של חברת "מדיקל דוקטור" את התכנית להקמת פקולטה לרפואה באילת שהוגשה לאישור המל"ג. בדבריו התייחס ד"ר כהן למצוקת הרופאים בארץ ולאתגרי הרפואה באילת למול הפתרונות והיתרונות אותם מציעה הפקולטה. "השאיפה להקים בית ספר לרפואה באילת היא חלק משאיפה וחזון, שמטרתם להביא בשורה אדירה לענף הרפואה הישראלי בכלל ולעיר אילת בפרט" אמר ד"ר כהן והוסיף: "מדובר במהלך דרמטי שישפר את שירותי הבריאות בעיר, הודות לשיתוף פעולה עם קופת חולים כללית וביה"ח יוספטל, לגב האקדמי שמגיע בדמות ארבע אוניברסיטאות מובילות מחו"ל שכבר הביעו עניין ורצון להשתתף במיזם, וכמו כן משקיעים ויזמים שנתנו את ברכתם. כל אלה יתורגמו לנהירה ומשיכה של כ"א איכותי מהארץ והעולם, כך שלמהלך יש משמעות גיאופוליטית ואסטרטגית שתשפיע רבות על ענף הרפואה בעיר ובמדינה בכלל".

מנכ״לית המל״ג, ד״ר ורדה בן שאול: ״לעיר אילת יתרונות מובהקים מעצם מיקומה הגיאוגרפי הייחודי על שפת ים סוף.  במסגרת התכנית הרב שנתית הנוכחית של ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה) הושקעו משאבים  רבים על מנת לקדם ולפתח את תחום הים והמים, בדגש על תחום הסי טק, חקלאות ימית וקיימות. אלה מתחברים באופן טבעי לעיר אילת. במהלך ביקור אנשי המקצוע של מל"ג-ות"ת התרשמנו מהמחויבות הגבוהה של ראש העיר לפיתוח האקדמי בעיר ולהנגשת האקדמיה לתושבים. אין ספק כי לאקדמיה תפקיד חשוב בפיתוח העיר החשובה הזאת. אנו במל"ג נסייע כמובן בנושא תוך שמירה ודאגה לרמה  ולסטנדרטים אקדמיים נאותים".

בסיום הדיון סיירו חברי המל"ג יחד עם ראש העירייה בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, ובקריה האקדמית החדשה. לאחר מכן סיירו במרכז הלאומי לחקלאות ימית (מלח"י) באילת ובמכון הבינאוניברסיטאי למדעי הים.


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש